عبور فراوری فصلی تختال از مرز 2 میلیون تن

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران/اصفهان شرکت فولاد مبارکه در ناحیه ریخته گری مداوم و فولادسازی در بهار سال جاری فراوری 2 میلیون و 33 هزار تن تختال را به ثبت رساند.

عبور فراوری فصلی تختال از مرز 2 میلیون تن

معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: طی سه ماه گذشته با وجود محدودیت های مختلف به ویژه در تأمین مواد اولیه، بعلاوه محدودیت هایی که به تازگی در زمینه تأمین آب و برق به وجود آمده، با برنامه ریزی های اجرا شده و کوشش همکاران بیش از دو میلیون تن تختال در فولاد مبارکه فراوری شد. این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بسیار بیشتر است. میزان فراوری سه ماهه سال گذشته به میزان یک میلیون و 896 هزار تن تختال بوده است.

عباس اکبری محمدی ادامه داد: میزان تختال فراوریشده در سه ماهه اول سال جاری نشان می دهد شرکت فولاد مبارکه برای افزایش فراوری و بهره وری بیشتر، با وجود همه محدودیت های بین المللی، مانند تحریم ها و مسائل داخلی، کمبود منابع انرژی همانند آب و برق و مسائل در تأمین مواد اولیه، توانست بر مسائل غلبه کند و امر فراوری را به برترین شکل ممکن انجام دهد.

وی توضیح داد: این موفقیت باعث می گردد به میزان قابل توجهی از خروج ارز از کشور جلوگیری گردد. از سوی دیگر بخشی از این فراوری، محصولات صادراتی است که می تواند ارزآوری برای کشور داشته باشد و در مجموع باعث بهبود شرایط مالی و افزایش فراوری فولاد در کشور گردد.

به گزارش خبرنگاران، معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه فراوری بیش از دو میلیون تن تختال در سه ماهه اول سال می تواند نویدبخش خبرهای خوش در زمینه فراوری سال 1400 باشد، گفت: با برنامه ریزی که برای سال 1400 اجرا شده و بعلاوه با توجه به شعار سال 1400، امیدواریم بتوانیم افزایش فراوری قابل توجه نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

اکبری محمدی ادامه داد: هر میزان میزان فراوری فولاد به اسم ماده اولیه صنایع پایین دستی افزایش پیدا کند، این بخش با اطمینان خاطر و به سهولت می تواند احتیاج خود را تأمین کند و این امر به معنای اشتغال بیشتر در صنایع پایین دستی است، زیرا نزدیک به 350 هزار نفر در صنایع پایین دستی فولاد مشغول به کار هستند و هرمیزان این محصول که ماده اولیه صنایع پایین دستی است، بهتر و بیشتر فراوری و تأمین گردد، اشتغال در این بخش ها پایدارتر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1724

به "عبور فراوری فصلی تختال از مرز 2 میلیون تن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور فراوری فصلی تختال از مرز 2 میلیون تن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید