چهارمین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر طارم برگزار گردید

به گزارش مجله عکسفا، میراث آریا/ براساس آخرین گزارشات واصله، چهارمین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر طارم برگزار گردید.

چهارمین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر طارم برگزار گردید

زهرا جعفری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طارم در این جشنواره که با حضور فرماندار، بخشدار و مقامات شهرستانی برگزار گردید، گفت: جشنواره گیلاس در روستای ولیدر با هدف معرفی ظرفیت ها و توانمندی های منطقه، رونق گردشگری کشاورزی و جذب توریسم در این روستا برگزار گردیده است. این منطقه دارای منطقه ها ییلاقی و جنگلی زیبایی برای گردشگری است و بیشترین سطح زیر کشت و فراوری گیلاس شهرستان طارم در روستاهای شیت، ولیدر و زاچکان است.

او اضافه کرد: روستای شیت و طارم دو قطب مهم گردشگری و مالی این شهرستان در فراوری گیلاس هستند. این جشنواره به شکرانه برداشت این محصول به رسم سنوات گذشته برگزار گردید. 550 بهره بردار در طارم همه ساله از اردیبهشت برداشت این محصول را شروع می نمایند و این فعالیت، 2 ماه طول می کشد و 50 درصد اقتصاد مردم این منطقه به وسیله محصول گیلاس تامین می گردد.

توضیح داد: به منظور آشنایی هرچه بیشتر گردشگران و رونق مالی این منطقه، این جشنواره با اجرای برنامه های متنوعی همانند برپایی فروش محصولات کشاورزی مانند گیلاس، زیتون، روغن زیتون، نمایشگاه خوارک، پخت نان سنتی، پخت آش محلی و صنایع دستی و با استقبال پروشور گردشگران و اهالی منطقه برگزار گردید.

او گفت: جشنواره گیلاس طارم می تواند ظرفیت های بخش کشاورزی و گردشگری شهرستان را به سرمایه گذاران معرفی کند و این مهم فرصتی برای رشد و رونق مالی در زنجان است.

جعفری اضافه کرد: گیلاس طارم به یک برند تبدیل شده و ما در کوشش هستیم جشنواره گیلاس را به عنوان یک رویداد فرهنگی در تقویم کشوری به ثبت برسانیم و هرساله این رویداد مهم برگزار گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2234

به "چهارمین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر طارم برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر طارم برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید