اتحادیه عرب حملات رسانه ای غرب به عربستان را محکوم کرد

به گزارش مجله عکسفا، سخنگوی دبیرکل اتحادیه کشور های عرب، کمپین اظهارات منفی رسانه ای علیه عربستان در پی تصمیم اوپک پلاس برای کاهش فراوری نفت را محکوم کرد.

اتحادیه عرب حملات رسانه ای غرب به عربستان را محکوم کرد

سخنگوی رسمی احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه کشور های عرب امروز (آدینه) گفت: این اظهارات (حمله رسانه ای به عربستان) به دور از واقعیت بوده و تنها مبتنی بر سیاسی کردن تصمیماتی است که صرفا مالی بودند. به گفته او همه می دانند تصمیمی (کاهش فراوری نفت اوپک پلاس) که گرفته شد با توجه به شرایط جدی برای ثبات اقتصاد جهانی ضروری بود.

به گزارش راشا تودی، سخنگوی ابوالغیط در ادامه از رویکرد شناخته شده و متوازن سعودی ها برای ایجاد ثبات در بازار های نفت و مواضع قاطع و اصولی پادشاهی سعودی در قبال مسائل سیاسی منطقه ای و بین المللی قدردانی کرد.

کشور های بلوک غرب و به طور خاص آمریکا، در پی بالا رفتن قیمت انرژی، در ماه های اخیر کوشش نموده اند فراوری نفت در باقی کشور ها را افزایش دهند. با این حال اوپک پلاس هفته گذشته خاطرنشان کرد فراوری روزانه نفت خود را از ماه نوامبر به مقدار 2 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

کشورهای عضو اوپک پلاس می گویند این تصمیم کاملا مالی و در راستای افزایش ثبات در بازار انرژی گرفته شده است. با این حال، بعضی مقامات آمریکایی با اشاره به اقدام اخیر عربستان از بایدن خواسته اند هرچه سریع تر به روابط خود با ریاض سرانجام داده و فروش سلاح به این کشور را متوقف نمایند. جو بایدن نیز اعلام نموده است آمریکا در روابط خود با عربستان بازنگری خواهد نمود.

خبرنگاران بین الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2129

به "اتحادیه عرب حملات رسانه ای غرب به عربستان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه عرب حملات رسانه ای غرب به عربستان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید