هشدار امنیت سایبری، رمزگذاری سر به سر پیام رسانها به ضرر بچه ها

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، کمیسیونر بچه ها در انگلیس هشدار داد، پروژه شبکه های اجتماعی برای افزایش رمزگذاری سرویس های پیام رسان ها، بچه ها را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد.

هشدار امنیت سایبری، رمزگذاری سر به سر پیام رسانها به ضرر بچه ها

آن لانگفیلد در گزارشی تازه خاطرنشان کرد رمزگذاری سربه سر اجازه نمی دهد افراد دیگری به غیر از دو طرف چت از محتوا با خبر شوند. همین امر اجازه نمی دهد پلتفرم ها محتوا را رصد کنند. از سوی دیگر پلیس نیز نمی تواند اطلاعات و شواهد لازم برای سواستفاده از بچه ها را جمع آوری کند.

این گزارش دسترسی ممنوع است: چگونه رمزگذاری سربه سر ایمنی بچه ها در فضای آنلاین را تهدید می کند، نام دارد و طبق آن از هر 10 کودک 8تا 17 ساله، 9 نفر از پیام رسان ها استفاده می کنند. این بدان معنا است که میلیون ها نوجوان و کودک در این کشور در معرض خطر قرار دارند.

به گفته لانگفیلد رمزگذاری پیام رسان ها ردیابی مجرمان و اطلاع رسانی به مراجع قانونی را در موقع نیاز سخت تر می کند.

این بدان معنا است که احتمالا بسیاری از جرائم علیه بچه ها مخفی باقی بماند.

همچنین این تحقیق نشان داد بیش از یک سوم بچه ها 8 تا 10 سال و بیش از نصف گروه 11 تا 13 سال برای ثبت نام در پیام رسان ها و استفاده از آنها سن خود را دروغ اعلام کرده اند.

به همین دلیل آن لانگفیلد از دولت خواسته تا لایحه آسیب های آنلاین را در 2021 ارائه و اقدامات سختگیرانه ای برای تنبیه پلتفرم های خاطی به کار گیرد.

چندی قبل فیس بوک طرح خود برای رمزگذاری کامل ارتباطات در اپلیکیشن مسنجر و دایرکت اینستاگرام را خاطرنشان کرد و همین امر نگرانی ها در انگلیس را افزایش داد. این درحالی است که واتس اپ (دیگر پلتفرم پیام رسان این شرکت) نیز به طور کامل رمزگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1367

به "هشدار امنیت سایبری، رمزگذاری سر به سر پیام رسانها به ضرر بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار امنیت سایبری، رمزگذاری سر به سر پیام رسانها به ضرر بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید