چگونه برای اولین پرواز خارجی آماده شویم؟

به گزارش مجله عکسفا، آمادگی برای اولین پرواز خارجی

وفقتی در حال آماده شدن برای پرواز خارجی هستید باید به فاکتورهایی توجه کنید که در پروازهای داخلی نیازی به آن ها نیست. برای سفر خارجی باید پاسپورت، ویزا و چمدانی متفاوت داشته باشید. وقتی برای اولین بار می خواهید پروازی به خارج از کشور داشته باشید اینکه بدانید چه چیزی انتظار شما را می کشد باعث می گردد تا تجربه راحت تری از پرواز داشته باشید. می خواهیم قدم به قدم به شما نشان دهیم که چگونه برای اولین پرواز خارجی خود آماده شوید، خبرنگاران را همراهی کنید.

چگونه برای اولین پرواز خارجی آماده شویم؟

تحقیق کنید ببینید که آیا برای سفر به کشور مقصد خود احتیاجی به ویزا دارید یا نه: برخی از کشورها به شما اجازه می دهند که بدون ویزا تا مدت معینی در کشور آن ها بمانید و برخی از کشورها هم برای ورود به آنجا از شما تقاضای ویزا می نمایند. اگر احتیاج به ویزا دارید باید به وسیله کنسولگری آن کشور درخواست ویزا دهید.

به وبسایت مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها بروید تا ببینید که آیا قبل از سفر به کشور مقصد خود احتیاجی هست که واکسیناسیون انجام دهید یا نه: اگر احتیاج است که واکسینه شوید 4 تا 6 هفته قبل از سفر نزد پزشک بروید و واکسیناسیون را انجام دهید.

همه مدارک مهم مورد احتیاج خود را جمع آوری کنید و در هنگام پرواز آن ها را همراه خود داشته باشید: مدارک مهمی مثل پاسپورت، کارت شناسایی، برنامه سفر و ویزا (در صورت احتیاج) را همواره باید همراه خود داشته باشید.

هر نوع وسیله ای که بردن آن ها ممنوع است را از چمدان خود حذف کنید: هر نوع مایعات یا اجسام تیز و برنده را از داخل چمدان یا کیف دستی خود بیرون بیاورید. با فرودگاهی که می خواهید از آنجا پرواز کنید تماس بگیرید و درباره وسایلی که بردن آن ها ممنوع است سوال کنید. مدارک مهم مثل پاسپورت و کارت شناسایی را داخل چمدان هایی که در فرودگاه مورد بازرسی قرار می گیرند قرار ندهید چون باید آن ها را همواره در سفر همراه خود داشته باشید. درباره محدودیت های ایرلاین خود هم سوال کنید چون هر ایرلاینی قوانین و محدودیت های مخصوص خودش را دارد.

قبل از سفر نقشه فرودگاه را تهیه کنید و یا آن را از وبسایت فرودگاه پرینت بگیرید: اینکه با نقشه فرودگاه آشنایی داشته باشید به شما یاری می نماید تا مسیرها را در فرودگاه راحت تر پیدا کنید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

با مراحل چک و بازرسی ای که باید در فرودگاه انجام گردد آشنا شوید: اینکه بدانید چه کارهایی قرار است در فرودگاه انجام گردد یاری می نماید تا بدانید چقدر زمان در فرودگاه احتیاج دارید و اینطوری مطمئن می شوید که از پرواز جا نمی مانید.

زودتر در فرودگاه حاضر شوید: 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید تا اگر به دلایلی کار شما در فرودگاه بیشتر طول کشید از پرواز جا نمانید.

از فرودگاه درباره پارکینگ برای پروازهای خارجی سوال کنید: اگر می خواهید با اتومبیل خود به فرودگاه بروید می توانید ماشین خود را تا هنگامی که از سفر برگردید در پارکینگ فرودگاه پارک کنید.

سعی کنید هر چه سریع تر سوار هواپیما شوید: اگر زودتر سوار هواپیما شوید می توانید به راحتی جایگاه خود را پیدا کنید و بدون هیچ مسئله ای کیف دستی خود را در جای معین قرار دهید. اگر در بین نفرات آخری باشید که سوار هواپیما می شوند فضای کافی برای گذاشتن کیف دستی خود پیدا نمی کنید.

منبع: wikihow.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2007

به "چگونه برای اولین پرواز خارجی آماده شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برای اولین پرواز خارجی آماده شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید