از هر 6 ایرانی یک نفر درد مزمن دارد!

به گزارش مجله عکسفا، یک نفر از هر 6 ایرانی درد مزمن دارد و با افزایش جمعیت سالمند، مردم به درجاتی از درد مبتلا می شوند.

از هر 6 ایرانی یک نفر درد مزمن دارد!

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران روز سه شنبه با اعلام این خبر اضافه کرد: با وجود پیشرفت ها در ارائه روش های کاهش درد، هنوز حدود 10 تا 20 درصد مردم دچار درجاتی از درد مزمن هستند که این آمار با توجه به افزایش امید به زندگی و جمعیت سالمند در کشور در حال افزایش است.

به گزارش انجمن طب فیزیکی و توانبخش ایران، احمد رییس السادات گفت: همکاری های بین رشته ای و به کارگیری روش های مناسب فیزیکی و دارویی سبب کاهش موثر درد و بهبود کیفیت زندگی بیماران می گردد.

رییس السادات ادامه داد: یکی از اهداف طب فیزیکی پیشگیری از مزمن شدن درد های حاد عصبی، اسکلتی و عضلانی در دراز مدت است و این مهم با همکاری با آموزش صحیح بیماران و در بعضی موارد یاری دریافت از سایر رشته های پزشکی و پیراپزشکی از جمله متخصصین ارتوپدی، جراحی اعصاب، نورولوژی، روماتولوژی، درد، روانپزشکی، طب ورزشی و نیز همکاران روانشناس، فیزیوتراپیست، کاردرمانگر و کارشناسان ارتز و پروتز و پرستاری تسهیل می گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: به دلیل ناشناخته بودن نام رشته در بین مردم و حتی بعضی پزشکان، از بسیاری از توانمندی و قابلیت های تخصصی توانبخشی در مدیریت درد استفاده نشده است. درحالیکه طب فیزیکی با رویکرد چند جانبه گری قابلیت منحصر به فردی برای کاهش درد و مداخلات مربوط به آن دارد.

به گفته رییس السادات، در بسیاری موارد الگو و راهنمایی بالینی بومی شده در رویکرد به درد های مختلف وجود ندارد، این مساله در کنار نبود پوشش بیمه ای مناسب برای انجام بعضی مداخلات مربوط به کنترل درد سبب تجویز های بعضا نامناسب و یا تحمیل هزینه های قابل توجه برای مردم دردمند و خانواده های آن ها می گردد.

وی توضیح داد: با افزایش روزافزون ورود متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی به حیطه های کنترل درد و بهره مندی از روش های جدید درمانی همچون مدالیتی های فیزیکی جدید و به کارگیری تزریقات تحت راهنمایی تصویربرداری از جمله سونوگرافی، باید ارائه خدمات جامع به بیماران با دقت و کیفیت بیشتری انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 629

به "از هر 6 ایرانی یک نفر درد مزمن دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هر 6 ایرانی یک نفر درد مزمن دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید