آنالیز دقیق و آشنایی با جاذبه های ویژه نیکوزیا

به گزارش مجله عکسفا، جاذبه های ویژه نیکوزیا

جاذبه های ویژه نیکوزیا را می توان از جمله دیدنی ترین جاذبه های دنیا دانست و به همین علت بسیاری نیکوزیا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می نمایند. باید بدانید که جاذبه های ویژه نیکوزیا به دو دسته طبیعی و تاریخی دسته بندی می شوند که هر یک از آنها ویژگی های منحصر به خود را داشته و می توانید بیشترین لذت را از گشت و گذار در آنها ببرید. گفتنی است که جاذبه های ویژه نیکوزیا بعضی در داخل شهر و بعضی در اطراف آن واقع شده اند.

آنالیز دقیق و آشنایی با جاذبه های ویژه نیکوزیا

تور قبرس و نیکوزیا

در تور قبرس حتما بازدید از این شهر را از قلم نیاندازید چرا که نیکوزیا بسیاری از جاذبه های تاریخی قبرس را در بر گرفته که به همین علت از اهمیت گردشگری بسیاری برخوردار خواهد بود. نیکوزیا مرکز کشور قبرس بوده و در آخرین سرشماری جمعیتی حدود 208 هزار نفر داشته است. تمامی شهر های قبرس به جز نیکوزیا دارای ساحل هستند اما این شهر از ساحل محروم می باشد. هر ساله گردشگران بسیاری شهر خود را به مقصر نیکوزیا ترک می کنند و علت این امر مناسب بودن آب و هوای منطقه و هزینه های کم می باشد.

گفتنی است که جاذبه های طبیعی قبرس نقش اساسی در دیده شدن این کشور دارند و جاذبه های تاریخی آن را می توان علتی بر محبوبیت قبرس در میان دل ها دانست. در این مطلب سعی کرده این بعضی از جاذبه های ویژه نیکوزیا را که ارزش تماشا دارند به حضورتان معرفی نماییم تا در سفر به قبرس حتما از این مراکز تماشا نمایید.

در صورتی که به سفر های خارجی علاقمند هستید ، تور ترکیه لحظه آخری و تور گرجستان مقرون به صرفه هم میتوانند پیشنهادات خوبی برای شما باشند. این تور های پر هوادار ، از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه هستند و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور های مجذوب کننده سفر کنید.

شهر قدیم

چنانچه قصد بازدید از تماشای ترین جاذبه های ویژه نیکوزیا را داشته باشید شهر قدیم نیکوزیا می تواند برترین انتخاب برایتان باشد. در تور قبرس بی شک یکی از مراکز تماشای این شهر شهر قدیم نیکوزیا به شمار می رود و بی شک از آن تماشا خواهید کرد. با مراجعه به خیابان لدرا در این شهر می توانید انواع رستوران ها، کافه ها و بعلاوه فروشگاه های متفاوت را شاهد باشید. این خیابان باریک را می توان از جمله خیابان های رویایی به شمار آورد که گشت و گذار در آن به تنهایی حس خوبی خواهد داشت.

تنها گشت و گذار در این منطقه نیست که ارزشمند خواهد بود، بلکه می توانید از مساجد و کلیسا های تاریخی متعددی در این راستا تماشا نمایید. این کلیسا ها می توانند شما را با فرهنگ مردم قدیم نیکوزیا آشنا کنند که بی شک می توانند به عنوان یک انتخاب مناسب برای گشت و گذار بوده باشند.یکی از مهمترین جاذبه های ویژه نیکوزیا که در این منطقه قرار گرفته می توان به کلیسای بدستان اشاره نمود. البته امروزه از این کلیسا به عنوان یک بازارچه استفاده می گردد اما اهمیت تاریخی و گردشگری آن بسیار بالا بوده و حتما در سفر خود از این کلیسای قدیمی تماشا نمایید. از موزه هایی که در این منطقه قرار گرفته اند نیز می توان به موزه درویش پاشا و موزه مولوی اشاره نمود.

مسجد سلیمیه

یکی دیگر از برترین جاذبه های ویژه نیکوزیا را می توان مسجد سلیمیه آن دانست که با مراجعه به این مسجد می توانید از بنایی تماشای و تاریخی تماشا نمایید. این مسجد به سبک گوتیک ساخته شده و از نظر ساخت یکی از برترین های قبرس شاقتصادی به شمار میرود. به همین علت توصیه می گردد که بازدید از این مسجد را به هیچ وجه از دست ندهید. چرا که معماری منحصر به فرد آن هر فردی را جذب خود خواهد نمود. البته از زمان عثمانی به بعد از این بنا به عنوان مسجد یاد شد چرا که قبلا از آن به عنوان کلیسا استفاده می شده است و در آن پادشاهان متعددی تاج گذاری کرده اند.

[cn-suggest-posts sts=معرفی هتل هیلتون قبرس stl=https://deltaban.com/introducing-cyprus-hilton-hotel/ sbs=بلیط هواپیما چارتر sbl=https://deltaban.com/flights/]

ساخت این کلیسا در سال 1209 آغاز شده اما ساخت و به اتمام رسیدن آن سالیان درازی به طول انجامید. مناره های مسجد در اطراف درب ورودی قرار گرفته و به زیبایی هرچه تمام تر آن یاری کرده اند. بنای مسجد مورد ترمیم و بازسازی های متعددی قرار گرفته و به همین علت جلوه بسیار زیبایی از آن شاهد خواهید بود. در اطراف مسجد نیز می توانید رستوران ها و کافه های متعددی را مشاهده نمایید که می توانید در آنها به استراحت بپردازید.

موزه قبرس از جمله جاذبه های ویژه نیکوزیا

یکی از مهمترین جاذبه های ویژه نیکوزیا را می توان موزه قبرس دانست که با گشت و گذار در این موزه می توانید برترین لحظات را سپری نمایید. موزه قبرس در برگرفته آثار متعددی می باشد که با مشاهده هر یک از آنها می توانید به تاریخ قبرس پی ببرید. در این موزه می توانید صنایع مربوط به دوره های نوسنگی و بعلاوه دوره های بیزانس را مشاهده نمایید که بی شک شما را به حیرت خواهند آورد.

این موزه از چندین اتاق تشکیل شده که در اتاق اول می توانید انواع اقلام حفاری شده را مشاهده نمایید که از بین آنها مجسمه ها و تندیس ها از بیشترین ارزش برخوردار هستند. با نزدیک تر شدن به اتاق دوم شاهد تغییر حالت خواهید شد چرا که در این اتاق انواع آثار مربوط به عصر برنز نگهداری می گردد. به همین علت انواع گلدان ها و ظروف زیبا با نقش و نگار هایی دل انگیز را می توانید در این اتاق مشاهده نمایید. نقش و نگار حیوانات بر روی این گلدان و ظروف ها بر زیبایی هرچه تمام تر آنها افزوده است.

در اتاق سوم آثاری که از منطقه کورایون کشف شده قابل ملاحظه خواهند بود. اما مهمترین بخش موزه را می توان اتاق چهارم دانست چرا که در این اتاق می توانید انواع مجسمه ها و آثاری را مشاهده نمایید که قدمت آنها به قرن شش و هفت برمیگردد. در اتاق های 5 و 6 نیز می توانید انواع اقسام مجسمه ها را مشاهده نمایید که متعلق به هر دوره زمانی خواهند بود. تا اتاق چهاردهم می توانید آثار تاریخی و ارزشمند بسیاری را شاهد باشید و همین امر سبب شده که نام موزه قبرس در میان جاذبه های ویژه نیکوزیا قرار گیرد.

دیوارهای ونیزی از جمله جاذبه های ویژه نیکوزیا

یکی دیگر از جاذبه های ویژه نیکوزیا را می توان دیوار های ونیزی آن دانست که این دیوار ها از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار بوده و هر ساله هدف بسیاری از گردشگران قرار می گیرند. البته امروزه بخشی از این دیوار ها بر جای مانده اند و نمی توان تمامی بخش های آن را به صورت سالم شاهد بود. اما همین آثار به جای مانده از این دیوار کشیده شده به دور شهر قدیم نیکوزیا کافی است که بک روز خود را به تماشا آن اختصاص دهید.

[cn-suggest-posts sts=معرفی صنایع دستی و هنرهای قبرس stl=https://deltaban.com/cyprus-arts-crafts/ sbs=تور قبرس sbl=https://deltaban.com/cyprus-tours/]

یکی از مهمترین جاذبه های این دیوار، دروازه فاماگوستا می باشد که این دروازه مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفته و می توانید به صورت پابرجا آن را مشاهده نمایید. بعلاوه تزئینات ملی که به آن اضافه شده سبب زیبایی هرچه تمام تر دروازه شده است. تماشای نحوه ساخت دیوار برایتان بسیار جالب خواهد بود. کج بودن دیوار از جمله ویژگی های آن می باشد و در بسیاری از بخش های آن شاهد خمیدگی های بسیار تیز خواهید بود. این دیوار ها از دوران قرون وسطی آغاز شده و بعد ها طی قرن 16 به اتمام رسید. جاذبه های ذکر شده تنها جاذبه های ویژه نیکوزیا نخواهند بود و با مراجعه به این شهر جاذبه های متعددی توجه شما را جلب خواهند نمود.

در این مطلب شما را با جاذبه های ویژه شهر نیکوزیا آشنا کردیم. جهت رزرو تور قبرس به پنل رزرواسیون آنلاین خبرنگاران، مراجعه نمایید و در کوتاه ترین زمان ممکن و به راحتی تور خود را رزرو نمایید.

سفر به این مکان میتواند بسیار مجذوب کننده و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید بلیط چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو آنلاین هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

منبع: دلتابان
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1887

به "آنالیز دقیق و آشنایی با جاذبه های ویژه نیکوزیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دقیق و آشنایی با جاذبه های ویژه نیکوزیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید