اصول دکوراسیون پذیرایی [

به گزارش مجله عکسفا، هال و پذیرایی رایج ترین کلماتی هستند که در فرهنگ ما برای اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرند. اتاق پذیرایی یکی از مهم ترین قسمت ها در هر خانه ای بوده و از آن جایی که برای هم نشینی با اعضای خانواده و مهمانان مورد استفاده قرار می گیرد، توجه به چگونگی طراحی دکوراسیون داخلی آن حائز اهمیت می باشد.

اصول دکوراسیون پذیرایی [

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ترک اصل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

بدون شک ایده های زیادی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی وجود دارد. آن چه که در اجرای این طراحی مهم است، ایجاد یک هارمونی زیبا میان تمام اجزاء می باشد. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، ارائه کامل ترین نکاتی است که در هنگام طراحی دکوراسیون پذیرایی باید به یاد داشته باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک

یکی از پر طرفدارترین انواع سبک های طراحی، سبک مدرن می باشد. به نظر شما به کارگیری چه فاکتورهایی در طراحی دکوراسیون مدرن سالن پذیرایی حائز اهمیت می باشد؟ انتخاب المان هایی مانند مبلمان، پرده و المان های تزئینی می تواند در اجرای اتاق پذیرایی مدرن به شما یاری کند.

از دیگر عوامل تاثیرگذار در این زمینه می توان به انتخاب رنگ اتاق پذیرایی اشاره نمود. در طراحی سبک مدرن استفاده از رنگ های خنثی جایگاه ویژه ای دارد. در کنار انتخاب رنگ مناسب، استفاده از سیستم نورپردازی مناسب نیز می تواند کارگشا باشد. در کنار هم قرار دریافت این فاکتورها می تواند فضایی مدرن برای شما به ارمغان آورد.

دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

بدون شک طراحی فضای بزرگ نسبت به فضای کوچک آسان تر بوده و امکان استفاده از انواع ایده پردازی ها در آن وجود دارد. آن چه که در طراحی اتاق پذیرایی بزرگ باید به یاد داشته باشید، حفظ انسجام در فضای اتاق می باشد. انتخاب رنگ هایی که در کنار یکدیگر تطبیق پذیری مناسبی ایجاد می کنند، می تواند در ایجاد انسجام در اتاق نشیمن به شما یاری کند.

برای مثال رنگ پرده، مبلمان و فرش باید با یکدیگر تطبیق پذیر باشد. در طراحی اتاق پذیرایی بزگ می توانید از انواع مبلمان استفاده نمایید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. عمق بخشی به فضای سالن پذیرایی از دیگر نکات مهمی است که باید در نظر داشته باشید. به این منظور می توانید از فرش یا کوسن های الگودار استفاده نمایید.

استفاده از فرش نه تنها باعث القای گرما به فضای اتاق می گردد، بلکه می تواند به فضای اتاق عمق ببخشد. استفاده از کوسن های الگودار، در جهت تزئین مبلمان مورد استفاده قرار گرفته و در زیبایی و عمق بخشی به آن نیز نقش دارد. از دیگر ایده هایی که می توان در طراحی اتاق پذیرایی بزرگ مورد استفاده قرار داد، تقسیم بندی فضای اتاق می باشد. ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد. برای مثال برای انجام این کار می توان از شلف و پارتیشن استفاده کرد. استفاده از یک فرش نیز می تواند به تقسیم بندی فضای اتاق یاری کند.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

آن چه که در طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک حائز اهمیت می باشد، انتخاب هوشمندانه وسایل و ایجاد فضایی ساماندهی شده و به دور از هرج و مرج می باشد. انتخاب رنگ هایی که به بزرگ تر نشان دان فضای اتاق پذیرایی یاری کند، از دیگر فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

برای انتخاب رنگ بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید. چرا که استفاده از رنگ های روشن به بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق یاری خواهد نمود. استفاده از طیف روشن رنگ های خنثی می تواند انتخاب مناسبی باشد. در هنگام انتخاب مبلمان نیز بهتر است از نمونه های ساده که ابعاد بزرگی ندارند، استفاده نمایید.

همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، عدم ایجاد هرج و مرج از نکات مهمی است که باید در طراحی اتاق پذیرایی کوچک به آن توجه داشته باشید. به این منظور می توانید از سبدهای حصیری بهره ببرید. استفاده از این المان نه تنها جنبه تزئینی داشته بلکه می تواند به عنوان المانی کاربردی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این امکان وجود دارد که از این سبدها برای قرار دادن وسایل اضافه استفاده نمایید.

از دیگر راهکارهایی که می توانید در طراحی این قسمت مورد استفاده قرار دهید، انتخاب وسایل چند منظوره می باشد. برای مثال استفاده از میزهای عثمانی می تواند به عنوان میز و به عنوان جایگاه نشیمن مورد استفاده قرار گیرد. رعایت این نکات می تواند در طراحی فضایی زیبا به شما یاری کند.

دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیلی

ایجاد فضایی دنج در طراحی دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیلی شکل، حائز اهمیت می باشد. نکته مهم در طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی مستطیلی شکل، نحوه چیدمان اتاق پذیرایی می باشد. چیدمان باید به گونه ای باشد که مانع از رفت و آمد افراد در آن نگردد.

در چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی شکل، بهتر است از المان های دایره ای شکل استفاده نمایید. برای مثال به این منظور می توانید از مبلمان های منحنی شکل بهره ببرید. هم چنین این امکان وجود دارد که از انواع میزهای دایره ای شکل در این زمینه استفاده نمایید.

تقسیم بندی فضای مستطیل شکل نیز می تواند تاثیر خوبی در طراحی دکوراسیون آن داشته باشد. برای تقسیم بندی فضای اتاق می توانید از یک فرش مناسب استفاده نمایید. به کارگیری مبلمان ال شکل نیز از دیگر ایده های کاربردی در طراحی چنین فضایی می باشد.

چیدمان اتاق پذیرایی

یکی از نکات مهم در طراحی اتاق پذیرایی نحوه چیدمان آن می باشد. این امر شامل چگونگی چیدمان مبلمان، چیدمان کلی اتاق پذیرایی با توجه به سبک طراحی آن و نکاتی از این دست می باشد. نمونه ای از سبک ها و طراحی هایی که می توان در طراحی اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار داد، چیدمان اتاق پذیرایی به سبک ایرانی می باشد.

در چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی، استفاده از المان های تزئینی سنتی جایگاه ویژه ای دارد. در طراحی به سبک ایرانی، فرش نمونه ای از المان هایی است که به طور قطع مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از فرش با نقش و طرح ایرانی شالوده این مدل دکوراسیون می باشد. استفاده از المان های تزئینی مانند تابلو فرش نیز می تواند به عنوان المانی مناسب در چیدمان اتاق پذیرایی ایرانی باشد.

رنگ اتاق پذیرایی

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب رنگ می باشد. انتخاب رنگ امری سلیقه ای می باشد. اما در این میان توجه به یک سری موارد می تواند در انتخاب بهتر به شما یاری کند. نکته اول که در هنگام انتخاب رنگ باید به یاد داشته باشید، ابعاد اتاق پذیرایی می باشد. بهتر است در طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن کوچک از رنگ های روشن استفاده نمایید. این کار می تواند به بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق به شما یاری کند.

در صورتی که تمایل به استفاده از رنگ های تیره دارید، بهتر است تنها برای رنگ آمیزی دیوار اصلی از آن استفاده نموده و برای رنگ آمیزی سایر دیوارها از رنگ متناسب با آن استفاده نمایید. از دیگر مواردی که در هنگام انتخاب رنگ باید به آن توجه داشته باشید، میزان نور طبیعی ورودی اتاق پذیرایی می باشد. در صورتی که اتاق از نور طبیعی خوبی برخوردار است، می توانید از رنگ های تیره استفاده نمایید. در غیر این صورت بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید. چرا که در غیر این صورت استفاده از رنگ های تیره باعث می گردد فضای اتاق تاریک تر نشان داده گردد.

استفاده از رنگ های آرام بخش انتخاب بهتری برای اتاق پذیرایی می باشد. به این منظور پیشنهاد ما استفاده از طیف رنگ های سرد می باشد. هم چنین توجه داشته باشید، رنگی که برای رنگ آمیزی اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می دهید، باید با سایر المان ها هماهنگی داشته باشد.

کاغذ دیواری اتاق پذیرایی

استفاده از کاغذ دیواری از جمله ایده هایی است که می توانید برای طراحی اتاق پذیرایی به آن فکر کنید. حال سوال این جاست که چه نوع کاغذ دیواری برای استفاده در اتاق پذیرایی مناسب می باشد؟ انتخاب کاغذ دیواری مناسب به سلیقه افراد بستگی دارد. با این وجود در نظر دریافت عواملی نیز می تواند در انتخاب آن به شما یاری کند.

برای مثال انتخاب آن باید با توجه به سبک طراحی اتاق پذیرایی صورت گیرد. در کنار انتخاب کاغذ دیواری، ایده های استفاده از آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای مثال این امکان وجود دارد که برای طراحی دیوار غالب از یک کاغذ دیواری طرح دار و برای سایر دیوارها از یک مدل ساده استفاده نمایید. هم چنین این امکان وجود دارد از یک کاغذ دیواری طرح دار برای دیوار اصلی استفاده نموده و برای سایر دیوارها از رنگ استفاده نمایید.

پرده اتاق پذیرایی

یکی از المان های اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی، پرده می باشد. استفاده از پرده باعث ایجاد عمق در فضای اتاق می گردد. مدل پرده پذیرایی با توجه به سبک به کار رفته در طراحی اتاق پذیرایی صورت می گیرد. برای مثال در صورتی که از سبک مدرن در طراحی اتاق پذیرایی استفاده گردد، عموما پرده هایی با طراحی ساده برای آن در نظر گرفته می گردد.

هم چنین در بیش تر مواقع از رنگ های روشن برای انتخاب پرده استفاده می گردد. این در حالی است که در سبک کلاسیک، اصولا پرده های سنگین مانند مخمل مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ پرده پذیرایی باید به گونه ای باشد که با سایر المان ها تطبیق پذیری داشته باشد. نکته مهم دیگری که باید به یاد داشته باشید، توجه به میزان نور ورودی خانه می باشد. قیمت پرده با توجه به جنس و سبک طراحی به کار رفته در آن متفاوت می باشد.

مدل پرده های جدید پذیرایی

بدون شک بسیاری از افراد به دنبال انتخاب مدل پرده های جدید پذیرایی می باشند. در ادامه تصاویری از نمونه پرده پذیرایی به اشتراک خواهیم گذاشت.

مدل زبرا پذیرایی

طراحی دیوار اتاق پذیرایی

طراحی دیوار با استفاده از المان های تزئینی از دیگر موارد تاثیرگذار در زیبایی اتاق پذیرایی شناخته می گردد. بدون شک ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد. برای مثال می توانید از تابلوهای زیبا برای اتاق پذیرایی استفاده نمایید. انتخاب تابلو با توجه به سلیقه فردی صورت می گیرد. در صورتی که تمایل به استفاده از تابلوهای نقاشی دارید، بهتر است از نمونه ای که رنگ های به کار رفته در آن با رنگ سایر المان ها در اتاق نشیمن هماهنگی دارد، استفاده نمایید.

استفاده از کناف سقف در اتاق پذیرایی

یکی از المان های تزئینی کم نظیر که می توان در طراحی هال و پذیرایی مورد استفاده قرار داد، کناف می باشد. استفاده از کناف بدون شک فضایی شیک و مجلل ارائه خواهد نمود. استفاده از کناف در جهت تزئین اتاق پذیرایی نقش بسزایی در زیبایی آن خواهد داشت. در طراحی کناف سقف پذیرایی از ایده های زیادی استفاده می گردد. برای مثال در طراحی مدرن بیش تر از طراحی هایی با خطوط صاف و زاویه دار و در طراحی سبک کلاسیک از خطوط منحنی شکل استفاده می گردد.

نورپردازی اتاق پذیرایی

یکی از اصول اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از نورپردازی می باشد. در جهت ایجاد نورپردازی مناسب، استفاده از وسایل روشنایی مناسب از نکات قابل توجهی است که باید به آن توجه داشته باشید. در این زمینه لوستر، بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. انتخاب لوستر برای پذیرایی باید با توجه به سبک طراحی این فضا صورت پذیرد. برای مثال در طراحی سبک مدرن از لوسترهای ساده و در طراحی کلاسیک بیش تر از لوسترهای کریستال استفاده می گردد. قیمت انواع لوستر از جمله انواع لوستر مدرن پذیرایی با توجه به کیفیت محصول متفاوت می باشد. تنوع در قیمت این محصول باعث می گردد افراد با توجه به بودجه مورد نظر نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب کنند.

کفپوش اتاق پذیرایی

از دیگر المان هایی که در طراحی اتاق پذیرایی باید مورد استفاده قرار دهید، کفپوش می باشد. انتخاب کفپوش مناسب نقش بسزایی در زیبایی فضای اتاق خواهد داشت. کفپوش ها انواع مختلفی دارند. برای مثال پارکت های چوبی، سرامیک، کفپوش پی وی سی و غیره از جمله کفپوش هایی است که می توان در طراحی فضای مورد نظر مورد استفاده قرار داد.

یکی از پرطرفدارترین انواع کفپوش ها در طراحی اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد، سرامیک می باشد. در انتخاب سرامیک کف پذیرایی به مواردی از جمله انتخاب رنگ و طرح آن باید توجه داشته باشید. برای مثال در صورتی که فضای اتاق پذیرایی کوچک می باشد، بهتر است از سرامیک رنگ روشن استفاده نمایید.

این کار می تواند به بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق به شما یاری کند. هم چنین توجه به میزان نور ورودی نیز می تواند از عوامل تاثیرگذار در این زمینه باشد. استفاده از سرامیک رنگ روشن در فضایی که از نور طبیعی کافی برخوردار نیست، می تواند فضای اتاق را روشن تر نشان دهد.

جدیدترین مدل سرامیک کف پذیرایی

بدون شک افرادی که علاقمند به استفاده از سرامیک در اتاق پذیرایی هستند، به دنبال جدیدترین نمونه های آن می باشند. در ادامه نمونه ای از تصاویر جدیدترین انواع سرامیک کف را به اشتراک خواهیم گذاشت.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداختیم، ارائه جامع ترین نکات و ایده ها در طراحی اتاق پذیرایی و هال می باشد. در این مطلب سعی بر آن شده است که هر آن چه برای طراحی اتاق پذیرایی موردنیاز می باشد در اختیار شما قرار گیرد. در صورتی که شما به دنبال ایده و هدایت در خصوص موارد موثر دیگر در طراحی اتاق پذیرایی هستید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 763

به "اصول دکوراسیون پذیرایی [" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول دکوراسیون پذیرایی ["

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید