حقایق جالب درباره بوداپست مجارستان (تور ارزان مجارستان)

به گزارش مجله عکسفا، بوداپست مرکز کشور مجارستان چندسالی ست که در لیست مقاصد محبوب گردشگران ایرانی قرار گرفته است. این شهر زیبا لقب مرکز فرهنگی اروپا را یدک می کشد، به همین دلیل برای علاقه مندان به آداب و رسوم ملل دیگر، مقصدی مناسب به شمار میرود. در این سفر مجازی قصد داریم حقایقی جالب و خواندنی را در رابطه با این شهر زیبا برای شما عزیزان بازگو کنیم، اگر شما هم کنجکاو هستید که بیشتر درباره عجایب و ویژگی های بوداپست بدانید تا پایان همراه ما بمانید.

حقایق جالب درباره بوداپست مجارستان (تور ارزان مجارستان)

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

شهر بوداپست، مرکز مجارستان

همراهان خبرنگاران، این بار به مرکز زیبا و مشهور کشور مجارستان، شهر بوداست، سفر خواهیم کرد تا با نکاتی مجذوب کننده و جالب درباره آن آشنا شویم برای سفر به بوداپست و کشور مجارستان بهتر است که تورهای مقرون به صرفه اروپا را بخرید. بوداپست با جمعیتی بالغ بر 1,759,407 نفر، یکی از بزرگ ترین شهرهای اتحادیه اروپا به شمار میرود. شهر بوداپست قدیمی ترین شهر مجارستان می باشد که بیشتر تورهای مسافرتی به مقصد کشور مجارستان، به مقصد این شهر برنامه ریزی می شوند.جالب است بدانید که شهر بوداپست با 14 شهر دنیا پیمان خواهرخواندگی دارد که ازجمله مهم ترین آن ها شهر تهران، دائجون، زاگرب، پکن هستند.از دیدنی های این شهر کستل هیل (Castle Hill)، موزه هنرهای زیبا، موزه ملی مجارستان، ساختمان مجلس و جواهرات سلطنتی هستند.

بزرگ ترین شهر مجارستان

حدود 20 درصد از جمعیت مجارستان در بوداپست زندگی می کنند یعنی از هر 5 نفر مجارستانی یک نفر اهل بوداپست است.

مرکز همیشگی مجارها

در سال 1241 تا 1242 با حمله مغول ها شاه بلا چهارم تصمیم گرفت مرکز خود را به بودا تغییر بدهد. این کار او موجب شد تا بودای قدیم با ناحیه پِست ادغام گردد و بوداپست به وجود بیاید. از قرن 13 میلادی هم زمان با تولد سنت استفان، اولین پادشاه مجارستان، تا به امروز هیچ گاه هیچ شهر دیگری کاندید جایگزین شدن با بوداپست نشده است و بوداپست سال ها و قرن هاست که مرکز زیبا و بی رقیب مجارستان به شمار می آید.

گرمای هوای بوداپست در فصل بهار

در فصل بهار شهر بوداپست به یکی از گرم ترین و مرطوب ترین مرکز های دنیا تبدیل می گردد. رطوبت و گرمای شدیدی که شاید به جرات بتوان ادعا کرد فقط مردم بومی آن منطقه می توانند آن را تحمل کنند. حدود 70 هزار لیتر آب به صورت روزانه تبخیر شده و بر رطوبت هوا می افزاید. به طوری که بوداپست با لقب شهر حمام شناخته شده است. این حمام ها یادبود سده 16 میلادی و حمام های رومی هستند. اگر شما در پی مکانی برای استراحت هستید بوداپست برترین انتخاب است.

ساختمان مجلس مجارستان، سومین ساختمان مجلس بزرگ در دنیاست. این ساختمان با مساحت 18000 کیلومترمربع و ارتفاعی حدود96 متر دارای 691 اتاق است و 20کیلومتر پله و راهرو دارد. در این بنا 90 مجسمه وجود دارد و برای تزئین آن 40 کیلوگرم (23 قیراط) طلا به کار رفته است.

قدیمی ترین خط مترو در دنیا

شهر بوداپست بعد از لندن، قدیمی ترین خط ریلی زیرزمینی یا همان مترو را دار است. این مسیر زیرزمینی هزار راه، در سال 1896 بنا شد.

دومین کنیسه بزرگ دنیا در بوداپست

کنیسه بوداپست از لحاظ مساحت و گنجایش اولین در اروپا و دومین در دنیاست. در خیابان Dohány یکی از زیباترین و شاید غول پیکرترین بناهای مذهبی مجارستان می باشد که می تواند 3000 نفر را در خود جای دهد. این بنا در سال های 1854 تا 1859 به سبک نئو موره ساخته شد. سبک نئو موره یکی از سبک های رایج در معماری های بناهای آسیای جنوب شرق به خصوص در هند است. البته مشابه این سبک معماری در آمریکای جنوبی و در برزیل هم وجود دارد.

هنر و فرهنگ مجارستان

وجود بیش از 40 تئاتر و 100 موزه و گالری هنری در شهر بوداپست، خانه اپرای مشهور بوداپست که یکی از زیباترین و مشهورترین خانه های اپرای دنیا است، خود گواهی بر این ادعاست که بوداپست تجلی گاه هنر و فرهنگ مجارستان می باشد. هرسال تعداد زیادی از کنسرت ها، فستیوال ها و رویدادهای مهم ملی در شهر بوداپست برگزار می شوند.

باغ وحش بوداپست

باغ وحش بوداپست یکی از قدیمی ترین باغ های وحش در دنیاست که در سال 1865 افتتاح شد. علاوه بر حیوانات مختلف در این پارک، معماری بناها و قفس ها هم مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

مقبره گول بابا در مجارستان

این بنا متعلق به یک درویش و شیخ ترک به نام گول بابا (Gül Baba) است که در زمان حمله ترک های عثمانی به مجارستان به این منطقه آمده بود. مقبره او در سال 1541 بنا شد. در کنار آن حمام ترکی هم برای زائرین از این مقبره بنا شد.

بوداپست زادگاه بزرگ ترین فستیوال موسیقی دنیا

هزاران نفر از سراسر دنیا در ماه اوت برای فستیوال سیگت به بوداپست سفر می کنند تا در بزرگترین فستیوال موسیقی دنیا شرکت کنند. این فستیوال یک هفته به طول می انجامد تا کارناوال موسیقی به محل برگزاری جشن در جزیره کشتی سازی برسد. اگر در جستجوی مکانی شاد برای گذراندن تعطیلات خود هستید، می توانید از فستیوال بزرگ موسیقی بوداپست لذت ببرید.

سخن خبرنگاران

در این سفر کوتاه سعی کردیم تا بعضی از حقایق را درباره شهر بوداپست برای شما عزیزان بازگو کنیم، حقایقی که کمتر کسی از آنها باخبر است. بی تردید بوداپست یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در نزد گردشگران ایرانی محسوب می گردد، بنابراین خالی از لطف نیست که بیشتر با ویژگی های آن آشنا شویم.

نظر شما درباره بوداپست چیست؟

آیا تا به حال به مجارستان سفر نموده اید؟

بی صبرانه منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم.

منبع: فاینداتور
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2160

به "حقایق جالب درباره بوداپست مجارستان (تور ارزان مجارستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب درباره بوداپست مجارستان (تور ارزان مجارستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید