وجود 53 درصد فروشگاه های سموم مجاز در زنجان

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران/زنجان مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: تعداد فروشگاه های سموم مجاز در استان 78 فروشگاه است که بیشترین آن ها که حدود 53 درصد است، در شهر زنجان واقع شده است.

وجود 53 درصد فروشگاه های سموم مجاز در زنجان

نبی الله بختکی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه توزیع سموم در سال زراعی گذشته در استان زنجان به میزان 230 تن بوده است، اظهار کرد: استفاده از سموم زراعی بیشتر علیه آفات عمومی از جمله ملخ، جوندگان همچنین علیه آفات کلیدی و درجه یک مانند آفت سن گندم، کرم سیب، انواع شته ها، شپشک ها و علف های هرز زراعی و باغی اعمال شده است.

وی با بیان اینکه شرکت تولیدی عوامل بیولوژیکی به مفهوم واقعی در استان زنجان وجود ندارد، مطرح نمود: اما در یکی دو سال اخیر یکی از کلینیک های گیاه پزشکی در استان زنجان نسبت به پرورش و تولید زنبورهای پارازیت در سطح محدودی و ناچیزی اقدام کرده است. همچنین در حال حاضر تعداد کلینیک های گیاه پزشکی موجود در استان زنجان تعداد 9 کلینیک گیاه پزشکی است که هم اینک مشغول به فعالیت هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه مبارزه بیولوژیکی بیشتر در مورد محصولاتی مانند گوجه فرنگی، سیب، انار و تعداد محدودی از این دست مبارزات علیه آفات نیز در سطح گلخانه ها استان انجام می شود که عمدتا علیه آفاتی نظیر کرم سیب، کرم گلوگاه انار و هلیوتیس گوجه فرنگی اجرا می شود. گفتنی است که این نوع مبارزه بیولوژیکی در سطح گلخانه ها بیشتر علیه شته ها اجرا می شود.

بختکی با بیان اینکه در سطح محدود به صورت تناوبی برخی محصولات مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز در برخی از سال ها به صورت صادراتی ارسال شده است، مطرح نمود: گفتنی است مزارعی که از نوع مزارع صادرات محور در استان زنجان تا به امروز وجود نداشته است و گواهی قرنطینه نیز تا به امروز برای آن ها صادر نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 719

به "وجود 53 درصد فروشگاه های سموم مجاز در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 53 درصد فروشگاه های سموم مجاز در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید