پیش بینی زمان خروج گردشگری از رکود

به گزارش مجله عکسفا، ایسنا/ این خبر پیرامون پیش بینی زمان خروج گردشگری از رکود برای شما نگارش شده است.

پیش بینی زمان خروج گردشگری از رکود

ادامه رکود توریستی تا سال 2023

صنعتی که به گفته کارشناسان دنیای بیش از هر صنعت دیگری در دنیا از کرونا لطمه دید و به سرعت سبب رکود صنعت توریستی در دنیا شد و بیش از میلیون ها نفر در معرض خطر از دست دادن شغل خود و بسیاری از شرکت های مرتبط با آن در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند.

یک استاد و فعال حوزه توریستی در کردستان گفت: توریستی اولین صنعت متضرر یافته از کرونا است و خسارت هایی که کرونا بر نعت توریستی وارد نموده بیش از فواید آن است.

سوران احمدی زاد با اشاره به خسارت 80 درصدی توریستی در دوران کرونا اظهار کرد: توریستی به عنوان 3 صنعت عظیم دنیا حدود 80 درصد دچار خسارت و زیان ناشی از کرونا شده است و یکی از عواملی که جبران این خسارت را با مشکل روبه رو می سازد این است که توریستی، صنعتی چند بخشی است و بخش های مختلف مالی باید دست به دست هم بدهند تا این صنعت رشد پیدا کند.

وی با اشاره به بخش های مختلف توریستی عنوان نمود: این بخش ها شامل رستوران داری، هتل داری، حمل و نقل، کشاورزی، سینما، بخش های مختلف فرهنگی و سازمان های دولتی است که به دلیل اینکه هرکدام از این بخش ها باید به تنهایی و به صورت جداگانه بازسازی شوند سبب به تعویق انداختن بازسازی صنعت توریستی می گردد.

احمدی زاد در مورد خسارت های وارد شده ناشی از کرونا به صنعت توریستی اضافه کرد: حوزه حمل و نقل در توریستی بیش از هر حوزه دیگری متضرر شده و در بخش هوایی نیز موجب تعدیل نیرو و کاهش پروازها شده و در حوزه دریایی و ساحلی نیز در کشورهایی همچون ایران از قبل رونق چندانی نداشته است.

وی در مورد محدودیت های کرونایی در حوزه حمل ونقل زمینی ادامه داد: بدلیل عدم حضور توریستان در اتوبوس ها و میدل باس ها به مدت زمان طولانی، تورهای عظیم توریستی قابل برگزاری نیستند و باتوجه به اینکه حتی در قطارها نیز پروتکل های بهداشتی رعایت می گردد همه این ها نمایانگر تضرر یافتن حمل و نقل زمینی ناشی از کرونا است.

احمدی زاد پیرامون پیش بینی زمان خروج توریستی از رکود اعلام کرد: این صنعت در دیگر حوزه ها همچون اقامت های توریستی و هتل ها مجبور به تعدیل نیرو و همین امر سبب بیکار شدن منابع انسانی در این حوزه شده است.

وی در مورد خسارت وارد شده به بخش رستوران داری در دوران کرونا اضافه کرد: در این دوران که رستوران ها قادر به پذیرش مشتری نیستند و غذاها معمولا به صورت پیک برای مشتری فرستاده می گردد، مانع ورود توریست و تورهای توریستی در رستوران ها شده که همین امر به یکی از دغدغه های اصلی جذب توریست در حال حاضر تبدیل شده است.

این فعال و کارشناس حوزه توریستی در ادامه سخنان خود توضیح داد: در حوزه هتلداری نیز آن دسته از هتل هایی که در جذب تورهای توریستی فعال بودند بسیار متضرر شدند و در حال حاضر بیشتر توریستانی که به این هتل ها مراجعه می نمایند شامل توریستی مایس هستند یعنی آن دسته از مسافرانی که با هدف دیدار های تجاری، کنفرانس ها، رویدادها و ... مسافرت می نمایند به این مراکز جذب می شوند.

سوران احمدی زاد با اشاره به دو جاذبه طبیعی و مصنوعی اظهار کرد: جاذبه های توریستی مصنوع شامل مراکز تفریحی، مجتمع های خرید، مراکز سرگرمی هستند که در دوران کرونا این حوزه از توریستی بسیار دچار زیان شده است.

وی به مسائل بوجود آمده در حوزه جاذبه های طبیعی اشاره و عنوان نمود: از آنجایی که حضور توریست در اماکن تاریخی و طبیعی در دوران کرونا با مشکل روبرو است؛ روستاگردی نیز همانند سایر بخش ها از رونق افتاده است.

احمدی زاد اذعان کرد: بطور کلی توریستی در دوران کرونا و در طول یک سال اخیر رکود عجیبی را تجربه نموده است که بعد از جنگ دنیای دوم چنین رکودی در این صنعت رخ نداده و پیش بینی می گردد که تا سال 2023 این رکود توریستی ادامه داشته باشد.

وی در مورد مزیت های کرونا بر توریستی اذعان کرد: بعد از کرونا شاهد انقلاب و انفجاری در حوزه توریستی خواهیم بود و توریستی رشد تصاعدی چشمگیری خواهد داشت.

احمدی زاد یکی دیگر از مزایای کرونا را بهداشتی شدن توریستی و توریستان دانست و گفت: کرونا در همه جوانب زندگی انسانها را به سمت بهداشتی تر زندگی کردن راهنمایی نموده است.

به عقیده وی کرونا سبب شد انسان معاصر گذر زمان را بیش از پیش احساس و سعی کند که از جهت زندگی به بهترین نحو ممکن استفاده کند و بداند که زندگی تنها رسیدن به مقصد نیست و این جهت است که باید از آن لذت ببرد؛ زیرا هر آن ممکن است یک اتفاق غیر مترقبه زندگی انسان را نابود و به چالش بکشاند.

احمدی زاد در انتها با اشاره به اینکه میتوان از کرونا بعدها به عنوان جاذبه های توریستی استفاده و تهدید را به فرصت تبدیل کرد؛ یادآور شد: بعدها میتوان برای کرونا موزه هایی ایجاد کرد و یا یادبود و سالیادی را برای این دوران در نظر گرفت یا آزمایشگاه های ساخت واکسن کرونا مورد بازدید توریستان قرار بگیرد و یا حتی بازارچه هایی که در چین وجود دارد و کرونا در آن شکل گرفت به یک جاذبه و مقصد توریستی تبدیل گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1616

به "پیش بینی زمان خروج گردشگری از رکود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی زمان خروج گردشگری از رکود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید