ماجرای وحشت مردم جنوب شرق آفریقا از هیولای نامرئی مالاوی

به گزارش مجله عکسفا، هیولای ترسناک مالاوی نام یکی از اسرارآمیزترین و خطرناک ترین موجودات ناشناخته ای است که در نخستین ماه های 2003 ترس و وحشت را به زندگی ساکنان جنوب شرق آفریقا حکمفرما کرد.

ماجرای وحشت مردم جنوب شرق آفریقا از هیولای نامرئی مالاوی

موضوعی که باعث شده بود این موجود مرموز و شکارچی اسرارآمیزتر به نظر برسد نحوه شکار او و کشتن طعمه هایش بود. همین مساله باعث شد که نزدیک به چهار هزار روستایی ساکن جنوب شرق آفریقا و منطقه مرکزی داوا از ترس اینکه مبادا شکار این هیولای ناشناخته شوند خانه و زندگی خود را ترک نموده و پا به فرار بگذارند. هرچند در این حادثه ارتش هم کوشش کرد تا ردپایی از هیولای وحشتناک مالاوی پیدا کند اما هیچ وقت معلوم نشد که هیولای ناشناخته چیست و از کجا آمده بود.

اولین قربانیان

در یکی از نخستین روزهای 2003 وقتی که یکی از روستاییان جنوب شرق آفریقا در داوای مرکزی صبح زود به بیرون از خانه رفت با صحنه وحشتناکی روبه رو شد. جسد دو زن میانسال و یک کودک سه ساله در وسط جاده افتاده بود. مرد روستایی با تماشا این صحنه همان طور که خیره به اجساد نگاه می کرد از ترس شروع به دویدن به سمت روستا کرد. او همان طور که می دوید فریاد می کشید آنها مرده اند. اما اینکه چه کسی یا چه حیوانی دو زن میانسال و کودک را کشته بود هنوز معلوم نبود.

روستاییان در ابتدا تصور کردند که حیوانات وحشی منطقه شب گذشته این سه نفر را طعمه خود نموده اند از این رو فورا با محیط بان های محلی تماس گرفته شد تا هر چه زودتر حیوان وحشی ای را که در منطقه آزادانه می چرخد به دام بیندازند. اما این شروع ماجرایی ترسناک برای ساکنان جنوب شرق آفریقا بود. پس از کشف اولین اجساد، 16 قربانی دیگر به دست موجود ناشناخته گرفتار و کشته شدند. هیچ کس نمی دانست که این موجود چیست و از آنجا که این حیوان ناشناخته بود نام هیولای وحشتناک مالاوی را روی آن گذاشتند.

چیز عجیبی که درباره هیولای مالاوی وجود داشت نحوه خوردن شکار به وسیله این جانور بود. سه جسد اول درحالی کشف شده بودند که قسمت های کمر به پایین آنها خورده شده بود و اثری از روده در آنها به چشم نمی خورد و از 16 قربانی دیگر چیزی جز دست، پا، دهان، بینی و چشم ها باقی نمانده بود.

همه در تعجب بودند که این چه موجودی است که علاقه خاصی به خوردن قسمت های خاصی از بدن دارد و جمجمه شکار را خرد می نماید. هرچه بیشتر می گذشت تعداد قربانیان هیولای مالاوی بیشتر می شد و بومیان منطقه برای فرار از دست این هیولا، خانه و کاشانه شان را رها کردند و به این ترتیب نزدیک به چهار هزار روستایی به منطقه ها همسایه پناه بردند تا مبادا شکار بعدی هیولای مالاوی یکی از آنها باشد.

روستاییانی که در داوای مرکزی ماندند هنوز با ترس زندگی می کردند. بیمارستان مرکزی لیلانگوی پر شده بود از قربانیان این هیولای ناشناخته. شاهدان ماجرا که از نزدیک این جانور ناشناخته را دیده بودند همگی می گفتند که این حیوان بسیار عجیب و غریب بود. هرچند تعدادی از روستاییان از شانس خوبی که داشتند پیروز به فرار از دست هیولای مالاوی شده بودند اما آنها نیز به بدترین شکل ممکن آسیب دیده بودند. بعضی ها چشم هایشان را از دست داده بودند، عده ای دست و پایشان در جنگ با هیولا قطع شده بود و بعضی دیگر از زخمی شده ها بر اثر فرو رفتن دندان های تیز جانور در صورتشان بافت صورتشان کاملا از بین رفته بود.

بازگشت هیولا

حمله هیولای مالاوی بومیان منطقه را به یاد ماجرایی مشابه انداخته بود. ماجرایی که در آگوست 2002 رخ داد.

در آن موقع حیوانی عجیب و غریب به روستاییان حمله نموده و 5 نفر را کشته و 20 نفر را زخمی نموده بود تا اینکه بالاخره محیط بان ها و پلیس شبه نظامی منطقه به مردم محلی خبر دادند که حیوان خطرناک را کشته اند. پس از انتشار خبر کشته شدن این حیوان، مسوولان حیات وحش منطقه در گزارش های خود برای مردم شرح دادند که این موجود خطرناک یک کفتار هار بود اما اغلب روستاییان حرف مقامات را باور نکردند چرا که به گفته ساکنان منطقه، پاهای عقبی کفتار کوتاه تر از حیوانی است که شاهدان آن را توصیف نموده بودند.

از این رو وقتی سال 2003 هیولای مالاوی پدیدار شد بسیاری معتقد بودند که این همان جانوری است که سال گذشته بسیاری از روستاییان را کشته بود و اصلا شکارچی ها آن را نکشته اند و به دروغ برای اینکه خیال مردم راحت گردد ادعا نموده اند که جانور را به دام انداخته اند و عده ای هم می گفتند که روح آن هیولا به جسم حیوان دیگری رسوخ نموده و در حال انتقام گرفتن است.

نظر محققان

وقتی خبر حمله هیولای وحشتناک مالاوی در همه جا پیچید محققان بسیاری به جنوب شرق آفریقا سفر کردند تا به حل این معمای اسرارآمیز یاری نمایند. از دید محققان تنها موجودی که می توانست این کشتارها را رقم زده باشد کفتار بود. بنابر نظر آنها این جانور تنها حیوانی است که آرواره های بسیار قوی ای دارد و می تواند جمجمه شکار خود را مکوششی کند.

اما در اینجا یک سوال، فکر بسیاری را به خود مشغول نموده بود و آن اینکه، کفتارها معمولا اجساد حیوانات دیگر را می خورند و حال اینکه هیولای مالاوی به انسان ها حمله نموده و آنها را شکار می کرد. محققان برای این سوال هم پاسخی داشتند و آن اینکه کفتاری که به روستاییان داوای مرکزی حمله می کرد دچار هاری بود در نتیجه رفتار تهاجمی تری داشت و به هر موجودی که سر راهش قرار می گرفت حمله می کرد. هرچند نظریه های مختلفی درباره اینکه هیولای مالاوی چیست ارائه شد اما پس از گذشت سال ها از این ماجرا همچنان پرونده هیولای وحشتناک مالاوی حل نشده به جای مانده است.

منبع: سرنخ هفته نامه حوادث وشگفتی ها - اسفند 1390

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2221

به "ماجرای وحشت مردم جنوب شرق آفریقا از هیولای نامرئی مالاوی" امتیاز دهید

2 کاربر به "ماجرای وحشت مردم جنوب شرق آفریقا از هیولای نامرئی مالاوی" امتیاز داده اند | 2.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای وحشت مردم جنوب شرق آفریقا از هیولای نامرئی مالاوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید