مجسمه استاد نبی پور پیشکسوت میراث ناملموس خراسان رضوی ساخته می گردد

به گزارش مجله عکسفا، رئیس گروه موزه های خراسان رضوی گفت: مجسمه استاد نبی پور پیشکسوت میراث ناملموس خراسان رضوی، که یکی از برترین مقنی های ایران و دنیا به حساب می آید ساخته و در موزه مردم شناسی گناباد به نمایش گذاشته می گردد.

مجسمه استاد نبی پور پیشکسوت میراث ناملموس خراسان رضوی ساخته می گردد

محمدرضا پهلوان رئیس گروه موزه های خراسان رضوی، امروز یکشنبه 25 شهریور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: زنده یاد استاد غلامرضا نبی پور، از استادان نادر قنات جهانی قصبه گناباد است که در سال 1302 در شهرستان گناباد متولد شده است.

او گفت: به منظور پاسداشت بیش از نیم قرن تلاش و تلاش زنده یاد استاد نبی پور مجسمه مومی واکسی این استاد شبیه سازی شده و درموزه مردم شناسی گناباد به نمایش عموم در خواهد آمد.

رئیس گروه موزه های خراسان رضوی اضافه نمود: استاد نبی پور از آخرین نسل حفر و پایش قنات گناباد به ویژه قنات جهانی قصبه است که تمام عمر خودش را صرف حفر، پایش و آموزش قنات کرده و در خرداد ماه امسال وفات یافت.

پهلوان اضافه نمود: یکی از سیاست های گسترش و غنی سازی موزه های استان، ساخت مجسمه های استادان و پیشکسوتان میراث ناملموس خراسان رضوی است که به تازگی مجسمه 8 استاد پیشکسوت موسیقی مقامی، سفارش داده شده است.

او گفت: این مجسمه در موزه شهرستان های قوچان، خواف، تربت جام، تایباد و گناباد به نمایش عموم در خواهد آمد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 220

به "مجسمه استاد نبی پور پیشکسوت میراث ناملموس خراسان رضوی ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه استاد نبی پور پیشکسوت میراث ناملموس خراسان رضوی ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید