همکاری سه شرکت هواوی، چانگان و CATL برای ساخت خودروی هوشمند

به گزارش مجله عکسفا، هواوی در ماه های گذشته در زمینه خودروسازی مشغول به فعالیت بوده و بعلاوه نمایشگر هوشمند مجهز به سیستم عامل هارمونی هم برای آن ها توسعه داده است.

همکاری سه شرکت هواوی، چانگان و CATL برای ساخت خودروی هوشمند

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، کمپانی چینی CATL که در زمینه توسعه و فراوری باتری های یون لیتیوم پیشرو است، از همکاری با هواوی و شرکت خودروسازی چانگان برای تاسیس یک برند خودروهای هوشمند اطلاع داد.

این برند نو در پی خلق پلتفرم خودروهای الکتریکی هوشمند و خودران پریمیوم و بعلاوه عرضه خودروهای هوشمند به اسم بخشی از اکولوژی زندگی هوشمند و انرژی هوشمند است.

این همکاری نزدیک به دو ماه پیش شکل گرفته و طبق توافقنامه، در آینده محصولات نو خود را ارائه خواهند کرد. یکی از اهداف این همکاری، توسعه صنعت خودروهای الکتریکی چین است , این شرکت ها در این حوزه فعالیت خواهند کرد.

علاوه بر اعلام خبر این همکاری، این شرکت ها از فناوری نوی به نام معماری Ark هم رونمایی نموده اند. در طی 5 سال آینده شاهد عرضه 105 مدل با این برند نو خواهیم بود که شامل 23 محصول الکتریکی نو می گردد.

معماری Ark از سوی بخش تحقیق و توسعه شرکت خودروسازی چانگان توسعه پیدا نموده و اهمیت بالایی برای بهبود عملکرد پایه وسایل نقلیه هوشمند مجهز به هوش مصنوعی و کلان داده دارد. این فناوری تمام مدل های A0-C را پوشش می دهد و بعلاوه با 8 حالت موتور هم سازگار است.

این فناوری با ترکیب ولتاژ پایین 48 ولتی (LV-HEV)، ترکیب ولتاژ بالا (HV-HEV)، ترکیب پلاگین (PHEV)، سه توان الکتریکی، 8 مدل انتقال تطبیقی و 16 حالت ترکیب توان سازگار است.

در حال حاضر اطلاعاتی درباره اولین خودروهای هوشمند این برند منتشر نشده است. هواوی در ماه های گذشته در زمینه خودروسازی مشغول به فعالیت بوده و بعلاوه نمایشگر هوشمند مجهز به سیستم عامل هارمونی هم برای آن ها توسعه داده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1734

به "همکاری سه شرکت هواوی، چانگان و CATL برای ساخت خودروی هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری سه شرکت هواوی، چانگان و CATL برای ساخت خودروی هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید