شرایط هشدارنارنجی درشهرستان های کرمان و سیرجان

به گزارش مجله عکسفا، رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس در استان کرمان گفت : با توجه به اعلام شرایط جدید شهرهای کشور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های کرمان و سیرجان از امروز 16 فروردین ماه در شرایط هشدار نارنجی قرار گرفتند.

شرایط هشدارنارنجی درشهرستان های کرمان و سیرجان

به گزارش خبرنگاران کرمان، عباس تقی زاده افزود: شهرستان های رفسنجان و شهربابک پیش از این در شرایط هشدار نارنجی قرار داشتند.

وی ادامه داد: بر این اساس و متناسب با شرایط نارنجی بیماری کووید- 19 الزامات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها در مناطق نارنجی اعمال می شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا ویروس در استان کرمان بیان نمود: از عموم مردم درخواست می شود پروتکل های بهداشتی، استفاده مستمر از ماسک، رعایت ضوابط فاصله گذاری اجتماعی، ممنوعیت تردد شبانه و عدم حضور در دورهمی های خانوادگی را رعایت کنند.

تقی زاده شرح داد: بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها در شهرهای نارنجی مشاغل گروه های 3 و 4 باید تعطیل باشند و از طرفی این محدودیت با تغییر شرایط و تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل تسهیل و تشدید است.

وی گفت: کاهش حضور تا یک سوم کارکنان دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه ها به میزان یک دوم باید صورت گیرد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا ویروس در استان کرمان افزود: همچنین تمامی ماموریت های اداری غیرضرور باید لغو شود و برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات و با حضور حداکثر 20 نفر امکان پذیر است.

تقی زاده گفت: بر اساس محدودیت های شهرهای نارنجی، فعالیت های آموزش حضوری مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه باید به طور کامل تعطیل شود.

وی افزود: همچنین فعالیت های فرهنگی اجتماعی مانند نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعات یومیه و مراسم های آیینی و مذهبی نیز باید تعطیل شود.

به گفته رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا ویروس استان کرمان، ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی ممنوع است و جریمه 500 هزار تومانی در هر 24 ساعت برای متخلف اعمال می شود.

وی افزود: تردد خودروهای شخصی از ساعت 22 تا 3 صبح در سطح شهر ممنوع بوده و جریمه 200 هزار تومانی برای متخلفان به دنبال دارد.

وی شرح داد:مشاغل گروه سه شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های ورزشی، چایخانه ها و قهوه خانه ها، آموزشگاه های موسیقی و زبان، موزه ها، سینماها، تئاتر ها و مهدهای کودک است.

همچنین گیم نت ها، باغ وحش، شهرهای بازی و مراکز تفریحی آبی در گروه مشاغل چهار قرار دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1539

به "شرایط هشدارنارنجی درشهرستان های کرمان و سیرجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط هشدارنارنجی درشهرستان های کرمان و سیرجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید