شرایط کنسلی رزرو هتل را بدانید!

به گزارش مجله عکسفا، کنسلی هتل از آن دسته کارهایی است که معمولآ مسافران را مضطرب می نماید. از آن جا که مردم با قوانین کنسلی هتل به مقدار کنسلی بلیط هواپیما آشنا نیستند، ممکن است در این باره به سوالات زیادی برخورد نمایند. آیا اگر هتل را کنسل کنیم همه مبلغ رزرو به ما باز می شود؟ تا چه زمانی می توانیم استرداد هتل را ثبت کنیم؟ اصلا امکان دارد بتوانیم هر هتل یا اتاقی را کنسل کنیم؟ کارمزد کنسلی چیست؟ واقعیت این است که کنسلی هتل در بسیاری از موارد ساده تر از آن چیزی است که تصور می کنید، اما در صورتی که با قوانین و مقررات کنسلی هتل آشنا باشید. در این مطلب کوتاه قصد داریم شما را به طور کامل با نکات مهم کنسلی رزرو هتل آشنا کنیم.

شرایط کنسلی رزرو هتل را بدانید!

قوانین و مقررات کنسلی هتل

قبل از هرچیز باید بدانید که هیچ قانون ثابتی درباره کنسلی هتل وجود ندارد. قوانین استرداد هتل درست مانند شرایط رزرو برای هر هتلی فرق دارد. بعضی از هتل ها پذیرش بیست و چهارساعته دارند، بعضی دیگر ترنسفر فرودگاهی رایگان، در بعضی از هتل ها امکان سرو غذا در اتاق وجود دارد و بعضی از هتل ها ممکن است به طور کلی رستوران نداشته باشند! به همین علت باید گفت که شرایط کنسلی هتل با توجه به کلاس اقامتی (هتل های یک تا پنج ستاره و حتی اقامتگاه و بوم گردی)، نوع اتاقی که در هتل رزرو می کنید و بازه زمانی سفر می تواند متفاوت باشد.

در نتیجه اولین اقدامی که قبل از رزرو هتل مقرون به صرفه باید انجام دهید، مطالعه قوانین هتل است. گاهی اوقات ممکن است بتوانید همه مبلغ رزرو را پس بگیرید، گاهی میزان مشخصی از هزینه کنسلی به شما باز می گردد و گاهی حتی تغییر تاریخ رزرو هم به معنای کنسلی کامل است و شما باید جریمه آن را پرداخت کنید. اما به طور کلی این قانون در بیشتر هتل ها و تقریبآ در سرتاسر جهان یکسان است: در روزهای شلوغ و پیک سفر، امکان کنسلی هتل وجود ندارد.

چه زمانی نمی توان هتل را کنسل کرد؟

اگر تا به حال بلیط چارتری خریده باشید، به احتمال زیاد می دانید که این بلیط ها را نمی توان به راحتی کنسل کرد. درباره رزرو هتل هم چنین قانونی وجود دارد. البته به جای هتل چارتر، به آن اتاق گارانتی شده یا (Guaranteed Room) می گویند. اتاق یک هتل زمانی گارانتی می گردد که یک آژانس مسافرتی همه یا تعدادی از اتاق ها را برای مدتی پیش خرید کند. مثلآ ممکن است یک آژانس مسافرتی در بازه شلوغ 1 تا 15 فروردین تمامی اتاق های یک هتل را اجاره کند. در این صورت قیمت گذاری روی اتاق های هتل به آژانس مسافرتی بستگی دارد و این آژانس می تواند قیمت ها را به دلخواه خودش معین کند. از سمتی شما نمی توانید اتاق های گارانتی شده را کنسل کنید و کنسل کردن این اتاق ها در واقع به معنای از بین رفتن کامل مبلغ رزرو هتل است.

اما علت اینکه در بازه هایی مثل تعطیلات نوروز یا پیک های سفر این اتفاق بیشتر می افتد، این است که در این بازه ها اجاره یا چارتر کردن اتاق های هتل سود زیادی دارد. آژانس مسافرتی در بازه های پرسفر می تواند تمام اتاق های هتل را اجاره بدهد، به همین علت در صورتی که شما اتاق را در بازه پر سفر کنسل کنید، باید هزینه رزرو را به طور کامل پرداخت کنید.

کارمزد کنسلی چیست؟

کارمزد کنسلی در واقع جریمه کنسل کردن هتل است. کارمزد کنسلی گاهی فقط به وسیله هتل و گاهی به وسیله هتل و بعلاوه سایت رزرو کننده اعمال می گردد. کارمزد کنسلی درصدی از هزینه رزرو هتل است که در صورت استرداد و کنسل کردن هتل، از شما دریافت می گردد. کارمزد کنسلی می تواند حالت های مختلفی داشته باشد:

  • دریافت میزانی از مبلغ رزرو هتل به عنوان جریمه

    دریافت کل مبلغ رزرو هتل

    دریافت جریمه معادل قیمت یک شب اقامت در هتل

رزرو هتل در فلای تودی

سایت فلای تودی چند گزینه جالب دارد که آن را به برترین سایت برای رزرو هتل تبدیل می نماید:

  1. مهم نیست در کدام نقطه از جهان بخواهید هتل رزرو کنید. چه شهرهای برفی آلاسکا باشد و چه جنوب مکزیک! این سایت منبعی از هتل های متنوع و رنگارنگ در سرتاسر جهان است.
  2. با رزرو هتل در فلای تودی، به خصوص برای مقاصد خارجی نیازی به تبدیل ارز ندارید. شما می توانید هتل را در هرکجای جهان با ارز ریالی رزرو کنید. واچر هتل در فاصله چند دقیقه برای شما ارسال می گردد.
  3. چه قیمتی مد نظرتان است؟ در کدام منطقه می خواهید اقامت داشته باشید؟ چه امکاناتی از یک هتل می خواهید؟ آیا کلاس اقامتی برایتان مهم است؟ شما می توانید هرچیزی را که از یک اقامتگاه می خواهید در این سایت فیلتر کنید، حالا فقط هتل هایی برایتان نمایش داده می گردد که با شرایط شما مطابقت داشته باشد.
  4. می خواهید هتل را کنسل کنید؟ آیا در فرایند رزرو هتل یا خرید بلیط هواپیما با مشکل روبرو شدید؟ پشتیبانی 24 ساعته سایت فلای تودی در هر زمانی از شبانه روز جوابگوی سوالات شما درباره خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو هتل است.
منبع: فرارو
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2192

به "شرایط کنسلی رزرو هتل را بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کنسلی رزرو هتل را بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید