شهرهای تفریحی نزدیک تهران ، آخر هفته در خارج از مرکز

به گزارش مجله عکسفا، تهران مکان های زیاد سرگرمیی و دیدنی زیادی داره که حتما باید وقت بگذارین تا تهران و اطرافش رو بشناسین. تمام منطقه ها اطراف تهران زیبا و خوش اب و هوا هستن و برای سرگرمی و استراحت هم خیلی مناسبن. آخر هفته ها وقتی همه خانواده دور هم جمع هستن وقت خوبی برای گردش درست و حسابی واسه بیرون زدن از شهر و رفتن به مکان های دیدنی اطراف تهران هست. فصل گردش هم رسیده بهتره زودتر آماده گردش بشین که مکان اون هم خیلی دور نیست. در ادامه با ما همراه شین تا شهرهای سرگرمیی نزدیک تهران رو بهتون معرفی کنیم تا اونهارو زودتر بشناسین و خوش گذرونیتون رو آغاز کنین و یک سرگرمی در اطراف تهران رو آغاز کنین...

شهرهای تفریحی نزدیک تهران ، آخر هفته در خارج از مرکز

1) فیروز کوه و دریاچه شورمست

فیروزکوه یکی از منطقه ها خوش آب و هوای نزدیک تهران هستش که تفرجگاه مردم در روزهای گرم تابستونه. دریاچه زیبای شورمست فیروزکوه هم فقط 2 ساعت و نیم با مرکز شهر فاصله داره.

2) آبگرم رینه شهرستان لاریجان

لاریجان نزدیک تهرانِ و یکی از بخش های استان مازندران به حساب می آد که با تهران هم حدود 2 ساعت رانندگی فاصله داره. جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی داره که روستای آب گرم ، دریاچه ای پر از ماهی های قزل آلا ، مسیر رودخانه هراز و آب و هوایی دلپذیر تنها نمونه ای از زیبایی های لاریجان هستن. لاهیجان یکی از مکان های تماشای اطراف تهران هم محسوب میشه

3) هشتگرد و روستای خور

در روستای خور چنارهای 800 ساله خیلی معروف هستن. این منطقه خوش آب و هوا از توابع هشتگرد هست که علاوه بر پیشینه تاریخی و قدمت اون برج و بارو و قلعه خور، دره دوچنار، تپه های سرسبز، اماکن زیارتی و سیاحتی بسیارش هم زبانزد جهانگردان شده.

4) کن - سولقان

روستاهای کن و سولقان هنوز شهر نشدهه اند ولی جزو منطقه ها پر جهانگرد اطراف تهران محسوب میشن که کمتر کسی هم این مکان ها رو میشناسه. هوای دره کن سولقون خیلی دلپذیره و مکان اون هم در شمال شرقی تهران قرار داره. فاصله کمی از تهران داره و برترین منطقه برای گذروندن یک روز بهاری و تابستونیه و این مکان یکی از شهرهای سرگرمیی نزدیک تهران هست.

5) کردان کرج

کن یکی از مکان های تماشای اطراف تهران هست که برای خودش استان هم شده این مکان جزو روستاهای خوش آب و هواست که فاصله کمی هم از تهران داره. پل آجری قدیمی بانو صحرا از دوره صفویه به جای مانده که از بافت تاریخی روستا هم خبر میده. سرگرمی در اطراف تهران در کردان به نظر خیلی هیجان انگیز هست.

6) آبشار گزو با دو ساعت فاصله از تهران

این آبشار تماشای که در جنگل زیبای لفور از توابع مازندران واقع شده که حتما باید اونو ببینین. مسیر اون از جاده فیروزکوه تا شیرگاه هست و پشت سد البرز هم قرار گرفته.طبیعت زیبا با انواع گیاهان مختلف رو دارا هست و میتونین یه آش رشته خوش طعم رو هم تو این باغ میل کنین و خاطره های ماندگاری رو در شهرهای سرگرمیی نزدیک تهران ثبت کنین.

7) لواسان و سد لتیان

لواسان منطقه ها زیبای مختلف ویکی از شهرهای بسیار زیادی داره که یکی از شهرهای نزدیک به تهران هم هست. سد لتیان مکانی هست که درصدی از آب آشامیدنی شرق تهران رو تامین می کنه و یکی از خوش آب و هوا ترین منطقه ها نزدیک به تهران شناخته شده. سد بر روی رودخانه جاجرود زده شده و پر از ماهی قزل آلای رنگین کمان، قزل آلای خال قرمز و سیاه ماهی هم هست.

8) اوشان فشم

این مکان زیبا و تماشای هوایی معتدل در فصل بهار و تابستان داره که از منطقه ها سرگرمیی بسیار زیبایی هم هست و برای سفرهای نیم یا یک روزه هم مناسبه.میتونین از آبشار دربندسر و همینطور سه غار که در دره اسیول اوشان هست هم تماشا کنین.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2165

به "شهرهای تفریحی نزدیک تهران ، آخر هفته در خارج از مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای تفریحی نزدیک تهران ، آخر هفته در خارج از مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید