فرصت های کسب سهمیه پارالمپیک در پاراتیروکمان

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران، در جریان رقابت های پا را تیروکمان قهرمانی جهان که 10 روز پیش به میزبانی هلند برگزار شد، تیم اعزامی ایران توسط زهرا نعمتی، پوریا جلالی پور و اصغر زارعی نژاد (ریکرو) همراه با راضیه شیرمحمدی، سینا منشأ زاده و رمضان بیابانی (کامپوند) صاحب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو شدند.

فرصت های کسب سهمیه پارالمپیک در پاراتیروکمان

ضمن اینکه طبق قوانین کمیته بین المللی پارالمپیک و به واسطه تعداد سهمیه های به دست آمده، ایران می تواند در بخش میکس ریکرو و میکس کامپوند پارالمپیک توکیو هم شرکت کند.

در هر صورت 6 سهمیه ایران از مسابقات جهانی هلند در حالی قطعی شده که با توجه به دیگر میادین پیش رو برای پا را کمانداران، فرصت برای افزایش این تعداد سهمیه وجود دارد. با این اوصاف احتمال اینکه تیم پا را تیروکمان ایران با ترکیبی بیشتر از پارالمپیک 2016 راهی توکیو شود، وجود دارد.

مجید کهتری رئیس انجمن پا را تیروکمان ایران در گفتگو با خبرنگاران در مورد توزیع سهمیه های پارالمپیک در این رشته شرح داد و گفت: مهمترین میدان کسب سهمیه همین رقابت های جهانی هلند بود که در آن 70 - 60 درصد سهمیه توزیع شد. دو مرحله دیگر برای توزیع دیگر سهمیه ها باقی مانده که یکی از آنها مسابقات قاره ای در آسیا، اروپا و آمریکا است.

وی با یادآوری اینکه مسابقات قهرمانی آسیا مهرماه در تایلند برگزار می شود، ادامه داد: در این رقابت ها و در هر ماده تنها دو سهمیه توزیع می شود. در واقع برای کسب سهمیه از هر ماده باید حتماً در آن ماده فینالیست شد.

سرمربی تیم ملی پا را تیروکمان شرح داد: برای کسب سهمیه پارالمپیک در سومین میدان پیش بینی شده هم، یک دوره مسابقه برگزار می شود که احتمالاً جمهوری چک میزبان آن خواهد بود. زمان دقیق این رقابت ها هنوز نهایی نشده است. در هر ماده این مسابقه هم یک یا نهایت دو سهمیه توزیع می شود. در واقع برای این رقابت ها معمولاً کشورهایی نماینده اعزامی خواهند داشت که در کلاس یا ماده ای کسب سهمیه نکرده اند.

به گفته کهتری، برخی پا را کمانداران هم با سهمیه وایلد کارت (اعطایی) از طرف انجمن جهانی پا را تیروکمان در پارالمپیک توکیو شرکت خواهند کرد. این انجمن سهمیه های وایلد کارت را در اختیار کشورهایی قرار می دهد که اصلاً سهمیه ای ندارند. بین 5 تا 6 سهمیه برای پارالمپیک توکیو به صورت وایلد کارت توزیع می شود.

رئیس انجمن پا را تیروکمان ایران با یادآوری اینکه ایران در ماده w1 مسابقات جهانی هلند نتوانست صاحب سهمیه ای شود، شرح داد: 30 نفر در این بخش از مسابقات حضور داشتند و فقط دو سهمیه برای آنها در نظر گرفته شده بود. فکر می کنم در مسابقات قهرمانی آسیا (تایلند) شرایط برای کسب سهمیه در این ماده مناسب تر و فراهم تر باشد.

وی در این رابطه یادآور شد: البته اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا با چه شرایطی شرکت داشته باشیم، مشخص نیست. ترجیح خود من این است که تیم با ترکیب کامل اعزام شود تا هم نفراتی که سهمیه ندارند فرصت کسب آن را به دست بیاورند و هم نفراتی که سهمیه گرفته اند، کسب تجربه ای جدید داشته باشند. فدراسیون تیروکمان باید به این موضوع ورود کند و شرایط را برای اعزام با ترکیب کامل فراهم کند.

سرمربی تیم ملی پا را تیروکمان در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید در مجموع تیم ملی پا را تیروکمان برای پارالمپیک توکیو صاحب چند سهمیه شود؟، گفت: فعلاً که فقط یک سهمیه کمتر از ریو داریم در حالی که می توانیم در میادین پیش بینی شده دیگر، تعداد سهمیه های خود را از 6 سهمیه افزایش دهیم. نمی توان در مورد تعداد کلی سهمیه ها پیش بینی دقیقی داشت اما قاعدتاً شرایط را بهتر از قبل خواهیم کرد.

کهتری گفت: در پارالمپیک ریو تیم اعزامی پا را تیروکمان به نسبت تعداد ورزشکاران اعزامی خود، بهترین عملکرد را داشت. تلاش مان این است که در پارالمپیک توکیو هم عملکردی بهتر از ریو داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 164

به "فرصت های کسب سهمیه پارالمپیک در پاراتیروکمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت های کسب سهمیه پارالمپیک در پاراتیروکمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید