وزن مناسب با نوشیدنی های سالم

به گزارش مجله عکسفا، بالانس نگه داشتن آب بدن از طریق نوشیدنی های سالم، تاثیر زیادی بر روی سلامت و فعالیت های ذهنی و فکری شما دارد. انتخاب نوشیدنی های سالم مثل آب، شیر و آبمیوه های طبیعی به جای نوشیدنی های گازدار و آبمیوه های شکردار می تواند همزمان یاری زیادی به نگه داشتن وزن سالم و برطرف عطش نماید.

وزن مناسب با نوشیدنی های سالم

وزن مناسب با نوشیدنی های سالم

نویسنده :مونا ارباب*

بالانس نگه داشتن آب بدن از طریق نوشیدنی های سالم، تاثیر زیادی بر روی سلامت و فعالیت های ذهنی و فکری شما دارد. انتخاب نوشیدنی های سالم مثل آب، شیر و آبمیوه های طبیعی به جای نوشیدنی های گازدار و آبمیوه های شکردار می تواند همزمان یاری زیادی به نگه داشتن وزن سالم و برطرف عطش نماید.

حتما صبح ناشتا بنوشید: 1 لیوان شیر یا آبمیوه طبیعی و یا آب

قبل از ترک منزل زمانی که ناشتا هستید، حتماً صبح خود را با 1 لیوان از نوشیدنی های بالا شروع نمایید.

تمام روز آب بنوشید: بطری آب را دم دستتان قرار دهید

همواره بطری آب را در ماشین، محل کار، مدرسه، دانشگاه، و یا ... به همراه داشته باشید و در طول روز هر زمان که خالی شد، دوباره آن را از آب پر کنید. برای برطرف عطش زیاد و حتی برای تغییر طعم آب می توانید از میزان کمی آب پرتقال یا لیموی تازه در آن استفاه کنید.

قبل ورزش آب بنوشید: بالانس آب بدن را با مصرف آب جبران نمایید

بالانس نگه داشتن آب بدن به کیفیت و بعلاوه لذت بردن شما از فعالیت ورزشی که انجام می دهید، یاری بزرگی می نماید. با این عمل شما هم احساس بهتری خواهید داشت و هم ورزش خود را بهتر انجام خواهید داد.

هنگام ورزش آب بنوشید: با نوشیدنی های خنک در حین ورزش خنک بمانید

در هنگام پیاده روی ملایم، هر 1 ساعت لیوان آب بنوشید، آب در هنگام ورزش برترین نوشیدنی می باشد. زمانی که ورزش شما خیلی فشرده باشد و بیشتر از یک ساعت طول بکشد، مصرف نوشیدنی های ورزشی به هنگام ورزش می تواند موثر باشد.

بعد ازورزش آب بنوشید: بعد ورزش استراحت و انرژی گیری نمایید و به بدن خود آب رسانی کنید

یک روش آسان برای این که شما متوجه شوید که آب به میزان کافی به بدنتان می رسد و شما با وجود عرقی که در حین ورزش می کنید، بدنتان از کم آبی رنج نمی برد، این خواهد بود که رنگ ادرار خود را چک نمایید. اگر ادرار شما زرد کمرنگ باشد این نشانه آن است که آب به بدنتان خوب می رسد، ولی اگر زود پر رنگ باشد، نتیجه معکوس خواهد بود و شما باید آب بیشتری بنوشید.

پی نوشت ها:

* کارشناس تغذیه

منبع:دنیای تغذیه ش 93

منبع: راسخون
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1780

به "وزن مناسب با نوشیدنی های سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزن مناسب با نوشیدنی های سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید