شماره 251 ماهنامه نمایش روی پیشخان

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نگاه ویژه شماره 251 ماهنامه نمایش در دو بخش به تئاتر آپارتمانی است.

شماره 251 ماهنامه نمایش روی پیشخان

بخش اول شامل مطالبی چون آنالیز توانش های نمایش آپارتمانی در شهرنشینی ایرانی نوشته عرفان پهلوانی و آناهیتا مصلحی، نمایش آپارتمانی و ظرفیت های آن برای بچه ها نوشته عارفه آزرمی، کندوکاوی در مفهوم نمایش آپارتمانی نوشته سعید فیروزآبادی، تئاتر خیابانی بستری برای تحولات اجتماعی در جامعه مدرن ترجمه و تالیف افشین عموزاده لیچایی و گفت وگویی با عرفان پهلوانی با عنوان نمایش آپارتمانی، شاید دکترینی که مورد بی توجهی و بی مهری نهاده شد... است.

در بخش دوم مطالبی چون تئاتر آپارتمانی؛ اصطلاحی مجعول و خودساخته نوشته غلامحسین دولت آبادی و تئاتر آپارتمانی، مفهومی پوک و بچه هاه نوشته آراز بارسقیان به همراه گفت و گویی با صادق رشیدی با عنوان مملو از مسئله و ابهام قابل خواندن است.

همچنین مخاطبان می توانند مقاله های تئاتر سنتی هند، سیر تکامل اندیشه دینی وِدا نوشته آبتین جاوید، دعوت به مراسم قهوه در ساعت پنج صبح!/ تأملی نه چندان بلند در خوانش شعر لورکا و سه گانه هایش نوشته محمدرضا آریانفر، آنالیز صندلی متافیزیک در تئاتر آنتونن آرتو با تمرکز بر تئاتر فیزیکال و بدون کلامِ یاسر خاسب نوشته آرزو برادران ابراهیمی به همراه مصاحبه با کلبر والیم بازیگر و کارگردان تئاترشهر کلن با عنوان اجازه ندارم بیش از این نزدیک شوم، اما می خواهم نزدیک شوم!را نیز در این شماره بخوانند.

سرمقاله این شماره با نام استعمار جدید فرهنگی و تئاتر به قلم نصرالله قادری منتشر شده است.

نکوداشت این شماره به سیاوش طهمورث اختصاص دارد که به همراه یادداشتی از نصرالله قادری با عنوان سیاوشی که من می شناسم و گفت و گویی با عنوان انتخاب شدم که تئاتر کار کنم! به چاپ رسیده است.

شماره 251 ماهنامه نمایش ویژه مردادماه 1399 با سردبیری نصرالله قادری در 112 صفحه و با بهای 12 هزار تومان برای عموم علاقه مندان حوزه تئا تر چاپ و توزیع شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1136

به "شماره 251 ماهنامه نمایش روی پیشخان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره 251 ماهنامه نمایش روی پیشخان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید