شروع کاوش های باستان شناسی محوطه کنارصندل جیرفت پس از 13 سال

به گزارش مجله عکسفا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نصیر اسکندری سرپرست کاوش های باستان شناسی کنارصندل امروز یکشنبه 26 بهمن 1399 با اعلام این خبر گفت: محوطۀ کلیدی و بزرگ کنارصندل یکی از مهمترین شهرهای عصر مفرغ در جنوب غرب آسیاست که دارای ارزش جهانی است.

شروع کاوش های باستان شناسی محوطه کنارصندل جیرفت پس از 13 سال

او با اشاره به این نکته که محوطه کنارصندل در مرکز دشت جیرفت در استان کرمان واقع شده است، اضافه نمود: پیش از این در دهه 80 خورشیدی، این محوطه توسط یک تیم بین المللی به سرپرستی یوسف مجیدزاده کاوش و در پی آن، وجود یک شهر اولیه متعلق به عصر مفرغ در دره هلیل رود محرز شد.

اسکندری هدف از کاوش باستانی در این محوطه را تعیین عرصه و حریم آن اعلام نمود و گفت: این اقدام در راستای حفاظت از این محوطه کم نظیر است. به علاوه، هدف علمی این کاوش تعیین کردن وسعت شهر متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد کنارصندل است که می تواند اطلاعات ارزشمندی از فرم شهری کنارصندل را در پی داشته باشد.

این باستان شناس اضافه نمود: پس از 13 سال وقفه در کاوش های کنارصندل، با حمایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بار دیگر پژوهش های میدانی باستان شناسی در این محوطه مهم از سر گرفته شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1487

به "شروع کاوش های باستان شناسی محوطه کنارصندل جیرفت پس از 13 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کاوش های باستان شناسی محوطه کنارصندل جیرفت پس از 13 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید