آیا احتیاج به چاپ بلیط هواپیما است؟

به گزارش مجله عکسفا، آیا احتیاج به چاپ بلیط هواپیما است؟ اگر تا به حال به شکل آنلاین بلیط هواپیما خریده اید، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که آیا نمی توان با نشان دادن عکس و بدون پرینت بلیط هواپیما سوار شد؟ با خبرنگاران همراه باشید تا جواب سوالات خود را بگیرید.

آیا احتیاج به چاپ بلیط هواپیما است؟

خرید بلیط آنلاین هواپیما در سال های اخیر و با ورود اینترنت به کار و فعالیت، بسیار رایج شده است، به طوری که افراد ترجیح می دهند به جای خرید حضوری، به شکل آنلاین خرید نمایند.با خرید آنلاین بلیط هواپیما در وقت، هزینه و انرژیتان صرفه جویی می گردد، دیگر احتیاجی نیست در آژانس های مسافرتی زمان زیادی را صرف تهیه بلیط کنید.

بلیط های کاغذی

برای سوار شدن به هواپیما یا هر وسیله نقلیه داشتن بلیط الزامی است، در واقع مجوز ورود شما به هواپیما، قطار یا اتوبوس همان برگه بلیط خواهد بود. البته استفاده از بلیط های کاغذی در سال های اخیر رواج کمتری پیدا نموده است و بلیط های الکترونیکی جای آن ها را گرفته اند، اما گاهی چاپ بلیط هواپیما الزامی است.

بدون چاپ بلیط هواپیما میتوان پرواز کرد؟

آیا بدون چاپ بلیط هواپیما میتوان پرواز کرد؟ هر چند هنوز افراد زیادی بلیط هواپیما را به شکل حضوری تهیه می نمایند، اما بسیاری از افراد نیز رزرو آنلاین بلیط هواپیما را ترجیح می دهند. خرید بلیط اینترنتی هواپیما بسیار آسان است و لازم نیست دیگر به آژانس هواپیمایی مراجعه کنید. در منزل یا محل کار خود با دسترسی به اینترنت می توانید بلیط را آنلاین رزرو کنید.

اما بدون چاپ بلیط هواپیما میتوان پرواز کرد؟ طبق قوانین و مقررات سفرهای هوایی، تهیه کردن نسخه چاپی بلیط الزامی نیست و با ارئه مدارک شناسایی و البته تصویر بلیط در گوشی خود می توانید از گیت عبور کنید.فقط باید تصویر آن را در گوشی خود ذخیره کنید و همراه داشته باشید. تصویر بلیط را می توانید به مسئول فرودگاه نشان دهید و باقی مراحل سفر را طی کنید.

پرینت بلیط هواپیما در کجا ضروری است؟

اما پرینت بلیط هواپیما در کجا ضروری است؟ وقتی بلیطی که تهیه می کنید چارتری است و به دلایلی مانند تاخیر در پرواز مایلید بلیط خود را کنسل کنید و مبلغ را پس بگیرید، ضروری است بـلیط را چـاپ و برای پشتیبانی ارسال کنید. البته در سفرهای خارجی نیز بهتر است بلیط چاپی در اختیار داشته باشید.در این مواقع بلیط چاپ شده را باید در اختیار داشته باشید تا فرودگاه آن را مهر کند. پس از لغو بلیط هواپیما مقداری از هزینه به عنوان جریمه کسر خواهد شد و به جامانده به شما بازگردانده می گردد.

فقط تحت این شرایط لازم به چاپ بلیط هواپیما است، در مواقعی که بلـیط سیستمی یا چارتری است احتیاجی به پرینت گرفتن ندارید. برای لغو بلیط های سیستمی، استرداد بلیط را به شکل آنلاین می توان انجام داد. هنگام لغو بلیط های سیستمی هر چه زودتر اقدام کنید بهتر است و مبلغ کمتری به عنوان جریمه کسر خواهد شد.در بلیط هواپیما اطلاعاتی مانند نام مسافر، ایرلاین، نوع و مسیر پرواز، تاریخ پرواز، کلاس پروازی، شماره بلیط و پرواز، ساعت خروج از مبدا و ورود به مقصد ثبت می گردد.

نحوه پرینت بلیط هواپیما

نحوه پرینت یا چاپ بلیط هواپیما چه زمانی است؟ پس از این که بلـیط اینترنتی هواپیـما را خریدید، برایتان پیامکی ارسال می گردد که حاوی اطلاعاتی است که هنگام خرید بلیـط در سامانه وارد نموده اید. این پیامک حاوی لینک اطلاعات دریافتی شما و شماره سریال یا کد رهگیری است. در واقع با این پیامک به صفحه ای وارد می شوید که می توانید برای پرینت بلیط هواپیما اقدام کنید. حالا می توانید این صفحه را چاپ کنید و پرینت آن را نزد خود داشته باشید.

آیا امکان تماشا بلیط اینترنتی را داریم؟

آیا امکان تماشا بلیط اینترنتی را داریم؟ پس از خرید اینترنتی بلیط هواپیما باید دسترسی مجدد به آن داشته باشید و آژانس های هواپیمایی این امکان را فراهم نموده اند. البته بهتر است از فروشنده تقاضا کنید فایل pdf بلیط را برایتان ارسال کند. این فایل را در گوشی خود ذخیره کنید تا اگر به آن احتیاج داشتید در دسترستان باشد.

خودتان نیز می توانید پس از نهایی کردن خرید گزینه دانلود را بزنید و فایل pdf را دانلود کنید یا حتی چاپ بلیط هواپیما را در فرودگاه انجام دهید.

بنابراین در پاسخ به سوال آیا امکان تماشا بلیط اینترنتی را داریم؟ می توان گفت بله و به جز روش بالا می توانید از روش های دیگر نیز این فایل را ببینید:

  • به وسیله پیامکی که به گوشی شما ارسال می گردد لینکی برایتان فرستاده خواهد شد که اطلاعات را در اختیارتان قرار می دهد.
  • به وسیله ایمیل و پس از خرید نهایی لینکی برایتان ارسال می گردد که می توانید به وسیله آن لینک بلیط خود را مشاهده کنید.
  • وارد سایتی شوید که بلیط را تهیه نموده اید، اطلاعات خود را وارد کنید و به وسیله پنل کاربری بلیط خود را مشاهده خواهید کرد.
  • از پشتیبانی سایت درخواست کنید مجددا تصویر بلیط و مشخصات را برایتان ارسال کند.

چرا بلیط کاغذی استفاده نکنیم؟

چرا بلیط کاغذی استفاده نکنیم؟ یکی از مزایای تهیه بلیط آنلاین هواپیما استفاده کمتر از کاغذ و یاری به حفظ کره زمین است. هر یک از ما مسئولیتی در قبال زمینی که روی آن زندگی می کنیم داریم، پس چرا باید با مصرف بی رویه منابع یا انرژی در نابودی آن دست داشته باشیم؟ چرا وقتی در فضای آنلاین روش هایی وجود دارد تا کمتر به گیاهان و محیط زیست آسیب بزنیم، از آن استفاده نکنیم؟در نتیجه باید جواب سوال چرا بلیط کاغذی استفاده نکنیم را گرفته باشید.

برترین روش خرید بلیط هوایی

شکی نیست که با توجه به دنیای پرمشغله امروز، خرید آنلاین برترین روش خرید بلیط هوایی است، خرید آنلاین مزایایی دارد که اصلا قابل مقایسه با خرید حضوری نیست.فقط کافی است تجربه و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید و با یافتن سایتی معتبر چنین کاری ار انجام دهید.

مزایای خرید بلیط آنلاین هواپیما

اما آیا با مزایای خرید بلیط آنلاین هواپیما آشنایی دارید؟ خرید بلیط آنلاین هواپیما مزایایی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

صرفه جویی در وقت و انرژی

با خرید و رزرو آنلاین بلیط سفر هوایی می توانید در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید و به جای صرف وقت در ترافیک و آژانس هواپیمایی به کارهای واجب خود برسید.

سهولت خرید بلیط اینترنتی هواپیما

یکی دیگر از مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما، راحتی رزرو بلیط است، با چند کلیک ساده می توانید این کار را انجام دهید. شاید مرتبه اول به نظرتان کار دشواری بیاید، اما با یک بار خرید متوجه سهولت خرید بلیط اینترنتی هواپیما خواهید شد.

خرید بلیط های مقرون به صرفه قیمت

در خریدهای آنلاین می توانید از چارتر نماینده ها بلیط های مقرون به صرفه قیمتی تهیه کنید. با مقایسه قیمت بلیط های آژانس های مختلف و مقاصد سفر، می توانید هزینه های سفرتان را کاهش دهید.

امکان لغو بلیط و استرداد آنلاین

اگر پس از خرید نهایی بلیط به هر دلیلی پشیمان شوید و بخواهید بلیط را لغو کنید، به شکل آنلاین این خدمات انجام می گردد. البته دقت کنید از آژانسی بلیط تهیه کنید که امکان لغو بلیط و استرداد آنلاین را فراهم نموده باشد.

رزرو بلیط هواپیما آنلاین

ضروری است پیش از رزرو بلیط هواپیما آنلاین نکته ای را بدانید تا متضرر نشوید:

قبل از هر کاری بهتر است به یافتن وبسایت های فروش معتبر بپردازید که نماد اعتماد الکترونیکی از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک داشته باشند.وبسایت خبرنگاران با داشتن این نماد اعتماد الکترونیکی و جلب رضایت مشتریان یکی از وبسایت های ارائه دهنده خدمات فروش بلیط هواپیما است. با اطمینان کامل می توانید از این وبسایت خرید کنید و از سفرتان لذت ببرید.

در خبرنگاران می توانید انواع بلیط پروازهای داخلی و خارجی را با قیمت های سیستمی و چارتی تهیه کنید. بلیط های چارتری بلیط هایی هستند که آژانس های مسافرتی با تخفیف آن ها را به مشتریان می فروشند.

سخن نهایی درباره چاپ بلیط هواپیما

همان طور که گفتیم چاپ بلیط هواپیما در بیشتر مواقع ضرورتی ندارد و بهتر است با داشتن تصویر بلیـط خود از مصرف بیشتر کاغذ و بلیط های کاغذی خودداری کنید. البته چـاپ کردن بلـیط هواپیما هزینه چندانی ندارد و می تونید این کار را با صرف اندکی وقت در فرودگاه انجام دهید. در هنگام سفر همان تصویر بلیط و ارائه مدارک کافی خواهد بود و می توانید روند مراحل سفر را به راحتی انجام دهید و از گیت پرواز عبور کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 آذر 1401 بروزرسانی: 1 آذر 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2144

به "آیا احتیاج به چاپ بلیط هواپیما است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا احتیاج به چاپ بلیط هواپیما است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید