زیباترین جاذبه های گردشگری در قاره آفریقا!

به گزارش مجله عکسفا، دیدنی های آفریقا

آفریقا قاره ای پهناور و شگفت انگیز است و در هر کشور و گوشه ای از این قاره که بروید مطمئنا با دیدنی های بسیاری روبرو خواهید شد. با این حال در بین تمام دیدنی های آفریقا بعضی مقاصد هستند که به علت زیبایی خارق العاده شان معروفیت پیدا نموده اند. این مکان های زیبا در کشورهای مختلف آفریقا قرار دارند و در کنار هم، آفریقای شگفت انگیز و اعجاب برانگیز را به وجود آورده اند. در این مطلب قصد داریم این مقاصد گردشگری را به شما معرفی کنیم و شما را با زیباترین دیدنی های آفریقا بیشتر آشنا کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

زیباترین جاذبه های گردشگری در قاره آفریقا!

آبشارهای ویکتوریا | Victoria Falls

  • مکان: زامبیا

اولین موردی که به شما معرفی می کنیم یکی از پدیده های باشکوه طبیعت است که به شکوه و زیبایی هرچه تمام تر در کشور زامبیا قرار گرفته است. در رودخانه زامبزی و مرز بین کشورهای زیمبابوه و زامبیا یکی از باشکوه ترین و زیباترین تماشای های آفریقا واقع شده است. آبشار ویکتوریا به وسیله جستجوگر مشهور، دیوید لیوینگستون به افتخار ملکه ویکتوریا به این نام نامگذاری شده است. اما جالب است بدانید که نام آفریقایی این آبشار نامی به مراتب جالب تر و بامعناتر است: موزی اوآ تونیا؛ یعنی دودهای غران! آبشارهای ویکتوریا با عرض 1700 متر و عمق 108 متر دوبرابر آبشار نیگارا ارتفاع دارد! در اطراف این آبشار زیبا دشت های وسیع آفریقا قرار دارند که مملو از حیواناتی مثل کرگدن، اسب آبی و شیر است.

اهرام سه گانه جیزه | Pyramid of Giza

  • مکان: مصر

علاوه بر طبیعت شگفت انگیز آفریقا، اگر بخواهیم مشهورترین جاذبه گردشگری قاره آفریقا را نام ببریم بدون شک به اهرام سه گانه مصر باید اشاره کنیم. این هرم های باشکوه به خوبی شکوه و عظمت مصر باستان را به نمایش می گذارند و حاصل کار هزاران هزار کارگری که در طول سالیان این اهرام را ساخته اند. اهرام سه گانه مصر در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده اند و یکی از عجایب دنیای باستان به شمار می فرایند. مجموعه اهرام مصر بیرون از شهر قاهره قرار دارند و محل دفن فراعنه بزرگ مصر هستند. معروفیت این اهرام به حدی است که خیلی از گردشگران تنها برای تماشا این اهرام هم که شده به مصر سفر می نمایند.

دهکده سیدی بوسعید | Sidi Bou Said

  • مکان: تونس

سیدی بوسعید یکی از منطقه ها مشهور توریستی تونس است و در کناره دریای مدیترانه قرار گرفته است. این دهکده با دیوارهای سپید و در و پنجره های چوبی آبی یکی از زیباترین تماشای های آفریقا است و شاید شما را به یاد سانتورینی در یونان بیندازد. این دهکده به وسیله هنرمندی فرانسوی به نام بارون رادولف درلانژه به شکل این تابلوی نقاشی زیبا درآورده است. دهکده بوسعید به خاطر درب های چوبی حکاکی شده و زیبایش معروفیت دارد و این درب ها جزء جاذبه های گردشگری این منطقه به حساب می آیند. جالب است بدانید که تونس مدت ها تحت استعمار فرانسه بود و در آن موقع بسیاری از نویسندگان و هنرمندان فرانسوی بارها برای خلق آثارشان به این دهکده زیبا آمده اند. به طور مثال آندره ژید و سیمون دوبوار مدتی را در این دهکده اقامت نموده و آثارشان را در این جا نوشته اند.

شهر جنه | Djenné

  • مکان: اقتصادی

شهر جنه در کشور اقتصادی واقع شده است و مملو از صدها ساختمان و بنای خشتی بی نظیر است که در برابر خورشید سوزان آفریقا به تدریج سفت و خشک شده اند. قدمت این شهر به قرن 3 میلادی و حتی قبل از آن برمی گردد. یکی از باشکوه ترین بناهای این شهر، مسجد جامع جنه است که به زیبایی هرچه تمام تر از خشت ساخته شده است. این مسجد در سال 1907 و به وسیله مقامات فرانسوی ساخته شده است و به اعتقاد بعضی، بزرگ ترین بنای خشتی دنیا است. شهر قدیم جنه یکی از زیباترین تماشای های آفریقا است و در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.

کوهستان تیبل | Table Mountain

  • مکان: آفریقای جنوبی

کوهستان تیبل یا میز در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا و در دماغه امید نیک قرار گرفته و مشرف به شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی است. این کوهستان باشکوه و باعظمت در کنار تپه سیگنال، قله شیطان و قله سر شیر یک آمفی تئاتر بسیار باعظمت و طبیعی را تشکیل می دهند که هلندی ها در قرن 17 شهر کیپ تاون آن موقع را در آن جا بنا نهادند. کوهستان تیبل به جرات یکی از زیباترین تماشای های آفریقا به شمار می رود و نزدیکی به کیپ تاون بر معروفیت آن افزوده است.

مجمع الجزایر زنگبار | Zanzibar Archipelago

  • مکان: تانزانیا

مجمع الجزایر زنگبار بهشتی گرراستای در ساحل اقیانوس هند است و در کشور تانزانیا قرار گرفته است. سواحل طلایی و زیبا، آب های نیلگون و درختان نخل رقصان در باد این جزایر را به یکی از زیباترین تماشای های آفریقا تبدیل نموده اند. مجمع الجزایر زنگبار در حقیقت از چهار جزیره به نام های اونگوجا، پمبا، مافیا و جزیره غیرمسکونی لاتام و چندین جزیره کوچک تر تشکیل شده اند. در شهر زنگبار می توانید از منطقه تاریخی شهر سنگی تماشا کنید و همین طور جزیره اونگوجا هم در قرن 19 در راستا تجارت ادویه و برده ها قرار داشته و آثار متعددی از آن دوره به جای مانده است.

صحرای بزرگ آفریقا | Sahara Dunes

صحرای بزرگ آفریقا که ساهارا هم نامیده می گردد بیابانی بسیار وسیع در آفریقا است که از شرق به مصر و از غرب به مراکش می رسد. این صحرا با تپه ها و رمل های شنی سرخ رنگش یکی از زیباترین تماشای های آفریقا و همین طور مراکش است. در نزدیکی الجزایر می توانید شاهد عرق الشبی باشید: دریایی وسیع از شن که وزش مداوم بادها آن ها را به شکل موج های کوچک و بزرگ درآورده و چشم انداز ای فوق العاده به وجود آورده است. این منطقه به شدت برای عکاسی و فیلمبرداری ایده آل است و تصاویری باورنکردنی از این منطقه ها گرفته می گردد. برترین مکان در این دریای شنی دهکده مرزوگا است که در آنجا می توانید سوار بر شتر بشوید و در تپه های نرم و روان این صحرا حرکت کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1991

به "زیباترین جاذبه های گردشگری در قاره آفریقا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاذبه های گردشگری در قاره آفریقا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید