اجلاس گروه 20؛ نمایشی کم فروغ در سرزمین آفتاب تابان

به گزارش مجله عکسفا، اجلاس سران گروه 20 در اوساکای ژاپن که از روز جمعه آغاز شده بیشتر به نمایشی کم فروغ برای گرد هم آ وردن کشورهای قدرتمند صنعتی می ماند تا نشستی که نتیجه ای روشن و مشترک از آن حاصل شود.

اجلاس گروه 20؛ نمایشی کم فروغ در سرزمین آفتاب تابان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیاستمداران در اجلاس سران 20 کشور قدرتمند اقتصادی جهان در ژاپن سرزمین آفتاب تابان می کوشند نشان دهند که با وجود موضوعات مناقشه برانگیز با هم سازگاری و توافق دارند. اما روشن نیست که گفت وگوهای آنان در اوساکای ژاپن به نتیجه ای مشترک منجر شود.

هنگامی که سیاستمداران مختلف در سالن این اجلاس با هم بودند بسیار صحبت کردند، اما واقعیت این است که انتظار ثمربخشی را باید تنها از گفت وگوهایی داشت که معمولا میان دو سیاستمدار صورت می گیرند.

غیرمنتظره ترین گفت وگو بین پوتین و ترامپ، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا، اجرا شده است؛ این دو هیچ فرصتی را از دست نمی دادند تا نشان دهند همدیگر را به خوبی می فهمند. ترامپ خاطرنشان کرد که روسیه و آمریکا درباره مسائل احتاقتصادی تجاری و مسائل نظامی و کاهش تسلیحات با هم گفت وگو خواهند کرد. این در حالی است که تا پیش از این افزایش تسلیحات حرف اول را در روابط روسیه و آمریکا می زد.

بر عکس آن، گفت وگوهای میان رهبران آمریکا و آلمان بود: در حالی که دونالد ترامپ به طور مبالغه آمیز از آنگلا مرکل استقبال کرد و او را زنی بی نظیر خواند، صدراعظم آلمان در ابتدا او را حتی نگاه هم نکرد.

با این حال، او پس از گفت وگو با ترامپ گفت که کوشیده تا بتواند نقشی در کاهش تنش میان ایران و آمریکا ایفا کند. مرکل گفت خواستار شروع روند مذاکره شده است، اما طبیعی است که وضعیت هنوز بسیار پرتنش است.

به گزارش دویچه وله، همچون بسیاری از نشست های بین المللی که ترامپ در آن حضور می یابد، خبرنگاران با دوربین هایشان در پی شکار تصویری از او بر می آیند و نظر او می تواند بر دیگران تاثیر بگذارد.

اما به گفته ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، نباید به اشتباه افتاد، زیرا این گونه نیست که جی20 تنها تحت تاثیر خلق و مزاج رئیس جمهور آمریکاست، بلکه دیگران هم عقایدی دارند.

و بدین ترتیب به نظر می رسد که گفت وگوها تنها به زحمت پیش برود. در رابطه با پیمان تجاری بین المللی، ترامپ ترجیح می دهد که آمریکا وارد این پیمان نشود. در رابطه با پیمان حفاظت اقلیمی، کسی نه آمریکا را می خواهد و نه برزیل را و حتی شاید ژاپن را نیز نمی خواهند.

برای همین روشن نیست که این اجلاس اصلا بیانیه ای پایانی داشته باشد. البته به قول یونکر، این بیانیه را به هر حال کسی نمی خواند.

در ضمنً آنگلا مرکل که در روزهای اخیر دو بار در مجامع رسمی دچار لرزه شده بود بدون مشکل توانست در اجلاس دوروزه پنجشنبه و جمعه در ژاپن شرکت کند و به گفته گزارشگر تلویزیون تنها برخی اوقات چند کلمه جدی و خشک بگوید مثل: اینجا مثل کلاس های مدرسه است!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 171

به "اجلاس گروه 20؛ نمایشی کم فروغ در سرزمین آفتاب تابان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجلاس گروه 20؛ نمایشی کم فروغ در سرزمین آفتاب تابان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید