فرماندار: خاش منبع تامین آب پایدار ندارد

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: تامین آب شرب سالم و بهداشتی از مطالبات به حق مردم این شهرستان بوده و خاش تنها شهر استان بوده که منبع تامین آب پایدار ندارد.

فرماندار: خاش منبع تامین آب پایدار ندارد

به گزارش خبرنگاران صاحب گل صالحی در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای تامین آب شرب مردم خاش هیچ گونه سدی وجود ندارد و سالانه حدود دو متر از منابع غنی آبی این شهرستان به دلیل برداشت فراوان و نیازهای شدید مردم منطقه تحلیل می فرایند و این کاهش آب در سفره های زیرزمینی به عنوان یک بحران جدی مطرح بوده، بنابراین خواهان بهره دریافت از ظرفیت غنی رودخانه کارواندر و اجرای خط انتقال آب از کارواندر به خاش هستیم.

وی گفت: ایجاد بازارچه مرزی و راه دسترسی به مرز روتک از دیگر درخواست های مهم مردم مرزنشین خاش به شمار می رود که سالهاست به دنبال تحقق وعده های مسوولان هستند.

صالحی ادامه داد: تحقق شعار جهش تولید و رونق دادن به مالی و شکوفایی آن و کمک به حل و کاهش معضل بیکاری با حمایت از سرمایه گذاران و رونق دادن تجارت مرزی میسر است.

فرماندار خاش گفت: همه ساله جان صدها نفر از مردم شهرستان و استان و کشور در محورهای مواصلاتی این منطقه به مقصد شهرهای همجوار به خطر می افتد که بیشترین خسارتهای مالی و جانی مربوط به محور ترانزیتی خاش به زاهدان بوده، بنابراین انتظار داریم این جاده دو بانده شود.

وی افزود: ضعف در اختصاص بودجه و برنامه ریزی ها به عنوان یک معضل جدی در این استان مطرح بوده، که انتظار داریم در سطح کلان کشور به مبحث اختصاص اعتبارات و توزیع عادلانه بودجه برای اجرای طرح ها و برنامه ها توجه شود تا شاهد رشد و توسعه، عمران و آبادانی هر چه بیشتر منطقه باشیم.

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی هم گفت: حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس به خاش مایه دلگرمی مردم شهرستان شده و امیدواریم با همراهی دولت و مجلس شاهد رفع مسائل مردم و رفع محرومیت ها از جامعه باشیم.

وی گفت: سالهاست مردم شهرستان مرزی خاش از دسترسی به خدمات شایسته محروم مانده اند، بنابراین با حضور میدانی مقامات کشوری و استانی و لمس مسائل مردم از نزدیک برای رفع محرومیت ها تدبیر می شود.

حسین زهی ادامه داد: در مجلس و کمیسیون عمران مجلس نگاه مثبتی برای حل مسائل مردم و تسریع در اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی و کشاورزی و صنایع و معادن و گردشگری، فرهنگی و آموزشی و غیره وجود دارد.

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: مردم این شهرستان به عنوان مرزداران غیور و وفادار به ارزشهای اسلامی و انقلابی از مسوولان انتظار دارند به نیازهای شان توجه بشود و شتاب در برنامه های توسعه ای و عمرانی را ببینند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1223

به "فرماندار: خاش منبع تامین آب پایدار ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار: خاش منبع تامین آب پایدار ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید