آیین نامه واحد برای پرداخت وام بدون ضامن به زودی به شعب بانک ها ابلاغ می گردد

به گزارش مجله عکسفا، فرزین گفت: آیین نامه واحد پرداخت تسهیلات خُرد 50 و 100 میلیون تومانی بدون ضامن به زودی به همه بانک ها در سراسر کشور ابلاغ می گردد.

آیین نامه واحد برای پرداخت وام بدون ضامن به زودی به شعب بانک ها ابلاغ می گردد

خبرنگاران - محمدرضا فرزین گفت: جلسه شورای هماهنگی بانک های دولتی برای ایجاد آیین نامه واحد شبکه بانکی در ارتباط با اعطای تسهیلات خرد 50 و 100 میلیون تومانی بدون ضامن به متقاضیان تشکیل می گردد.

به گفته رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی، هدف این است همه بانک ها طبق یک آیین نامه واحد عمل نمایند، سیستم بانکی از این طرح حمایت می نماید، اما ممکن است گاهی در برداشت از آیین نامه ها مشکلاتی پیش آمده باشد که آن ها هم اصلاح می شوند و این یک رویه معمول در کل نظام بانکی خواهد شد.

در مجموع دو عامل اندازه تسهیلات پرداختی خرد و نحوه پرداخت تسهیلات خرد باید از هم تفکیک شوند.اندازه تسهیلات پرداختی همان روال گذشته را دارد؛ یعنی افرادی که تقاضای دریافت وام خرد داشتند و از شرایط لازم نیز برخوردار بودند، اکنون می توانند وام خود را دریافت نمایند، اما دیگر احتیاجی به ضامن ندارند؛ ضمن اینکه شرایط دریافت این تسهیلات سهل تر است.

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت: امروز توافق شد به دلیل اینکه به خاتمه سال نزدیک می شویم و همزمان نیز احتیاج مردم به تسهیلات خرد افزایش می یابد، کوشش کنیم بخشی از این تسهیلات خرد را در بانک ها افزایش محسوسی دهیم تا احتیاج های مردم هم رفع گردد.

بخشنامه اعطای وام بدون ضامن از 9 بهمن به تمام شعب بانکی ابلاغ و با دستور وزیر اقتصاد لازم اجرا شد، وزیر اقتصاد در جمع مدیران بانکی تاکید نموده بود که در صورتی که مدیر شعبه بانکی از اجرای بخشنامه نو اعطای تسهیلات خُرد امتناع کرد در تغییر آن مدیر درنگ ننمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1981

به "آیین نامه واحد برای پرداخت وام بدون ضامن به زودی به شعب بانک ها ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه واحد برای پرداخت وام بدون ضامن به زودی به شعب بانک ها ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید