داروهای زیستی ایران در کشورهای توسعه یافته خریدار دارد

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، سرعت رشد ایران در فراوری داروهای زیستی بسیار بالا است. داروهایی که در شرایط سخت تحریم ها و تنها با اتکا و باور به داشته های فکری جوانانمان فراوری شد. شاید روزی صادرات داروهای فراوریی ایرانی به دیگر کشورها قابل تصور نبود اما این رویا با یاری زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور و ارتقای کیفیت داروهای زیستی کشور به یک اتفاق واقعی بدل شد.

داروهای زیستی ایران در کشورهای توسعه یافته خریدار دارد

ایران نه تنها به فناوری فراوری داروهای پیچیده و با فناوری بالای زیستی دست یافت بلکه کیفیت این فراوریات به حدی بالا و قابل قبول بود که توانستیم بعضی کشورها قدرتمند مالی را هم به خرید این محصولات ترغیب کنیم.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: صنعت داروسازی ایران یکی از پیشروترین صنایع داروسازی جهان است. ما توانستیم در این حوزه توانمندی هایمان را به جهان اثبات کنیم.

به گفته وی، داروهای ایرانی با کیفیتی جهانی فراوری می گردد به نحوی که روسیه، ترکیه و چند کشور دیگر متقاضی خرید این محصولات صد در صد ایرانی هستند و بازار خوبی برای محصولاتمان ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: این موفقیت ها که حاصل کوشش و توانمندی جوانانی ایرانی در بطن زیست بوم فناوری و نوآوری کشورمان است، توانسته نام ایران را در کنار چند کشور عظیم فراوریکننده داروهای زیستی قرار دهد. به گونه ای که قانعی می گوید: بعضی داروهای فراوریی دانش بنیان های ما از نظر کیفیتی جایگزین نمونه های آمریکایی و اروپایی شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، این موضوع به معنای رقابتی بودن داروهای فراوریی ایرانی است. داروهایی که با توان دانش بنیانی، در شرایط تحریم و با وجود مسائل مالی فراوان فراوری شده و در کنار تامین احتیاج داخلی به دیگر کشورها هم صادر خواهد شد.

وی با بیان این که ایران جزء پنج کشور برتر زیست فناوری در آسیا است گفت: کشور ما در فراوری داروها بی رقیب در منطقه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1004

به "داروهای زیستی ایران در کشورهای توسعه یافته خریدار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروهای زیستی ایران در کشورهای توسعه یافته خریدار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید