آدم حسابی ها؛ مهندس امید کردستانی، مقیم آمریکا

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران : امید کردستانی در سال 1342 در تهران به دنیا آمد و در نوجوانی بعد از فوت پدرش به آمریکا مهاجرت کرد. وی مدرک مهندسی برق از دانشگاه سن خوزه آمریکا را دارد و کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت کسب و کار (MBA) از دانشگاه استنفورد گرفته است.

آدم حسابی ها؛ مهندس امید کردستانی، مقیم آمریکا

امید کردستانی کارش را در سیلیکون ولی به عنوان مدیر بازاریابی شرکت اچ پی در سال 1984 شروع کرد و بعد از آن در شرکت هایی مانند Go، شرکت بازی سازی 3DOT و نت اسکیپ مشغول به کار شد.

طی 4 سال فعالیت در نت اسکیپ مسوولیت برقراری ارتباطات تجاری با شرکت هایی مانند اینتل، آمازون، AOL، اسکایپ و سیتی بانک را بر عهده داشت.

نت اسکیپ پله ترقی برای پیوستن به شرکت گوگل شد. شرکت نت اسکیپ، یکی از شرکت های بسیار پیشرو در زمان خود در زمینه طراحی مرورگر های اینترنتی بود. امید کردستانی در این شرکت سمت نائب رئیس بخش توسعه کسب و کار و فروش را برعهده داشت.

امید کردستانی در سال 1999، بعنوان دوازدهمین عضو خانواده گوگل در سمت مدیر ارشد بازاریابی و توسعه بین الملل گوگل بعد از انجام مصاحبه ای جالب با سرگی برین انتخاب شد. وی توانست در طول 18 ماه از صدر 100 هزار رقیب تبلیغاتی خود پیشی بگیرد و سود کلانی را برای گوگل به ارمغان آورد. بعلاوه امید کردستانی فروش شرکت گوگل را از صفر به 3 میلیارد دلار رساند

حضور او در گوگل هم همراه بود با ابتکارات و خلاقیت های سودآوری همانند تبلیغات کلیکی که جهشی فوق العاده در تجارت گوگل و افزایش عایدی آن داشت. گوگل با همراهی کردستانی در سال 2005 عایدیی معادل 6 میلیارد دلار کسب کرد که موفقیتی خیره نماینده در این تجارت محسوب می شد.

امید کردستانی در اولین نگاه به داشته های گوگل فهمید که ترافیک زیاد این وبگاه ارزشمندترین دارایی آن است؛ او از این ترافیک استفاده کرد و آن ها را به میلیون ها دلار رساند. شرکت گوگل بیشتر عایدی خود را مدیون ابتکارات کردستانی است.

مجله تایمز در سال 2008 امید کردستانی را به عنوان یکی از صد نفری که دنیای ما را شکل داده اند معرفی کرد. امید کردستانی در فهرست ثروتمند ترین افراد دنیا که هر سال به وسیله مجله فوربس منتشر می گردد در رده پانصد و پنجاه و سوم و در فهرست 400 ثروتمند امریکا در مقام دویست و چهل و ششم قرار گرفته است.

امید کردستانی در سال 2004 و پس از ارتقا شغلی، ثروتمند شد و سپس در سال 2009، گوگل را ترک کرد. کردستانی دلیل ترک گوگل را نقل و انقالات مدیران شرکت های بزرگی همانند فیسبوک مطرح کرد و گفت که میخواهد بیشتر وقت آزاد خود را برای خانواده و علایق ورزشی خود صرف کند.

ولی بدلیل علاقه فراوان لری پیچ بعنوان مشاور در کنار گوگل باقی ماند تا اینکه در سال 2014 بعد از رفتن مدیر کسب و کار گوگل لری پیچ بلافاصله امید کردستانی را به دعوت به کار کردند. وی در مصاحبه ای دلیل بازگشتش به گوگل را با توجه به اینکه وی فردی ثروتمند و بازنشسته بود می گوید: به ندای قلبم گوش دادم و می دانستم باید به چنین موقعیتی، دست کم یک شانس بدهم و دوباره عاشق کار کردن در گوگل شدم.

امید کردستانی بعد از بازگشت توانست عایدی سالانه گوگل را به بیش از 70 میلیارد دلار در سال برساند. ولی کمی بعد که موسسان گوگل تصمیم گرفتند شرکت هولدینگ آلفابت را تاسیس نمایند و گوگل یکی از زیرمجموعه های آن گردد،امید کردستانی دوباره از گوگل خارج شد . او در اکتبر 2015 به عنوان مدیر اجرایی توییتر، وارد این شرکت شده است.

وبگاه Recode او را محبوب ترین مدیر خطاب کرد و کارشناسان و البته سهامداران از این انتخاب استقبال کردند؛ ارزش توییتر با مدیریت او در بازار سرمایه افزایش یافت.

از خصوصیات شاخص امید کردستانی خوش رفتاری وی با همکاران خود است. وی همکاران خود را با این ملاک انتخاب می کرد که اگر قرار باشد درفرودگاهی مجبور به توقف چند ساعته باشیم و بخواهیم از این چند ساعت لذت ببریم آیا این فرد بعنوان یک همنشین روشن فکر برای سپری کردن این چند ساعت مناسب است یا نه؟ شعار همیشگی امید کردستانی: ایجاد رابطه، اعتمادسازی، انجام وعده و قول ها، و نهایتا پولدارتر کردن سهامداران و شرکا است.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2319

به "آدم حسابی ها؛ مهندس امید کردستانی، مقیم آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدم حسابی ها؛ مهندس امید کردستانی، مقیم آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید