وکیل خانواده قذافی: ساعدی آزاد نشود به دادگاه های بین المللی می رویم

به گزارش مجله عکسفا، وکیل خانواده معمر قذافی بیان نمود که اگر پسر دیکتاتور سابق لیبی آزاد نشود به دادگاه های بین المللی رجوع خواهند کرد.

وکیل خانواده قذافی: ساعدی آزاد نشود به دادگاه های بین المللی می رویم

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، خالد الزائدی، وکیل معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی گفت: مقامات کنونی لیبی ساعدی قذافی را به عنوان گروگان سیاسی گرفته اند تا بعدا از او سوءاستفاده کنند. این دلیل عدم آزادی وی تا به امروز است.

وکیل خانواده قذافی گفت: مدیر دفتر عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی با تحویل دریافت یادداشتی که به دولت وحدت ملی ارائه شده، مخالفت کرد. باید ساعدی قذافی آزاد شود. من مجبور شدم یادداشتی را از طریق پست برای دولت لیبی بفرستم. این اولین گام در فرایند حقوقی برای آزادی ساعدی قذافی است.

الزائدی گفت: دادگاه متخصص تحقیقات گسترده ای را درباره پفراینده ساعدی قذافی انجام داده و لیست اتهامی را علیه متهمان ارائه کرده است. بعد از تحقیقات از سوی دادستانی کل معین شد که نباید دادخواست قضایی علیه ساعدی قذافی در این پفراینده ارائه شود. دولت سابق علی زیدان در لیبی معامله ای را با نیجر امضا کرده و به موجب آن ساعدی را تحویل گرفته و بعد از آن به زندان الهضبه که ریاست آن را خالد الشریف، عضو گروه های لیبیایی برعهده داشت منتقل کرد و وی در معرض بدترین انواع شکنجه و خشونت جسمی و روانی قرار گرفت. دادگاه لیبی سوم آوریل 2018 ساعدی را از اتهامات قتل در واقعه قتل بشیر الریانی(بازیکن فوتبال) تبرئه کرد. اگر ساعدی فورا آزاد نشود به دادگاه های بین المللی رجوع می کنیم. هیچ مانعی برای آزادی وی جز انگیزه های سیاسی وجود ندارد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1666

به "وکیل خانواده قذافی: ساعدی آزاد نشود به دادگاه های بین المللی می رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکیل خانواده قذافی: ساعدی آزاد نشود به دادگاه های بین المللی می رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید