صنعت گردشگری وابسته به زنجیره ای از خدمات و مشاغل است

به گزارش مجله عکسفا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنعت گردشگری به زنجیره ای از خدمات و مشاغل وابسته است که باید تقویت و بسط تمامی آن ها در کنار هم و با هم دیده گردد تا نتایج مناسبی حاصل گردد.

صنعت گردشگری وابسته به زنجیره ای از خدمات و مشاغل است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اخذ اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران از اراک، مرتضی رحمانی موحد، عصر امروز در نشست هم اندیشی نمایندگان تاسیسات گردشگری استان مرکزی که در اراک برگزار گردید گفت: ایجاد تحول و رونق صنعت گردشگری کشور در سایه دستیابی به معیارها و راهبردهای اقتصاد مقاومتی متحقق می یابد.

وی اضافه نمود: یکی از راه های اصلاح و ترمیم اقتصاد بدون نفت، نگاه درست به ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری، فراوری ثروت و اشتغالزایی پایدار است که از این فرصت های به دست آمده باید به بهترین شکل ممکن در رونق این بخش استفاده کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد:زمانی همبستگی و اثرگذاری زنجیره زیرساختی و خدمات گردشگری کامل می گردد که از روش های موثر معرفی ارزش ها و داشته های فرهنگی در تمام مناطق کشور به درستی بهره مند شد.

رحمانی موحدی اعلام کرد:در دولت یازدهم توجه ویژه ای به حوزه گردشگری شده و تقویت و توسعه بازارچه های صنایع دستی به عنوان یکی از سیاست های حمایتی هنرمندان دستی و جذب گردشگر در سراسر کشور در این دولت دنبال و مورد حمایت قرار می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از حلقه های محوری و با ارزش در حوزه گردشگری راهنمایان گردشگری بوده که احتیاج است این مهم روز به روز تقویت شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مطرح کرد: توسعه بوم گردی و رونق گردشگری روستایی اولویت دولت بوده و باید از این ظرفیت در کنار جذب گردشگر در راستای رفع کردن مشکل و معضلات بیکاری در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی بهره مند شد.

رحمانی موحد اضافه نمود: اقدامات تورگردانی و تصدی حوزه گردشگری و دخالت بعضی از بخش های فاقد مجوز غیرقانونی بوده و مراجع ذیصلاح باید این گونه اقدامات غیرقانونی برخود قاطع کند.

وی اعلام کرد: با توجه به اهمیت رونق گردشگری در کشور، نظام بانکی باید رویکرد تجاری محور به این حوزه داشته باشد و با پیش بینی سود برای نظام بانکی همراهی موثری در پیشبرد طرح های گردشگری داشته باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه نمود: به همین دلیل وجود تشکل های مردمی و راهبردهای کاربردی و کلان با حمایت های مادی، معنوی و قانونی از صنعت گردشگری اولویت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 635

به "صنعت گردشگری وابسته به زنجیره ای از خدمات و مشاغل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری وابسته به زنجیره ای از خدمات و مشاغل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید