گلکسی اس 20 اولترا با دوربین 108 مگاپیکسلی رسما معرفی گردید

به گزارش مجله عکسفا، بالاخره بعد از ماه ها افشای اطلاعات مختلف و حدس های متعدد، سامسونگ از خانواده گلکسی اس 20 رونمایی کرد. مهم ترین عضو این خانواده گلکسی اس 20 اولترا نام دارد که به لطف ویژگی های هیجان انگیز می تواند توجهات زیادی را به خود جلب کند. در ادامه به مشخصات این گوشی همه فن حریف نگاهی می اندازیم.

گلکسی اس 20 اولترا با دوربین 108 مگاپیکسلی رسما معرفی گردید

طراحی گلکسی اس 20 اولترا

گلکسی اس 20 اولترا از نمایشگر 6.9 اینچی خمیده بسیار کم حاشیه بهره می برد که این موضوع باعث شده جذابیت طراحی این گوشی دوچندان گردد. مانند گلکسی نوت 10، حفره نمایشگر در میان بخش فوقانی صفحه نمایش تعبیه شده است. این نمایشگر AMOLED جذاب مبتنی بر رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل است و نسبت تصویر آن به 20:9 می رسد.

به لطف استاندارد IP68 که مربوط به مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار است، این گوشی بدون مشکل تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت می نماید. همچنین نباید فقدان جک هدفون را از قلم بیندازیم که سامسونگ اخیراً تصمیم گرفته برای گوشی های پرچم دار خود این مشخصه را کنار بگذارد. مانند بسیاری از گوشی های مدرن، حسگر اثر انگشت این گوشی زیر نمایشگر واقع شده است که مبتنی بر فناوری فراصوت است.

در رابطه با این نمایشگر باید به رفرش ریت 120 هرتز آن هم اشاره کنیم که یک ویژگی مشترک هر سه گوشی خانواده گلکسی اس 20 به شمار می رود. البته کاربران برای استفاده از این رفرش ریت باید به رزولوشن 1080p بسنده نمایند و در رزولوشن 1440 این رفرش ریت بر روی 60 هرتز تنظیم می گردد.

حالا بهتر است به پنل پشتی نگاهی بیندازیم که ویژگی شاخص آن یعنی ماژول دوربین غول پیکر توجهات را جلب می نماید. این پنل هم مانند دیگر پرچم داران از نوع شیشه ای است ولی حالا سامسونگ به جای فریم آلومینیومی، مانند اپل از فولاد ضد زنگ برای فریم این گوشی استفاده نموده است. در این ماژول 4 دوربین تعبیه شده که دوربین پریسکوپی و عبارت 100X Space Zoom در یک پس زمینه جداگانه قرار گرفته اند. در ادامه به جزییات این دوربین های جذاب می پردازیم.

مشخصات سخت افزاری

مطابق معمول پرچم داران سامسونگ، گلکسی اس 20 اولترا هم برای بازارهای مختلف با تراشه اسنپ دراگون 865 یا اگزینوس 990 عرضه می گردد و ضمناً از فناوری 5G پشتیبانی می نماید. در کنار این تراشه، 12 و 16 گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده و همچنین باید به 128 و 512 گیگابایت حافظه داخلی هم اشاره کنیم. کاربرانی هم که فکر می نمایند این مقدار حافظه داخلی کافی نیست، می توانند کارت حافظه microSD تا حداکثر حافظه 1 ترابایتی استفاده نمایند.

انرژی گلکسی اس 20 اولترا به وسیله باتری غول پیکر 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که به لطف سرعت شارژ 45 وات، کاربران طی فقط 74 دقیقه می توانند شارژ آن را از صفر به 100 درصد برسانند. البته در این گوشی فقط شارژر 25 وات واقع شده است و برای بهره گیری از سرعت 45 وات کاربران باید شارژر موردنظر را به صورت جداگانه خریداری نمایند. در خصوص شارژ بی سیم هم باید بگوییم این گوشی از سرعت 15 وات پشتیبانی می نماید و شارژ بی سیم معکوس برای شارژ کردن دیگر گجت ها به وسیله پنل پشتی هم سرعت 9 وات را ارائه می دهد.

دوربین گلکسی اس 20 اولترا

حالا باید به پرسروصداترین ویژگی گلکسی اس 20 اولترا یعنی دوربین چندگانه همه فن حریف بپردازیم. دوربین اصلی این گوشی از سنسور بسیار بزرگ 108 مگاپیکسلی بهره می برد که به لطف تکنولوژی نوآورانه موسوم به Nonacell می تواند 9 پیکسل مجاور را ترکیب کند و به همین خاطر در شرایط نوری مختلف ثبت عکس های 12 مگاپیکسلی بسیار باکیفیت امکان پذیر می گردد. در بخش پایینی این ماژول، یک دوربین پریسکوپی 48 مگاپیکسلی با قابلیت زوم هیبریدی 10 برابری تعبیه شده که با یاری سنسور اصلی می تواند زوم 100 برابری موسوم به Space Zoom یا زوم فضایی را به ارمغان بیاورد. ضمناً این سنسور با قابلیت ترکیب 4 پیکسل مجاور عکس های 12 مگاپیکسلی ثبت می نماید. از دیگر امکانات آن می توانیم به قابلیت لرزشگیر اپتیکال اشاره کنیم که دوربین اصلی هم از این مشخصه بهره می برد.

در کنار این دو دوربین قدرتمند، نباید دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور ToF را از قلم بیندازیم. کاربرانی که خواهان ضبط ویدیوهای 8K هستند، با دوربین گلکسی اس 20 اولترا می توانند با سرعت 30 فریم بر ثانیه ویدیوهای 8K را ضبط نمایند. یکی از امکانات جذاب دوربین چندگانه این گوشی، Single Take نام دارد که به کاربران اجازه می دهد به وسیله هر سه دوربین موجود در پنل پشتی عکس به صورت همزمان عکس ثبت نمایند و سپس هوش مصنوعی بهترین عکس ثبت شده را برای نگه داشتن پیشنهاد می دهد. در نهایت باید به دوربین سلفی هم اشاره کنیم که مبتنی بر سنسور 40 مگاپیکسلی است و در حفره نمایشگر تعبیه شده است.

قیمت و تاریخ عرضه

کاربران از تاریخ 21 فوریه این گوشی را پیش خرید نمایند و از تاریخ 6 مارس در قفسه فروشگاه ها قرار می گیرد. گلکسی اس 20 اولترا با دو رنگ مشکی و خاکستری با قیمت پایه 1399 دلار در بازار عرضه می گردد. مدل پایه این گوشی مبتنی بر 12 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. کاربرانی که می خواهند مدل مجهز به 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی را خریداری نمایند، باید مبلغ 1599 دلار بپردازند.برخلاف دو مدل دیگر گلکسی اس 20، امکان خرید مدل 4G گلکسی اس 20 اولترا وجود ندارد و کاربران صرفا باید مدل 5G آن را بخرند.

منبع: GSM Arena

محاسبات عددی

سال 1499

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 713

به "گلکسی اس 20 اولترا با دوربین 108 مگاپیکسلی رسما معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی اس 20 اولترا با دوربین 108 مگاپیکسلی رسما معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید