آپدیت جدید ویندوز 10 می تواند به SSD کامپیوتر آسیب بزند

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش تعدادی از کاربران اینسایدر، ظاهرا آپدیت جدید ویندوز 10 که در ماه مه امسال برای کاربران عرضه شده، می تواند حافظه SSD را دچار مشکل کند.

آپدیت جدید ویندوز 10 می تواند به SSD کامپیوتر آسیب بزند

آن دسته از کاربرانی که به جای حافظه HDD از SSD استفاده می نمایند، می دانند فرایند دیفرگ کردن بیش از حد حافظه (یکپارچه سازی هارد و مرتب کردن اطلاعات روی آن) برای آن پیشنهاد نمی گردد. معمولا با انجام این فرایند، سرعت دسترسی به اطلاعات افزایش پیدا می نماید اما SSD به خودی خود سریع است و نیازی نیست چندین بار آن را دیفرگ کرد. اما دلیل اینکه این فرایند برای SSD توصیه نمی گردد این است که این نوع حافظه ها محدودیت نوشتاری دارند و اگر آن را دیفرگ کنیم، این محدودیت شکسته می گردد و در بلند مدت به سلامت آن آسیب می رسد.

حال به نظر می رسد آپدیت جدید ویندوز 10 دقیقا همین مشکل را برای SSD به وجود می آورد. به گزارش کاربران، در این به روزرسانی، کاربران نتوانستند آخرین زمان دیفرگ شدن حافظه را مشاهده نمایند. در واقع ویندوز اطلاعات مربوط به آن را ثبت نکرد. این یعنی ویندوز 10 فرایند دیفرگ کردن را بارها و بیش از حد مجاز انجام داده که همین مسأله می تواند SSD را دچار مشکل کند. (البته این موضوع زمانی مشکل جدی خواهد بود که همواره به همین صورت باشد.)

  • روش های مشاهده شرایط سخت افزار در ویندوز 10

مشکل دیفرگ کردن در ویندزو 10

وقتی درایوی دیفرگ می گردد، محتویات درون آن مجددا سازماندهی می شوند تا بدین ترتیب دسترسی به آن ها سریع تر گردد. بنابراین دیفرگ کردن درایوی که پیش تر دیفرگ شده شاید دسترسی به اطلاعات در آن را سریع تر کند اما برای سلامت خود درایو مضر است.

معمولا ویندوز 10 اطلاعات مربوط به آخرین زمان دیفرگ کردن درایو ها را ثبت می کرد تا کاربر با مشاهده آن، اقدام به انجام دوباره این عمل نکند. اما در خصوص SSD این باور وجود دارد که اصلا این کار را انجام ندهید. اگر هم یک SSD به شدت از لحاظ نظم و ترتیب اطلاعات بهم ریخته، ماهی یک بار انجام این عمل باید بی خطر باشد.

اما نسخه 2004 ویندوز 10، هر بار که ویندوز بوت می گردد آغاز به دیفرگ کردن درایوها می نماید. این یعنی یک SSD به طور متوسط 30 بار بیشتر از مقداری که توصیه شده دیفرگ می گردد! مایکروسافت ضمن اشاره به اینکه از این مشکل مطلع است بیان کرد برای کاربران اینسایدر، آپدیتی منتشر شده که مشکل دیفرگ شدن متعدد را حل می نماید. بنابراین اگر شما هم از دسته اینسایدرها هستید و از SSD هم استفاده می کنید، حتما توصیه می گردد به روزرسانی جدید را نصب کنید.

تا زمان دریافت این آپدیت توصیه می گردد دیفرگ کردن اتوماتیک ویندوز را غیرفعال کنید تا مشکل خاصی برای SSD شما ایجاد نگردد. حتی الامکان توصیه می گردد از حالت اینسایدر هم خارج شوید چون به نظر می رسد مسائل بیلدهای مایکروسافت قرار نیست به این زودی ها به اتمام برسد.

  • در به روزرسانی بعدی ویندوز 10 قابلیت های جدیدی به کلیپ بورد اضافه می گردد

منبع: Tech Radar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1152

به "آپدیت جدید ویندوز 10 می تواند به SSD کامپیوتر آسیب بزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپدیت جدید ویندوز 10 می تواند به SSD کامپیوتر آسیب بزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید