32 شی تاریخی در کرمان کشف شد

به گزارش مجله عکسفا، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: 32 شی تاریخی توسط فرهنگ سازی و جلب مشارکت های اجتماعی در منطقه اسفندقه شهرستان جیرفت کشف شد.

32 شی تاریخی در کرمان کشف شد

ایرنا: سرهنگ سید علی حسینی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: این آثار که قدمت آنها به دوره تاریخی و پیش از تاریخ برمی گردد به وسیله یکسری تمهیدات اطلاعاتی، فرهنگ سازی و جلب مشارکت های اجتماعی از شخصی به نام دادمولا کوشکی توسط کارکنان پایگاه حفاظتی اسفندقه(جیرفت) کشف شده است.

وی گفت: این اشیا شامل 18 پیکره حیوانی سفالی، 2 پیکره انسانی سفالی، یک خنجر فلزی و مابقی کاسه و پیاله های سفالی می گردد.

سرهنگ حسینی در ادامه از کشف چهار اثر تاریخی در شهرستان کهنوج اطلاع داد و گفت: این 4 شی نیز از راه فرهنگ سازی از شخصی به نام احمد زینعلی به دست آمده اند که از جنس سفال هستند و در حال حاضر برای معین قدمت در اختیار کارشناسان باستانشناسی قرار گرفته اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان توضیح داد: خوشبختانه استان کرمان در زمینه مشارکت های اجتماعی در سطح کشور حائز رتبه است که این مساله نشان دهنده کوشش های شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان است.

وی اضافه کرد: از مردم فرهنگ دوست استان کرمان درخواست داریم که در راستای حفظ و صیانت از ارزش های تاریخی و فرهنگی که نشان دهنده هویت ملی کشورمان است، همیشه احساس مسئولیت نموده و اخبار و اطلاعات خود را در اختیار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و سایر ضابطان قضایی بگذارند.

استان کرمان به عنوان یکی از استان هایی به نام تاریخی کشور از زمان دوره زندگی بشر در دشت و عصر نوسنگی(9هزار - چهار سال هزار ق.م) تمامی دوره های فرهنگ و تمدن بشر را در خود جای داده و به عنوان یکی از نخستین گهواره های تمدن دنیا محسوب می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1299

به "32 شی تاریخی در کرمان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "32 شی تاریخی در کرمان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید