چگونه کلیمانجارو را فتح کنیم؟

به گزارش مجله عکسفا، فتح قله کلیمانجارو

فتح قله کلیمانجارو به عنوان بلندترین قله آفریقا باید در فهرست هر جهانگرد ماجراجویی باشد. این کوه در یکی از کشورهای آفریقایی به نام تانزانیا قرار گرفته است و برای صعود به آن راستا 5895 متر در پیش است. از بالای این قله آتشفشانی یکی از برترین و دیدنی ترین چشم اندازها را در قاره سیاه خواهید داشت و علاوه بر این یکی از پارک های مشهور تانزانیا به نام پارک اوهورو هم که پر از حیوانات وحشی است ازاین کوه کاملا پیداست. اما آیا فتح قله کلیمانجارو ممکن است؟ چطور باید در این راه پیروز شویم و پیروزیت به چه عواملی بسته است؟ چه تجهیزاتی احتیاج داریم؟ برای دانستن جواب این سوال همراه خبرنگاران باشید:

چگونه کلیمانجارو را فتح کنیم؟

راه رسیدن به کوه کلیمانجارو هم واقعا شگفت انگیز است، راستای که از جنگل های بارانی می گذرد که در این جنگل حیواناتی از جمله فیل، لئوپارد و بوفالو زیست می نماید. این پارک و جنگل غرق در چمنزارهای وسیع است و گشت و گذار در همین پارک جنگلی خود یک ماجراجویی به تمام عیار است. برای فتح قله کلیمانجارو احتیاج به هیچ طناب و یا تجهیزات تکنیکی خاصی و یا حتی تجربه ای ندارید و به همین علت است که شنیده می گردد که افرادی که هیچ تجربه ای در زمینه کوهنوردی ندارند توانسته اند کلیمانجارو را فتح نمایند.

با شنیدن این جمله ممکن است شما هم وسوسه شده باشید تا بلندترین قله آفریقا را فتح کنید! اگر چنین است پس این نکات کاربردی و عملی ما را که در این راه بسیار یاریتان می نماید مطالعه کنید.

راهی که می خواهید انتخاب کنید را بشناسید

برای فتح قله کلیمانجارو هفت راه را در پیش رو دارید. مارنگ قدیمی ترین راستا است و تقریبا می توان گفت که راحت ترین راستا را دارد و البته به خاطر شیب بسیار زیادی که در بخش هایی از راستا وجود دارد، نرخ موفقیت افرادی که توانسته اند از آن بالا بروند بسیار پایین بوده است و بیشتر افراد در نیمه راه برمی گردند. راستا ماچامه محبوب ترین راستا است و چشم اندازی فوق العاده دارد و نرخ موفقیتی که ممکن است در فتح قله کلیمانجار از این راستا داشته باشید به نسبت مارنگو بیشتر است. اگر این راستا را انتخاب کنید باید یک روز بیشتر در راه باشید که البته این خوب است چرا که فرصت دارید تا بیشتر به راستا خو بگیرید.

راستا دیگری که برای فتح وجود دارد رونگای نام دارد و دومین راستا ساده برای فتح قله کلیمانجارو است و تقریبا راستا خلوتی است. راه دیگر لموشو نام دارد و تقریبا دور دست ترین راستا است اما آمار موفقیت افرادی که این راستا را انتخاب نموده اند بالا بوده است. واقعا این که دقیقا چه راستای را بخواهید انتخاب کنید آنقدرها اهمیت ندارد در این راستا بهتر است از تورهای فتح قله که در همین منطقه وجود دارد شرکت کنید تا هم راستا صعود برایتان در کنار دوستان نو لذت بخش تر گردد و هم سرگرم نماینده تر باشد.

لوازمی مناسب همراهتان ببرید

همانطور که در بالا هم اشاره شد برای فتح قله کلیمانجارو اصلا احتیاج به تجهیزات آنچنانی مشابه تجهیزات مثلا اورست ندارید ولی به هر حال باید چند وسیله ابتدایی که برای هر کوهنوردی ای ضروری است را همراهتان داشته باشید. حتما باید کفش مناسب کوهنوردی را پوشیده باشید و کیسه خواب مناسب همراهتان داشته باشید تا بتوانید راستا صعود راحتی داشته ابشید. برای هر روزتان یک جفت جوراب مناسب همراهتان داشته باشید، شلوار ضد آب، لباس های گرم، شال گردن برای گرم نگه داشتن گردن، کلاه آفتابی و عینک آفتابی مناسب را از قلم نیاندازید.

اگر بخواهید از تور فتح قله بهره ببرید باید یادتان باشد که کوله شما را باربر ها حمل می نمایند و در نتیجه کوله تان نمی تواند بیشتر از 15 کیلوگرم وزن داشته باشد بنابراین وسایل غیر ضروری تان را همراهتان نبرید! بهتر است تا لباس های تان را درکیسه های پلاستیکی نگهداری کنید تا اگر کوله تا در راستا خیس شد مجبور نباشید تا لباس های خیس بپوشید.

باید بدانید چطور می خواهید با ارتفاع کنار بیایید

بیشتر افراد به طور طبیعی به ارتفاع واکنش نشان می دهند و غیر ممکن است تا وقتی که امتحان ننموده اید بدانید که واکنش بدن شما به ارتفاع چطور خواهد بود. حتی اگر کاملا فیت و سالم و در برترین شرایط خوتان باشید باز هم ممکن است بدنتان بر عکس واکنش نشان دهد و در نتیجه از فتح قله کلیمانجارو ناکام بمانید. اما چند نکته وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید به بدنتان در بهبود شرایط یاری کنید مثلا از داروهای بیماری های ارتفاع بهره ببرید مثل دیاموکس، پیشنهاد می کنیم حتما مقدار زیادی آب بنوشید که ترجیح این است تا هر روز در ارتفاع 1.5 لیتر آب بنوشید، به مقدار بخوابید، تغذیه مفید و مناسب داشته باشید و خیلی به خودتان سخت نگیرید و خونسردی تان را حفظ کنید.

جعبه یاری های اولیه مناسب و کاملی همراهتان داشته باشید

یکی از برترین ایده ها این است که کاملا تجهیز باشید و داروهایی که فکر می کنید ممکن است در طول کوهنوردی به کارتان بیاید را در جعبه یاری های اولیه تان بگذارید. حتما همراهتان فیلتر آب و یا قرص های تصفیه نماینده داشه باشید، وازلین، چرب نماینده، ضد وروم و آماس را برای وروم مفاصل که امری عادی در حین کوهنوردی است از یاد نبرید.

برای فتح قله کلیمانجارو حتما باید کرم ضد آفتاب مناسب با اس پی اف بالا داشته باشید، اسپری دور نماینده حشرات را یادتان نرود. اگر به سرما حساس هستید حتما دستکش همراهتان داشته باشید به علت اینکه در ارتفاع دسترسی راحتی به آب ندارید نمی توانید مدام دست هایتان را بشورید حتما یک سنیتایزر همراهتان داشته باشید. بهتر است قبل از این که بخواهید به این سفر پرهیجان بروید حتما به دکتر مراجعه کنید تا هم شرایط جسمانی تان را کاملا آنالیز کند و هم از او بخواهید از روش های پیشگیرانه مالاریا برایتان استفاده کند که در کلیمانجارو ممکن است جز تهدیدها باشد، حتما هم قرص ضد مالاریا همراهان داشته باشید.

منبع: africanoverlandtours.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1974

به "چگونه کلیمانجارو را فتح کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کلیمانجارو را فتح کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید