آموزش عکاسی بوکه با موبایل در اندروید و iOS

به گزارش مجله عکسفا، برای یادگیری تکنیک بوکه می توان از منابع مختلفی استفاده کرد. با این حال، در مطلب آموزش عکاسی بوکه با موبایل کوشش می کنیم به شما یاد دهیم چطور تنها با یک گوشی هوشمند ساده، این ترفند را اجرا کنید.

آموزش عکاسی بوکه با موبایل در اندروید و iOS

احتیاج نیست تا شما یک گوشی حرفه ای و بالا رده داشته باشید، شما حتی با خرید گوشی میان رده و مالی هم می توانید این افکت را روی تصاویر خود قرار دهید. تکنیک بوکه، به تصاویری گفته می گردد که در آن، پس زمینه سوژه مقداری تار به نظر می رسد. احتمالا این تصور برای شما در فکر تان شکل گرفته که این مدل تصویربرداری تنها روی دوربین های DSLR گران قیمت امکان پذیر است، اما جالب است بدانید که می توان با استفاده از یک روش بسیار ساده، بوکه را در موبایل هم ایجاد کرد. مطلب آموزش عکاسی بوکه با موبایل برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل انجام است.

آموزش عکاسی بوکه با موبایل در آیفون

در گوشی آیفون نمی توان برنامه های خاصی را پیدا کرد تا افکت بوکه را به تصاویر اضافه نمود. حتی ترفند استفاده از حالت پرتره (Portrait Mode) برای کاربران حرفه ای چندان مجذوب کننده و کارآمد نیست. با تمام این تفاسیر، نرم افزار ثالثی تحت عنوان Focos برای گوشی های آیفون وجود دارد که به شما اجازه می دهد افکت بوکه را با تنظیمات حرفه ای در تصاویر خود اعمال کنید.

با این اوصاف، نرم افزار Focos رایگان نبوده و شما باید مبلغ اشتراک برنامه را پرداخت نموده تا بتوانید از تمامی قابلیت های برنامه بهره ببرید. هر چند، هفت روز فرصت تصمیم گیری برای شما وجود دارد و تا یک هفته می توانید به طور رایگان با نرم افزار کار کنید.

آموزش عکاسی بوکه با موبایل در آیفون به وسیله نرم افزار Focos به شرح زیر است:

1. نرم افزار را پس از نصب روی آیفون اجرا نموده و سپس تصویری که می خواهید بوکه را روی آن اعمال کنید انتخاب کنید.

2. روی سوژه ضربه زده تا مقدار فوکوس تنظیم گردد. هر چند، نرم افزار به طور اتوماتیک معمولا روی سوژه متمرکز می گردد.

3. روی آیکون لنز در پنل سمت چپ ضربه بزنید.

4. استایل بوکه دلخواه خود را انتخاب کنید.

شما می توانید خروجی را به وسیله ضربه زدن روی آیکون اپرچر در بخش جانبی تصویر بهتر نموده و مقدار را تنظیم کنید. در واقع مقدار، شدت افکت بوکه را کنترل می نماید.

آموزش عکاسی بوکه با موبایل اندروید

در نرم افزار دوربین پیش فرض گوشی های اندرویدی نیز خبری از قابلیت بوکه نیست. البته شرکت سامسونگ در گذشته کوشش کرد تا این افکت را روی گوشی های خود بیاورد که متاسفانه این روند، موفقیت قابل توجهی در پی نداشت.

در گوشی های اندرویدی می توان اپلیکیشن YouCam Perfect را مثال زد که توانایی خلق بوکه های مجذوب کنندهی را برای شما امکان پذیر می نماید.

در ادامه نحوه کار با نرم افزار YouCam Perfect را برای خلق بوکه شرح می دهیم:

1. نرم افزار YouCam Perfect را نصب و اجرا کنید. سپس تصویر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

2. روی Tools ضربه زده و گزینه Blur را انتخاب کنید.

3. فوکوس را به صورت دستی می توانید تنظیم کنید. بعلاوه امکان ضربه زدن روی آیکون AI هم وجود دارد تا بتوان از فوکوس اتوماتیک استفاده کرد. این آیکون در بخش پایین صفحه وجود دارد.

4. نوع بوکه دلخواه خود را انتخاب کنید (دایره ای، قلبی، ستاره ای یا جرقه ای).

5. قدرت بوکه را به وسیله اسلایدر پایین صفحه تنظیم کنید.

با تصاویر بوکه، آثار هنری خلق کنید!

خلق تصاویر بوکه با گوشی موبایل، مستلزم دو چیز بیشتر نیست: کیفیت تصویر و هنر ویرایش بالا. وقتی شما تصویری را با گوشی خود ثبت می کنید که هم از نورپردازی درستی برخوردار است و هم سوژه اصلی با رزولوشن بسیار بالا در تصویر ثبت شده، مسلما افکت بوکه به زیباتر شدن تصویر یاری می نماید. بعلاوه شما باید مقداری درباره ادیت تصاویر در گوشی اطلاعات مناسبی داشته باشید؛ چرا که صرفا اعمال بوکه کافی نیست و باید مقدار شدت افکت را تنظیم کنید.

در نهایت امر، حتما حواستان باشد بیش از مقدار شدت بوکه را بیشتر نکنید؛ چرا که سوژه با پس زمینه خودش باید حد و مرز مشخصی داشته باشد. در صورتی که شدت بوکه بالا باشد، این مرز از بین رفته و تصاویر از حالت طبیعی خود خارج می شوند. قطع به یقین، مثل تصویربرداری در حالت پرتره، ساخت تصاویر با تکنیک بوکه نیز شما را به وجد خواهد آورد!

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 تیر 1403 بروزرسانی: 23 تیر 1403 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2293

به "آموزش عکاسی بوکه با موبایل در اندروید و iOS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش عکاسی بوکه با موبایل در اندروید و iOS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید