پژوهشگران دانشگاه یزد پیروز به ساخت اپلیکیشن روبینا شدند

به گزارش مجله عکسفا، شرکت رایان هندسه پویا مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد پیروز به ساخت اپلیکیشن روبینا به عنوان اولین نرم افزار واقعیت افزوده در صنعت ساختمان شد.

پژوهشگران دانشگاه یزد پیروز به ساخت اپلیکیشن روبینا شدند

به گزارش گروه استانهای خبرنگاران، شرکت رایان هندسه پویا مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد پیروز به ساخت اپلیکیشن روبینا به عنوان اولین نرم افزار واقعیت اضافه کرده در صنعت ساختمان شد.

هادی بیکی، مدیرعامل شرکت رایان هندسه پویا با بیان اینکه یکی از اولویت های فعلی این شرکت انجام پروژه هایی در زمینه پردازش تصویر و هندسه محاسباتی است، گفت: شرکت رایان هندسه پویا با به کارگیری پژوهشگران و متخصصان دانشگاهی محصولاتی را مبتنی بر واقعیت اضافه کرده و واقعیت مجازی در دست تولید دارد که برخی از آن ها عبارتند از: روبینا، آوینا و سابرینا.

شرکت رایان هندسه پویا مستقر با اشاره به اینکه کارافزار روبینا اولین نرم افزار واقعیت اضافه کرده است که به کمک آن در صنعت ساختمان و دکوراسیون می توان چیدمان منزل را قبل از خرید تصور کرد، بیان داشت: این اپلیکیشن کمک می کند تا در کنار واقعیت موجود، اجزا مورد نظر را به طور مجازی به واقعیت اضافه نمود و به دلیل تنوع مدل ها، مقایسه و انتخاب دقیق تری انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه روبینا از هوش مصنوعی در زمینه طراحی داخلی و نقشه کشی استفاده می کند، گفت: تمام عکس هایی که از طریق مهندسین معمار وارد سیستم روبینا می شوند با استفاده از شبکه های عصبی قابل تجزیه و ویرایش کامل هستند و می توان مانند صحنه های سه بعدی مدل ها و متریال های داخل عکس را ویرایش کرد.

بیکی اضافه نمود: چنین قابلیت هایی به عموم مردم و مهندسین معمار این اجازه را می دهد تا بتوانند بهترین انتخاب را بدون هزینه برای معماری مکان مورد نظر انجام دهند و تصورات ذهنی خود را حتی به طور مجازی به واقعیت درآورند.

وی از ویژگی ها دیگر این اپلیکیشن، چند زبانه بودن آن را اعلام کرد که امکان معرفی و تبلیغ محصولات استان و سایر تولیدکنندگان داخلی را برای دیگر کشور ها به کمک قابلیت واقعیت اضافه کرده فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت رایان هندسه پویا با بیان اینکه در حال حاضر این اپلیکیشن در مرحله معرفی به تولیدکنندگان و بارگذاری مدل های محصولات آن ها است، گفت: در واقع این اپلیکیشن یک نمایشگاه بزرگ و دائمی را به طور مجازی ایجاد می کند که در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه بروزرسانی شده و در هر مکانی به کمک تلفن های هوشمند قابل نمایش و مقایسه است.

وی خاطر نشان کرد: هرچند یکی از مزیت های این اپلیکیشن قابلیت استفاده از آن برای عموم مردم است تا بتوانند محصولات تولید شده در استان را تحلیل و در منزل خود تصور کنند، اما با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد این اپلیکشن به تمامی مهندسان و متخصصان معماری که جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر هستند معرفی خواهد شد تا دسترسی به تولیدات استان تسهیل شود.

بیکی ، صنایع کاشی و سرامیک، نساجی و به ویژه مبلمان و دکوراسیون و علاوه بر آن تولیدکنندگان منابع ساختمانی با استفاده از این اپلیکشن می توانند با پیش فروش محصولات خود از هزینه های تولید و نگهداری بکاهند و شناخت بهتری از سلیقه مشتری داشته باشند و حتی مشتریان نیز می توانند در شکل گیری محصول نهایی، اعمال سلیقه کنند.

وی درباره سایر فعالیت های شرکت رایان هندسه پویا، گفت: یکی دیگر از اقدامات این شرکت، همکاری در افزایش توانمندی شرکت های دیگر است که به عنوان نمونه می توان همکاری با مرکز پویانمایی اقبال (فرافر) را نام برد که منجر به تولید اپلیکیشن وبسایت قصه گویی افسونه شده است. در این سایت، می توان قصه ها را با واقعیت اضافه کرده همراه کرده و صحنه هایی مرکب از داستان و واقعیت را برای بچه ها مجسم کرد.

شرکت رایان هندسه پویا مبتنی بر نگرش نوینی به ریاضیات که آن را ریاضیات مؤثر نامیده اند از درون آزمایشگاه هندسه کامپیوتری و سیستم های دینامیکی دانشگاه یزد که به همت دکتر حسین خورشیدی شکل گرفته است، از سال 1398 در پردیس فناوری و صنعتی این دانشگاه تأسیس شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1871

به "پژوهشگران دانشگاه یزد پیروز به ساخت اپلیکیشن روبینا شدند" امتیاز دهید

2 کاربر به "پژوهشگران دانشگاه یزد پیروز به ساخت اپلیکیشن روبینا شدند" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران دانشگاه یزد پیروز به ساخت اپلیکیشن روبینا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید