ارتقاء راندمان گردشگری یکی از استراتژی های اصلی است

به گزارش مجله عکسفا، راندمان سالانه گردشگری ایران نسبت به ظرفیت کل جاذبه ها، 35 تا 40 درصد است.

ارتقاء راندمان گردشگری یکی از استراتژی های اصلی است

به گزارش ایران اکونومیست، محمد محب خدایی معاون توریستی کشور روز آدینه 26 آبان با بیان این که راندمان توریستی در مقاطع زمانی مثل نوروز، 100 درصد می گردد؛ اما مهم تداوم جریان توریستی در کشور است؛ اضافه نمود:

باید آنالیز کنیم که چرا این راندمان به فراخور محصول و جاذبه هایمان نیست و سطح آن تا این حد پایین است.

باید تداوم جریان توریستی را با تعریف رویدادهایی که در تقویم دنیای ثبت می گردد؛ رقم بزنیم. ارتقاء راندمان سالانه توریستی ایران از استراتژی های اصلی معاونت توریستی است.

او با اشاره به رویداد دنیای تبریز 2018 درباره آخرین شرایط برنامه های آن تشریح کرد:

ما عقب ماندگی در برنامه های این رویداد نمی بینیم. قرار است جشنی با حضور مقامات رسمی برگزار گردد که منتظر نهایی شدن زمان آن هستیم.

موضوع اصلی ما در این رویداد آن است که به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا رویدادهای دیگری در دل آن تعریف و جریان ورود توریست به کشور تداوم بخشیده گردد. این دقیقا نقطه ضعف ما است.

معاون توریستی کشور اضافه نمود:

رویدادی مانند انتخاب تبریز به عنوان مرکز توریستی دنیا اسلام فقط یک بار اتفاق می افتد. اما باید درون آن رویدادهای دیگری تعریف کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم که ورود توریست به کشور تحت تاثیر آن ها، سال های سال جریان داشته باشد.

محب خدایی برگزاری رالی جمهوری آذربایجان ـ ایران را یکی از رویدادهای هم سو با تبریز 2018 برشمرد و اعلام نمود:

این طرح هنوز به توافق نهایی مقامات دو کشور نرسیده است. اما جلسه های متعددی با سفیر جمهوری آذربایجان داشتیم و قرار است این رالی بین دو کشور برگزار گردد.

او درباره حواشی پیش آمده برای تبریز 2018 مبنی بر پس گرفتن این رویداد از ایران، تشریح کرد:

هیچ مسئله ای وجود ندارد، ما خیلی فشرده درحال برنامه ریزی هستیم، فقط باید رویدادهایی را تنظیم کنیم که در تقویم توریستی دنیا ثبت گردد و در عین حال باید اموری را منظم کنیم.

به گفته معاون توریستی کشور، تبریز به لحاظ زیرساخت مسئله ای ندارد و با کاستی روبرو نیست.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1950

به "ارتقاء راندمان گردشگری یکی از استراتژی های اصلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقاء راندمان گردشگری یکی از استراتژی های اصلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید