هر آنچه درباره مک مینی M2 می دانیم

به گزارش مجله عکسفا، اپل چند روز قبل از مدل های تازه آیپد و نسل تازه اپل تی وی رونمایی کرد. در این میان، اپل میخواهد به زودی از مک های تازه هم رونمایی کند که یکی از آن ها مک مینی M2 است. در ادامه به طور مختصر و مفید به شایعات و گزارش های مربوط به این کامپیوتر می پردازیم.

هر آنچه درباره مک مینی M2 می دانیم

شرایط فعلی مک مینی

مک مینی مقرون به صرفه ترین کامپیوتر مک محسوب می گردد. این کامپیوتر یک Mini PC محسوب می گردد که فضای بسیار کمی را اشغال می نماید و برای بهره گیری باید آن را به کیبورد، ماوس و مانیتور وصل کنید. به علت همین بدنه کوچک و قدرت بالایی که ارائه می دهد، مک مینی هواداران زیادی دارد.

نوترین مدل مک مینی در سال 2020 با تراشه M1 معرفی گردید که از همان طراحی نسل قبلی بهره می برد. مدل پایه مک مینی مبتنی بر رم 8 گیگابایتی و 256 گیگابایت حافظه داخلی است ولی امکان ارتقا تا 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه هم وجود دارد. در این میان نکته قابل توجه این است که اپل همچنان مک مینی مجهز به پردازنده اینتل را به فروش می رساند که از حداکثر 64 گیگابایت رم بهره می برد.

شایعات مک مینی M2

در سال 2020 مک مینی M1 در کنار مک بوک ایر و مک بوک پرو مجهز به همین تراشه معرفی گردید. اگرچه ماه ها قبل هر دو مک بوک به تراشه M2 مجهز شده اند، ولی مک مینی هنوز به روز رسانی نشده است. در رابطه با این محصول هم طبیعتا شایعات زیادی منتشر شده است.

چندین ماه قبل اعلام شد که اپل روی دو مدل مک مینی نو کار می نماید. بر اساس این گزارش، یکی از مدل ها از همان تراشه M2 موجود در مک بوک ایر 2022 بهره می برد که مجهز به پردازنده 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای است. همانطور که احتمالا می دانید، M2 نسبت به نسل قبلی ارتقای جذابی محسوب نمی گردد و فقط با بهبود نسبی روبرو شده است.

از سوی دیگر، گفته می گردد اپل در حال آماده سازی یک مدل از مک مینی مجهز به تراشه M2 پرو است که هنوز معرفی نشده و ظاهرا از پردازنده 12 هسته ای بهره می برد. سال گذشته یکی از افشاگران اظهار داشت که نسل نو مک مینی از بدنه باریک تری بهره می برد ولی هنوز تعیین نیست که آیا مدل پایین رده هم از همین طراحی استفاده می نماید یا نه.

تاریخ معرفی

چند روز قبل مارک گورمن، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، با انتشار یک گزارش اظهار داشت که مک های نو در آینده نزدیک معرفی می شوند. بنابراین ممکن است مک مینی M2 در ماه بعدی میلادی از راه برسد. در رابطه با معرفی اولین مک پرو مجهز به تراشه اختصاصی اپل هم گزارش هایی منتشر شده است. هنوز تعیین نیست که آیا مک های نو مانند نسل نو آیپدها بی سروصدا معرفی می شوند یا نه.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2132

به "هر آنچه درباره مک مینی M2 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه درباره مک مینی M2 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید