معرفی مراکز خرید بانکوک ، راهنمای خرید در تایلند

به گزارش مجله عکسفا، در این مطلب از سفر به بانکوک تایلند، مراکز خرید بانکوک و خرید در بانکوک برایتان می گوییم، از شب گردی در میان بازارهای شبانه تا خرید گل در صبحی دلنشین از بازار گل معروف بانکوک. به دلیل تنوع زیاد اجناس و محصولات که در بانکوک وجود دارد مردم بانکوک بسیار خرید می نمایند و این یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که انجام میدن . خرید در بانکوک یک فعالیت شبانه روزی است همانند فعالیت هایی که به موازات آن در غرب انجام می دهند مانند طعم دادن به غذاها در شرق. تجربه خرید در بانکوک تایلند بسیار خاص تر و فراتر از خرید از یک بازار یا قدم زدن در مرکز خرید است و ما به 10 مورد از تجربه های خرید در بانکوک تایلند می پردازیم .

معرفی مراکز خرید بانکوک ، راهنمای خرید در تایلند

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

1) مراکز خرید بانکوک

زمانی که برای خرید در شهر های بزرگ بانکوک تایلند می روید باید چند سوال را از خودتان بپرسید با توجه به مراکز مجلل بزرگی که وجود دارد کجا مایلید بروید و چگونه انتخاب کنید ؟ یا فردی هستید که در خرید چانه می زنید ؟ مرکز خرید MBK ((Ma Boon Khrong Center مناسب شما است. آیا محیطی کلاسیک و درجه 1 را می پسندید؟ بازار بزرگ مناسب شما است . آیا از زرق و برق خوشتان می آید ؟ مرکز خرید Siam Paragon که مظهر بزرگی زیبایی و شیکی در بانکوک بوده مناسب شما است. آخرین بازار های جدید که نوآورانه هستند که تنوع اجناس هم بسیار است می توان به Terminal 21 و بازار مرکزی Plaza Rama 9 اشاره نمود که در این مراکز خرید برترین برند ها، بهترین فروشگاه های مد شهر ، کتابفروشی ها ، لوازم تزیینی و انواع طراحی های مختلف لوازم خانگی را که برای طراحان مختلف هستند وجود دارد. مراکز خرید چند طبقه بانکوک همانند بهشت هستند. در بازار های MBK ، بازار مرکزی Plaza و بازار بزرگ و همچنین بازار Siam می تواند انواع احتیاج های مشتری را که با سلیقه های متفاوت همراه است تامین کند. برای خرید از این بازار ها بهتر است کفش راحتی و یا کتونی بپوشید و همینطور قطار های هوایی (BTS) بسیار به بعضی مجتمع ها نزدیک هستند. دستگاه های تهویه مطبوع در مغازه ها وجود دارد که بهتر شدن هوا یاری می نماید. بنابراین در سفر به بانکوک تایلند ، گشت و گذار در این بازارها را از دست ندهید.

2) مرکز خرید Chatuchak

مرکز خرید Chatuchak یکی از مراکز خرید بانکوک و بهترین مکان ها برای خرید در بانکوک، آنچنان بزرگ است که مساحتش به 38 هکتار می رسد و دارای 8 هزار مغازه است که همه را متعجب می نماید و ترکیبی از تمامی بازار های بانکوک می باشد که گاهی اجناس باورنکردنی را در این بازار میبینید و بسیار خرید از این بازار با توجه به تنوع کالاها تحریک نماینده و هیجان انگیز است و یک تجربه عالی را در ذهن گردشگران به جا می گذارد . این بازار بیشتر مخصوص آخر هفته ها است .اگر مودبانه چانه بزنید این کار در بازار امری معمولی است. از جمله اجناس موجود در بازار می توان به صفحه های موسیقی، مهره ها، زره های قدیمی تا ماهی زنده اشاره نمود. این بازار که بیشتر مناسب آخر هفته ها است در میان عمده فروشان و فروشندگان نقطه عطفی است که بسیار جالب می باشد . این فروشگاه پول شمارا به معنای واقعی تمام می نماید. در آخر هفته حدود 200 هزار نفر از این بازار خرید می نمایند. با توجه به اینکه کهنه کاران اجناس خود را در آخر هفته ای بازار می فروشند اما قیمت همه آنها مناسب نیست . در صورت سفرتان به مدت 7 روز به بانکوک تایلند حتما در آخر هفته از این بازار دیدن کنید. بنابراین در سفر به بانکوک تایلند، گشت و گذار در این بازار را از دست ندهید.

3) Asiatique the Riverfront

یکی از مراکز خرید بانکوک تایلند و بهترین مکان ها برای خرید در بانکوک تایلند، این بازار که تنها 10 دقیقه به سمت پایین رودخانه از ایستگاه Saphan Taksin BTS فاصه دارد و بیش از 1500 بوتیک ، 40 رستوران دارد ترکیبی از دو مرکز خرید بازار شبانه و مرکز خرید بزرگ است که به یک تجارت بین المللی تبدیل شده است. می توان در بازار گشت و از بوتیک ها اجناس و هدایای مورد احتیاج خود را خریداری کرد. در بازار خوراکی های متنوع و نمایش عروسکی عروسک های تایلندی سرگرم نماینده وجود دارد . در شب هم میتوان از بازار دیدن و خرید کرد و این بازار از ساعت 17 باز است. بنابراین در سفر به بانکوک تایلند ، گشت و گذار در این بازار را از دست ندهید.

4) میدان Siam

یکی از مراکز خرید بانکوک تایلند و بهترین مکان ها برای خرید در بانکوک تایلند است که این میدان که در واقع یک بازار در هوای آزاد است شکل ظاهری و سبک متفاوتی نسبت به بقیه بازار ها دارد در واقع مرکزی برای عرضه اجناس است و در واقع می توان گفت این میدان یک شهر است .این مکان که به شهر فرشتگان معروف است یکی از گرانترین مناطق موجود در شهر برای اجاره زمین در بانکوک تایلند می باشد. Siam مرکز الهام بخش بانکوک است و از پایین جاده Rama 1 تا دانشگاه Chulalongkorn و از سمت دیگر از خیابان Henri Dunant ا Phayathai ادامه دارد. از اجناسی که در این بازار به فروش می رسد می توان به لوازم ورزشی ، تی شرت ها و لباس های مناسب دیگر اشاره نمود . بنابراین در سفر به بانکوک تایلند، گشت و گذار در این بازار را از دست ندهید.

5) After Dark Shopping

برخلاف خیلی از شهر ها که مغازه ها در شب بسته هستند اما در بانکوک تایلند باز بوده و در هنگام غروب در خیابان Khao san می توان لباس هایی مناسب سفر را خریداری کرد . یک بازار شبانه دیگر در بانکوک Patpong است که بسیار بسیار پربازدید بوده و دارای اجناس مد روز است و دارای امکانات سرگرم نماینده می باشد اما اجناس تقلبی هم بسیار زیاد در آن فروخته می گردد باید دقت کافی را داشت . فروشگاه ها و مغازه ها بانکوک تایلند حداقل تا ساعت 21 و حداکثر 22 باز هستند اما بازار های شبانه که همینطور در حال افزایش هستند تا نیمه های شب باز بوده و قیمت مناسب تری هم دارند. مردم با توجه به تنوع زیادی که در بازار ها وجود دارد باید دقت زیاد در خریدشان داشته باشند . برای افرادی که به دنبال نوشیدنی و خوراک ارزان قیمت هستند بازار های شبانه اطراف شهر پیشنهاد می گردد . بنابراین در سفر به بانکوک تایلند ، گشت و گذار در این بازار را از دست ندهید.

6) Pantip Plaza (مرکز خرید لوازم کامپیوتری)

یکی از مراکز خرید بانکوک تایلند و بهترین مکان ها برای خرید در بانکوک که برای علاقه مندان تکنولوژی Pantip Plaza بهشت است مادر این مرکز خرید در تایلند است. با توجه به اینکه از همکف تا سقف پر از مغازه هایی است که لوازم تکنولوژی می فروشند مانند لنز دوربین پس اگر مشتاق خرید گوشی ، نوت بوک و .... و همینطور لوازم کامپیوتری هستید بهترین مکان برای شما است و به راحتی می توانید با قیمت مناسب جنس دلخواهتان را خریداری کنید . باید حتما از داشتن زمان کافی برای گشتن از این مرکز خرید مطمئن شوید تا مغازه ای را برای دیدن از دست ندهید . اما با تمام این توضیحات این مرکز خرید به خاطر فروش سی دی و دی وی دی های تقلبی بدنام شده است. این بازار در تایلند همچنان بورس بهترین لوازم الکتریکی و تعمیرات امور دیگه است. بنابراین در سفر به بانکوک ، گشت و گذار در این بازار را از دست ندهید.

7) Pratunam

Pratunam یکی از مراکز خرید بانکوک و بهترین مکان ها برای خرید در بانکوک است و مکانی که در انبار های مغازه هایش پر از لباس های جدید و مد است که در میان مردم این بازار به عنوان عمده فروشی طبق مد مرسوم شده است . لوازم و اجناس اصل در بیرون این مرکز خرید هستند ولی با توجه به تخفیفای خوبی ک بر روی اجناس داخل وجود دارد هر فرد می تواند سرتا پای خود را خرید کند و بسیار لذت بخش خواهد بود همینطور خرید کردن با رعایت قوانین وضع شده برای خریداران بسیار امن خواهد بود . در نزدیکی این مرکز خرید دو هتل Indra و Baiyoke Sky وجود دارد . اگر در این بازار به صورت عمده خرید کنید اجناس برایتان ارزان تر تموم می گردد و برای آغاز تصمیم گیری در خصوص خرید کالا ها و مقایسه قیمت ها بسیار آغاز خوبی خواهد بود. قانون طلایی برای چانه زنی در این بازار لبخند به همراه خرید است و اگر خریدهایتان زیاد است در اطراف مرکز بازار وسایل نقلیه وجود دارند و یا اگر در هتل اقامت دارید مغازه دارای به خوبی اجناستان را بسته بندی می نمایند و به هتلتان می فرستند.

8) مرکز خرید محله چینی ها (چاینا تاون Market)

یکی از مراکز خرید بانکوک و بهترین مکان ها برای خرید در بانکوک تاست و در این بازار که دارای خیابان های کوچک پر از دستفروش است و تقریبا بازاری است، همه چیز هست، قدم زدن در این بازار بسیار جالب و عجیب می باشد. در این بازار که دارای مغازه های شلوغ است و می توان از آنها طلا ، کیسه های فندق بودهده، پولک دوزی ها ، قلم و دفترچه یادداشت و اسلحه های رزمی که با هنر فراوان کار شده اند را خریداری کرد که بسیار خوشایند می باشد . مغازه هایی که طب چینی را یاد می دهند و انواع دارو های چینی را دارند و همینطور معابد چینی را در این بازار زیاد می توانید ببینید . مغازه های کوچک و بزرگ زیادی که بین دو خیابان Chao Phraya و Yaowarat است دارای لوازم آرایشی و مو ، ست چای خوری ، غذا و ... هستند. با وارد شدن به یکی از کوچه های این بازار و حرکت در آن می توانید منسوجات رنگارنگ و با کیفیت را در آن پیدا کنید و همین طور از اجناس دیگر بازار می توان به اسباب بازی ، لوازم خانه و یا حتی گیاهان هم اشاره نمود. بنابراین در سفر به بانکوک ، گشت و گذار در این بازار را از دست ندهید.

9) بازار مواد غذایی Or Tor Kor

یکی از مراکز خرید بانکوک و بهترین مکان ها برای خرید در بانکوک است. این بازار که فراتر از بازار محلی است و محصولات موجود در آن بهترین در کشور هستند بر طبق آمار چهارمین بازار مواد غذایی تازه در دنیا شناخته شده است . Or Tor Kor در لیست مکان های دیدنی هر آشپز ماهری است که باید این بازار را ببیند زیرا دارای طیف گسترده از میوه ها، سبزیجات تازه، گوشت و غذاهای دریایی هستند. این بازار مجموعه ای از کالاها را با قیمت پایین می فروشد و تزدیک بازار Chatunchak است . بازار های مرکزی و داخلی شهر شامل Ying Charoen , Klong Toey , Or Tor Koy , Major Ratchoyothin , Minburi , Khlong San هستند. بنابراین در سفر به بانکوک ، گشت و گذار در این بازار را از دست ندهید.

10) بازار گل بانکوک (بانکوک Flower Market)

بازار های محصولات تازه زیادی در بانکوک وجود دارد اما بدون ک برترین بازار، بازار گل بانکوک Flower Market است و با انواع رنگ ها و رایحه های مختلف گل یاسمن و حلقه های گل بافته شده ای که دارد و همین طور با انواع گل های محبوب از جمله رز، سوسن، ارکیده و غیره که اکثرشان در بسته های 100 تایی و 50 تایی هستند و می توان خرید تجربه بسیار خوشایندی را در ذهن ها باقی می گذارد. بازار گل بانکوک بزرگ ترین بازار عمده و خرده فروشی در تایلند است پس خود را برای شب بیدار ماندن در بازار و بازدید باید آماده کنید. قیمت ها در این بازار بسیار پایین است. این بازار در خیابان Chak phet کنار پل Memorial واقع شده و این قسمت شهر به نام شهر قدیمی مشهور است و بسیار سفر به این قسمت شهر لذت بخش است زیرا به غیر از این بازار دارای جاذبه های تاریخی زیادی هم است. بنابراین در سفر به تایلند ، گشت و گذار در این بازار را از دست ندهید.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 302

به "معرفی مراکز خرید بانکوک ، راهنمای خرید در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مراکز خرید بانکوک ، راهنمای خرید در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید