طرز تهیه شربت سکنجبین

به گزارش مجله عکسفا، فرقی نمی کند چند سالتان باشد یا چه عادات غذایی داشته باشید؛ هر ایرانی با سربت سکنجبین آشنایی دارد این نوشیدنی قدیمی ایرانی طبعی سرد و خنک دارد. البته برخی ترجیح می دهند سکنجبین را با کاهو میل نمایند، برخی دیگر شربت ترش و شیرین آن را برای روزهای گرم می پسندند.

طرز تهیه شربت سکنجبین

اگر نگاهی به اقلیم خشک ایران داشته باشیم می بینیم که مصرف این شربت مفید کار بسیار خوبی بوده است، چون شربت سکنجبین برای برطرف عطش بسیار مؤثر است. این شربت در کنار شربت آبلیمو، خاکشیر و شربت اسطوخدوس به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای سفره های افطار در ماه رمضان نیز محسوب می گردد. طرز تهیه این شربت پرطرفدار، چندان هم سخت نیست.

  • مواد اولیه برای تهیه شربت سکنجبین

آب دو لیوان

شکر 500 گرم

سرکه سفید 50 گرم

نعناع 50 گرم

  • طرز تهیه شربت سکنجبین

مرحله اول

آب را داخل قابلمه می ریزیم و روی شعله گاز قرار می دهیم. شکر را به آن اضافه می کنیم و بعد از اینکه آب کمی گرم شد شکر را هم می زنیم تا به خوبی مخلوط و سپس حل گردد.

مرحله دوم

شاخه های نعناع را بعد از شستشو با نخ به هم می بندیم. این کار به این منظور انجام می گردد که در زمان جوشیدن در شربت از هم جدا و در شربت پخش نشوند. بعد از بستن نعناع آن را در شربت قرار می دهیم تا عصاره نعناع در شربت پخش گردد. (اضافه کردن نعناع به شربت کاملاً اختیاری است.)

مرحله سوم

حالا باید غلظت شربت را تست کنید. با یک ملاقه کمی از شربت را بردارید تا غلظت آن را بسنجید. صبر کنید شربت موجود در ملاقه کمی خنک گردد، اگر شربت به سختی از ملاقه خارج شد یعنی غلظت آن کافی است.

مرحله چهارم

حالا زمان اضافه کردن سرکه است. بعد از اضافه کردن سرکه هم باید شربت کمی جوش بخورد. سپس شعله را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم شربت خنک گردد.

مرحله پنجم

شربت را صاف کنید و در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. با مخلوط کردن مقداری آب به شربت می توانید از نوشیدنی جذاب خود لذت ببرید.

در صورت تمایل می توانید تخم شربتی یا خیار رنده شده نیز به آن اضافه کنید، در ضمنً می توانید به جای شکر نیز از 500 گرم عسل بهره ببرید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 310

به "طرز تهیه شربت سکنجبین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شربت سکنجبین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید