جاذبه های شگفت انگیز دنیا که از وجودشان بی خبرید

به گزارش مجله عکسفا، در سراسر دنیا جاذبه های کمتر شناخته شده ای وجود دارد که می توانند حتی بیشتر از جاذبه های مطرح و معروف شما را شگفت زده نمایند.

جاذبه های شگفت انگیز دنیا که از وجودشان بی خبرید

بیشتر شهرها با جاذبه های معروف و مطرحشان شناخته شده اند؛ اما گاهی اوقات جاذبه هایی که چندان شناخته شده نیستند، نیز می توانند شما را به مقدار جاذبه های اصلی یا حتی بیشتر تحت تأثیر قرار دهند. در این مقاله قصد داریم برترین جاذبه های دنیا را که مورد غفلت قرارگرفته اند، به شما معرفی کنیم، از باغ های مخفی گرفته تا موزه های کوچکی که اشیای شگفت انگیزی در آن ها نمایش داده شده است.

در هر کشوری جاذبه های ناشناخته و پنهانی وجود دارند که موردتوجه قرار نگرفته اند یا اصلاً کسی از وجود آن ها آگاه نیست؛ بنابراین بهتر است در سفر به هر کشور و از داده های اصلی و مطرح فاصله بگیرید و در پی جاذبه های کمتر شناخته شده باشید که بعضی از آن ها می توانند شما را متعجب و شگفت زده نمایند. ممکن است تعداد زیادی از این جاذبه ها در فاصله نزدیکی از شما واقع شده باشند و بازدید از آن ها به خوبی می توانید با فرهنگ های بومی آشنا شوید.

موزه عطر فراگونار، پاریس

در موزه عطر فراگونارد (Fragonard Perfume Museum) پاریس با تاریخچه صنعت عطرسازی در فرانسه آشنا می شوید. این موزه در قلب محله اپرا (Quartier de lOpéra) در یک کارخانه عطرسازی متعلق به قرن نوزدهم ایجاد شده و هنوز فضای اغوانماینده کارخانه در آن حفظ شده است. بدون تردید اگر علاقه مند به عطر باشید گشت وگذار در این موزه و استشمام عطرهای مختلف لذت وصف ناپذیری دارد.

ضمناً می توانیم با شرکت در تورهای دارای راهنما، از بطری های عطر عتیقه نیز دیدن کنید و با بعضی از رازهای پنهان تجارت عطر آشنا شوید. در بازدید از این موزه فیلمی را دیدن می کنید که در آن تکامل صنعت عطرسازی و بعضی از روش های قدیمی و تاریخی تهیه عطر نمایش داده شده است. در سرانجام بازدید از موزه، صابون معطری هم به شما هدیه داده می گردد.

2. کارخانه شکلات سازی زوتر، شانگهای

اگر دوست دارید شما هم فضایی مثل فضای نمایش داده شده در فیلم ویلی ونکا و کارخانه شکلات سازی (Willy Wonka and The Chocolate Factory) را تجربه کنید، بازدید از کارخانه شکلات سازی زوتِر (Zotter Chocolate Factory) در شانگهای را از دست ندهید. در این کارخانه سالنی برای چشیدن طعم شکلات های مختلف و یک کافه که شکلات های مختلف را عرضه می نماید، ایجاد شده است. دیدن کیک های شکلاتی و دیگر خوراکی های شیرین در گوشه و کنار موزه نیز شما را وسوسه می نماید. در این کارخانه می توانید قاشقی بردارید و چشیدن شکلات های اطرافتان را آغاز کنید.

ضمناً در این کارخانه اتاقکی وجود دارد که کنجکاوی شما را واقعاً برمی انگیزد و می توانید بوهای شکلات های مختلف را حدس بزنید. برای آشنایی با ریشه ایجاد شکلات های مختلف می توانید فیلم در حال نمایش در کارخانه را دیدن کنید. بعلاوه می توانید فرآیند ساخت شکلات را نیز از نزدیک ببینید. توصیه می کنیم هنگامی که گرسنه هستید، از این کارخانه دیدن کنید!

3. موزه هنرنمایی مدرن تیم لب بوردرلس، توکیو

موزه هنرنمایی مدرن تیم لب پِلَنِتز توکیو (team Borderless Planets Tokyo) که در فضای گسترده ای ایجاد شده، در بخش مختلف تجهیزاتی را در خود جای داده است که برای غرق کردن شما در دنیای اعجاب برانگیز طراحی شده اند؛ از جنگل های گرمسیری انبوه گرفته تا کهکشان های نئونی که در دو مدل مارپیچ و دایره ای می چرخند و شما را مجذوب خود می نماید. فضاهای مجازی شگفت انگیز در این موزه به لطف استفاده از جلوه های ویژه باقابلیت گمراه کردن و سردرگم کردن مغز انسان و تعداد زیادی آینه که در کف موزه قرارگرفته اند، ایجاد شده است. قبل از بازدید از این موزه باید کفش هایتان را درآورید و مایو نیز همراهتان داشته باشید؛ زیرا در بعضی از قسمت ها سطح آب تا زانویتان بالا می آید. این موزه تا ساعت یک بامداد پذیرای بازدیدنمایندگان است و می توانید شب ها هم از آن دیدن کنید.

4. قبرستان گلاسنوین، دوبلین

طبق برآوردها در قبرستان گلاسنِوین (Glasnevin Cemetery) که بزرگ ترین قبرستان ایرلند محسوب می گردد، 1,200,000 محل برای دفن افراد وجود دارد. با شرکت در تور پیاده روی این قبرستان به دوران ویکتورین دوبلین (Victorian Dublin) بازمی شد و داستان های جالبی در خصوص افرادی که برای همواره در این قبرستان آرمیده اند، می شنوید. ضمناً در این قبرستان با شکل زندگی در دوبلین در قرن گذشته نیز آشنا شده و اغلب غرق در فضای آرامش بخش آن می شوید. بعلاوه در بازدید از برج و دخمه دَنیِل اُکانل (Daniel OConnell) با افراد مشهور ایرلندی دفن شده در این قبرستان مثل دنیل اکانل، رهبر سیاسی، آشنا می شوید.

5.موزه میکرو آرتز. آمستردام

شاید در بازدید از آثار موزه میکروآرتز آمستردام (Micro Art Amsterdam) در لحظه اول چیزی را که می بینید باور نکنید؛ اما آنچه مقابل دیدگان شما واقع شده است واقعی است. در این موزه اشیایی با مقدار میکروسکوپی نمایشگاه شده اند که تنها با ذره بین های بزرگ یا میکروسکوپ قابل مشاهده هستند. از برجسته ترین آثار تحسین برانگیز این موزه که شما را به معنای واقعی کلمه شگفت زده می نمایند می توان به گل رز ساخته شده از سیم طلایی در داخل یک تار موی توخالی انسان. تا یکی از آثار رامبرانت (Rembrandt)، نقاش معروف که در یک دانه کدوحلوایی نقاشی شده است، اشاره نمود. در میکروآرتز هدایت متخصص در این آثار هنری، در خصوص هنرمندانی که این آثار شگفت انگیز را خلق نموده اند و بعلاوه روش های بسیار سخت مورداستفاده برای انجام آن ها، به شما شرح خواهد داد.

6. دیدنی پنگوئن ها در اسکی دبی

در دبی، شهر شگفتی ها امکان دیدنی پنگوئن ها از نزدیک فراهم شده است، شما می توانید در طبقه زیرین پیست اسکی دبی که در امارات مال، بزرگ ترین مرکز خرید دنیا، واقع شده است، پس از پوشیدن لباس گرم، وارد محل نگهداری پنگوئن ها (Snow Penguins at Ski Dubai) شوید و در دمای زیر صفر درجه پنگوئن های جِنتو و شاه پنگوئن ها را از نزدیک ببینید که در حال این طرف و آن طرف رفتن و لیزخوردن روی یخ ها هستند. فرد راهنمای متخصص شما را با دو یا چند پنگوئن آشنا می نماید تا بتوانید به آن ها نزدیک تر شوید و حتی آن ها را لمس کنید. بعلاوه در این مکان منحصربه فرد و فوق العاده مجذوب کننده، فیلمی را می بینید که نحوه حفظ بقای پنگوئن ها در زیستگاه طبیعی شان را به تصویر می کشد. ضمناً اگر کمی خوش شانس باشید می توانید شنای سرگرم نماینده پنگوئن ها در استخرها را از پنجره هایی که زیر استخرها نصب شده اند، مشاهده کنید.

7. برج جنگل، کپنهاگ

برج رصد گردشگری جنگل گیسیلفیلد کلاستِر فارست (Gisselfeld Klosters Forest) که به عنوان برج جنگل (Forest Tower) شناخته می گردد یکی از جاذبه های کپنهاک است که نادیده گرفته شده و تنها با یک ساعت رانندگی می توانید خود را به آن برسانید. گردشگران با استفاده از پله هایی که در اطراف این برج 140 متری ایجاد شده اند، می توانند از آن بالا بروند. تمام قسمت های این برج تنها از چوب درخت بلوط و فولاد ساخته شده است.

سازندگان این برج کوشش نموده اند این سازه را با حداقل آسیب به ممکن به محیط زیست بسازند. در بالای برج می توانید مناظری گسترده از تپه ها، دریاچه ها، چمنزارها و رودهای اطراف ببینید. ضمناً اگر هوا صاف و آفتابی باشد، می توانید کپنهاگ را که مرکز دانمارک است، نیز از فاصله دور به راحتی ببینید.

8. عرشه رصد گردشگری پانوراماپونت، برلین

بالابر عرشه رصد گردشگری پانوراماپونت (Panoramapunkt) سریع ترین بالابر اروپا محسوب می گردد و با سرعت بسیار زیاد شما می تواند شما را تنها در عرض 20 ثانیه به بالای برج کال هاف (Kollhoff Tower) برساند.

در این نقطه از برلین می توانید نمای گسترده از منظره شهر را ببینید. برج تلویزیون فِرنسیتِرم یا برج تلویزیون برلین (Fernsehturm television tower) به راحتی از این برج دیده می گردد و می توانید در تراس آن از منظره طلوع آفتاب نیز لذت ببرید. پانوراماپونت یکی از بلندترین نقطه های رصد برلین محسوب می گردد و قطعاً عکاسی از برترین مکان ها و جاذبه های این شهر از بلندترین نقطه آن تجربه ای لذت بخش خواهد بود. نظرها و تجربیات خود را در خصوصبازدید از این جاذبه ها با ما و سایر کاربران خبرنگارانبه اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1989

به "جاذبه های شگفت انگیز دنیا که از وجودشان بی خبرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های شگفت انگیز دنیا که از وجودشان بی خبرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید