چین: کوشش ها برای یافتن هواپیمای مفقود شده مالزی ادامه دارد

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران: مقامات چین در حالی که 7 روز از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی با 239 سرنشین می گذرد، امروز از ادامه عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما خبر دادند.

چین: کوشش ها برای یافتن هواپیمای مفقود شده مالزی ادامه دارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، مقامات چین در حالی که 7 روز از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی با 239 سرنشین می گذرد، امروز (آدینه) از ادامه عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما خبر دادند.

به گفته این مقامات، نیروهای امدادی چین از ساعت 6 بعد از ظهر روز پنجشنبه مساحتی حدود 5200 کیلومتر مربع از سطح دریا را برای یافتن بقایای این هواپیما جستجو کردند.

این در حالی است که هشت شناور متعلق به نیروی دریایی چین نیز در عملیات جستجوی خود بیش از 3 هزار کیلومتر مربع از آبهای زیر سطح دریا را جستجو نموده اند اما تاکنون هیچ شیء مشکوکی را در ارتباط با این هواپیما پیدا ننموده اند.

تصاویر ماهواره های چینی نیز نتوانسته است معمای پیچیده ناپدید شدن این هواپیمای بوئینگ 777 را حل نماید. بعضی محققان آمریکایی نیز مدعی هستند که این هواپیما پس از قطع ارتباط رادیویی با برج مراقبت حداقل 4 ساعت دیگر پرواز نموده است.

تیم عملیات امداد و نجات برای یافتن این هواپیمای مسافربری شامل 40 فروند کشتی 22 فروند هواپیمای نظامی و امدادی از ویتنام، چین، آمریکا، مالزی و فیلیپین است. اندونزی و استرالیا نیز کشتی های خود را برای یاری به این عملیات اعزام نموده اند.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 267

به "چین: کوشش ها برای یافتن هواپیمای مفقود شده مالزی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: کوشش ها برای یافتن هواپیمای مفقود شده مالزی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید