چین نفت بیشتری از ایران وارد می نماید

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران: رویترز با اشاره به تصمیم شرکت سینوپک چین برای افزایش خرید نفت ایران نوشت: پیش بینی می گردد متوسط واردات نفت چین، ژاپن، هند و کره جنوبی از ایران در نیمه نخست 2014 به 1.3 میلیون بشکه در روز برسد.

چین نفت بیشتری از ایران وارد می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، منابع آگاه از استراتژی واردات نفت چین گفتند، در حالی که شرکت سینوپک چین، بزرگترین شرکت پالایشگاهی در آسیا نفت بیشتری را از ایران وارد می نماید، پکن واردات نفت خود از ایران را به بیشتر از میزان نفت خریداری شده از این کشور در قبل از تحریم ها خواهد رساند.

به گفته 5 منبع صنعتی و دولتی، افزایش خرید شرکت دولتی نفت سینوپک چین بدان معناست که مشتریان مهم نفت ایران یعنی چین، ژاپن، هند و کره جنوبی در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن، مجموعا روزانه حدود 1.25 تا 1.30 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری خواهند کرد.

یک مقام صنعتی آگاه از سیاست خرید نفت شرکت سینوپک در این باره گفت: در طی 2 سال گذشته، سینوپک خریدهای خود را کاهش داده بود. این اقدام به علت تحریم ها انجام گرفته بود. وی اضافه نمود: اکنون که فشارها کاهش یافته است، آنها در حال جبران بخش عمده ای از آن کاهش خرید هستند.

لو داپنگ، سخنگوی شرکت سینوپک در پاسخ به سوالی در خصوص واردات نفت از ایران از اواخر سال گذشته تا خاتمه نیمه اول سال 2014، گفت، خریدهای نفت خام شرکت بر اساس احتیاجهای تجاری و میزان احتیاج به فراوری انجام می گیرد.

بر اساس این گزارش، چین احتمالا در ماه های می و ژوئن به همان میزانی از ایران نفت وارد خواهد نمود که در 4 ماهه ابتدایی سال جاری وارد نموده بود. متوسط واردات نفت چین از ایران در 4 ماهه ابتدایی سال جاری به حدود 620 هزار بشکه رسید، در حالی که این رقم در زمان قبل از اعمال تحریم ها حدود 550 هزار بشکه در روز بود.

به علاوه، انتظار می رود که سینوپک به خرید نفت از ایران مطابق رقم پیش بینی شده در قرارداد یا حتی بیش از آن ادامه دهد. چین، بزرگترین مشتری نفت ایران در ماه آوریل خرید نفت از این کشور را نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر افزایش داد و به رکورد حدودا 800 هزار بشکه در روز رساند.

62

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 351

به "چین نفت بیشتری از ایران وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین نفت بیشتری از ایران وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید