آموزش تغییر رمزعبور وای فای و پنل مدیریتی مودم نزتک 77C

به گزارش مجله عکسفا، هر زمان مودم جدیدی می خرید؛ باید رمزعبور پنل مدیریتی و وای فای آن را هرچه زودتر تغییر دهید.

آموزش تغییر رمزعبور وای فای و پنل مدیریتی مودم نزتک 77C

همه مودم ها از هر شرکت و برند و مدلی، دارای رمزعبور پیش فرض هستند و همه جهان این رمزعبورها را می دانند یا با یک جست وجوی ساده در اینترنت خواهند یافت.

اگر شما همان رمزعبور وای فای ساده و پیش فرض مودم، مثلا 123456 را عوض نکنید؛ هر فرد غریبه ای از جمله همسایگان شما می توانند به وای فای و اینترنت شما وصل شده و علاوه بر اینکه حجم اینترنت شما زودتر تمام می گردد؛ سرعت وای فای را کند نمایند یا به اطلاعات اشتراک گذاری شده روی شبکه بی سیم دسترسی پیدا نمایند.

مودم نزتک 77C یکی از سبک ترین و جمع وجورترین مودم های جیبی و همراه 4G LTE بازار ایران است. در آنالیز مودم نزتک 77C گفتیم که کیفیت و سرعت بسیار خوبی دارد و بهترین گزینه برای راه اندازی هات اسپات های موبایل سفری و همراه است.

این مودم دارای یک باتری با ظرفیت 2100 میلی آمپرساعتی است که نزدیک به 6 ساعت شارژ نگه می دارد. سرعت اینترنت موبایل حداکثر 150 مگابیت و وای فای تک بانده با قابلیت اتصال همزمان 10 کاربر از دیگر مشخصات این مودم هستند.

اگر این مودم را خریداری کردید یا تصمیم دارید این مودم جیبی زیبا و کوچک را بخرید؛ از قلم نیاندازید که اولین کار شما باید تغییر رمزعبور وای فای و پنل کاربری آن باشد. ما در ادامه نحوه انجام این کار را آموزش دادیم:

آموزش تغییر رمزعبور وای فای مودم نزتک 77C

1- ابتدا باید به وای فای مودم نزتک 77C وصل شویم. مودم را روشن کنید و به وسیله دسکتاپ یا موبایل به وای فای این مودم که معمولا نامی مشابه NZT77C-YYYY دارد؛ وصل شوید. در دسکتاپ می توانید روی آیکون شبکه های ویندوز در نوار وظیفه کلیک نموده و از فهرست نمایش داده شده؛ نام وای فای مودم را انتخاب و روی آن کلیک کنید:

2- در مرحله بعدی، باید رمزعبور پیش فرض وای فای که 12345678 است را وارد کنید تا به مودم وصل شوید:

3- یک مرورگر وب باز نموده و در نوار آدرس عبارت 192.168.199.1 را وارد نموده و کلید اینتر را بزنید تا صفحه لاگین پنل کاربری مودم ظاهر گردد:

4-در هر دو بخش Username و Password رمز admin را وارد کنید و روی کلید Login بزنید:

5- وارد صفحه اصلی پنل مدیریتی مودم نزتک 77C شدید. در سمت چپ منوهای این پنل دیده می شوند و در باکس وسط صفحه هم فهرست دستگاه های متصل به وای فای مودم را مشاهده می کنید:

6- روی منوی Settings کلیک نموده و گزینه Wi-Fi Settings را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید روی گزینه Basic Settings بزنید:

7- در پنجره اصلی پنل مدیریتی مودم گزینه های مختلفی نمایش داده شده است که همگی مربوط به تنظیمات وای فای هستند. برای تغییر رمزعبور وای فای با گزینه Pass Phrase کار داریم. در باکس این تنظیم باید رمزعبور وای فای جدید و البته رمزی قوی و محکم درج گردد.

حتما پس از وارد کردن رمزعبور جدید، باید کلید Apply را بزنید تا مودم ریست شده و وای فای نزتک 77C با رمزعبور جدید بالا بیاید.

می توانید به وسیله گزینه Network Name (SSID) نام وای فای را هم عوض کنید. دقت کنید سیستم رمزنگاری وای فای حتما روی WPA2-PSK باشد.

آموزش تغییر رمزعبور پنل کاربری مودم نزتک 77C

همان طور که در بخش بالا مشاهده کردید؛ رمزعبور پنل مدیریتی مودم admin/admin و بسیار ساده است. این رمز تقریبا برای همه مودم های جهان استفاده می گردد و بهتر است شما آن را به یک رمزعبور بهتر تغییر دهید.

برای انجام این کار از بخش Settings پنل مدیریتی روی گزینه Devic Settings کلیک کنید و بعد سراغ گزینه Account Management بروید. در این بخش می توانید رمزعبور پنل مدیریتی را عوض کنید.

در باکس Current Password عبارت Admin را وارد کنید؛ همان رمزعبور فعلی مودم و در بخش New Username باید رمزعبور جدید را وارد کنید و دوباره در باکس زیر آن، رمز جدید را تکرار کنید.

حتما دوباره روی کلید Apply بزنید تا این تغییرات ثبت شوند.

دریافت فایل راهنمای تنظیمات مودم نزتک 77C

مودم های همراه 4G پرفروش ترین و محبوب ترین مودم های بازار ایران شدند. اینترنت موبایل ایران در سال های اخیر رشد چشم گیری داشته و ضریب نفوذ تلفن همراه بسیار…

منبع: شبکه چی
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1505

به "آموزش تغییر رمزعبور وای فای و پنل مدیریتی مودم نزتک 77C" امتیاز دهید

5 کاربر به "آموزش تغییر رمزعبور وای فای و پنل مدیریتی مودم نزتک 77C" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تغییر رمزعبور وای فای و پنل مدیریتی مودم نزتک 77C"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید