انواع تجهیزات تصفیه آب و نکاتی که باید بدانید

به گزارش مجله عکسفا، نوشیدن یک لیوان آب تازه و سالم می تواند تمام خستگی ها را از بدن بیرون کند. نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب از توصیه های همیشگی یک متخصص تغذیه است. 80٪ بدن ما از آب تشکیل شده و درواقع حیات ما بستگی به آبی دارد که می نوشیم. پس بسیار مهم است که مراقب سلامت آبی که قرار است بنوشیم باشیم. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که کلیه هایی مستعد سنگ سازی دارید بیشتر از همه با اهمیت کیفیت آبی که می نوشیم آشنا هستید. درست است که نوشیدن آب به دفع سموم از بدن یاری می نماید و سلامت ما را تامین می نماید اما اگر رسوبات و املاح سنگین در آن وجود داشته باشد می تواند ما را با دردهای شدید کلیه و رسوبات و سنگ هایی که در آن تشکیل می گردد درگیر کند. پس بهتر است همواره از یک دستگاه تصفیه آب مناسب بهره ببرید تا مطمئن باشید اتفاقاتی که گفتیم برای شما پیش نمی آید.

انواع تجهیزات تصفیه آب و نکاتی که باید بدانید

در این مطلب از خبرنگاران مگ می خواهیم انواع دستگاه تصفیه آب خانگی محبوب در فروشگاه خبرنگاران را آنالیز کنیم و نگاهی هم به فیلترهایی که می توانید برای آن ها بهره ببرید داشته باشیم.

دستگاه تصفیه آب ساده

پارچ تصفیه آب ساده ترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه تصفیه آب خانگی است که در هر مکانی می توانید از آن بهره ببرید. حتی می توانید آن را با خود به سفر ببرید و هر جایی که تصمیم به نوشیدن آب داشتید، از آن بهره ببرید. این پارچ ها از حجم 1.5 لیتر به بالا فراوری شده اند و فیلترهایی که دارند می تواند انواع رسوبات را از آب جدا کند. اما نکته مهم درباره پارچ تصفیه آب این است که باید آب سالم را در آن بریزید چون اغلب فیلترهای مربوط به دستگاه تصفیه آب خانگی فقط امکان جدا کردن ذرات و رسوبات از آب را دارند.

پارچ تصفیه آب 3 لیتری یزدگل کد 114

209,000 تومان

مشاهده و خرید

کلمن تصفیه یکی دیگر از تجهیزات تصفیه آب با کاربرد ساده است که شبیه به پارچ تصفیه کار می نماید. تفاوت کلمن با پارچ در حجم و روش ورود و خروج آب به آن است. حجم مخزن کلمن تصفیه چند برابر پارچ است و برای استفاده از آب تصفیه شده فقط کافی است که شاسی آن را فشار دهید یا شیر را باز کنید. فیلتر در قسمت مرکزی دستگاه تصفیه آب قرار می گیرد و هر بار که شیر را باز می کنید به مقدار احتیاج، آب را تصفیه می نماید.

کلمن تصفیه آب سانتویا مدل آلکالاین

4,554,500 تومان

مشاهده و خرید

دستگاه تصفیه آب حرفه ای

دسته دوم دستگاه های تصفیه آب حرفه ای تر از پارچ و کلمن هستند. فیلترهای دستگاه تصفیه آب به ورودی اصلی جریان آب وصل می گردد، یعنی شما می توانید آن به لوله آب شیر آشپزخانه وصل کنید تا هر بار که شیر آب سینک را باز می کنید آب تمیز و تازه از آن بیرون بیاید. دستگاه های تصفیه آب خانگی بزرگ به وسیله شرکت های مختلف فراوری شده اند اما 4 دستگاه تصفیه آب از بقیه آن ها پرطرفدارتر هستند و قرار است آن ها را با هم آنالیز کنیم.

1. دستگاه تصفیه آب هیوندای واکورتک - مدل HW-UP-100M

این دستگاه قابلیت نصب روی دیوار دارد، می توانید آن را کنار سینک ظرفشویی نصب کنید و اصلا نگران بر هم خوردن دکوراسیون آشپزخانه نباشید. در این دستگاه تصفیه آب فیلتر سدیمنت 5 میکرون، فیلتر کربن، فیلتر ممبران 75 گالن و فیلتر پست کربن واقع شده است که فلزات سنگین، آرسنیک، کادمیوم، کروم، بنزن، تولئون، بروم، کلر، نیتریت، نیترات و جیوه را از آب جدا می نماید.

مقدار تصفیه آب این دستگاه تا 98٪ است و می توانید آب با دمای 4 تا 40 درجه را از آن عبور دهید. زمان تعویض فیلترهای این دستگاه از 6 تا 12 ماه است و زمان مربوط به هر کدام را می توانید از روی دفترچه راهنمای محصول بخوانید.

دستگاه تصفیه آب هیوندای واکورتک مدل HW-UP-100M

10 %

9,900,000

8,910,000 تومان

مشاهده و خرید

2. دستگاه تصفیه آب لابستر - مدل Aljalain

دومین دستگاه تصفیه در این فهرست آب را از 7 فیلتر عبور می دهد و با روش اسمز معکوس آن را تصفیه می نماید. این محصول را می توانید در زیر سینک ظرفشویی نصب کنید و با خیال راحت، حتی در زمان قطعی برق، از آن بهره ببرید.

فیلتر این دستگاه تمام املاح مضر مثل رسوبات، نیترات، نیتریت، آرسنیک و آلودگی های سرطان زا را از آب جدا می نماید و به جای آن ها املاح مورد احتیاج بدن مثل سدیم، پتاسیم، کلسیم و زینک را به آب اضافه می نماید. مخزن آب این دستگاه آنتی باکتریال بوده و به شیرین نماینده آب مجهز است.

یک مخزن مجزا در این دستگاه وجود دارد که آب را برای زمان قطعی آب و برق ذخیره می نماید. نکته جالب در این دستگاه امکان تنظیم دستی مقدار سختی آب است. بعلاوه پمپ آن بدون صدا و لرزش کار می نماید.

جالب است بدانید که فیلترهای دستگاه تصفیه آب لابستر 100٪ گیاهی است از پوسته نارگیل فراوری شده است، پس می تواند انتخاب مناسبی برای هواداران زندگی به سبک طبیعت است. عمر فیلترهای این دستگاه از 6 ماه تا 1.5 سال است که در دفترچه راهنمای آن به تفکیک نوشته شده است.

دستگاه تصفیه آب لابستر مدل Alkalain

35 %

4,250,000

2,750,000 تومان

مشاهده و خرید

3. دستگاه تصفیه آب آکوا - مدل JW-08

این دستگاه آب را از 8 فیلتر می گذراند و تمام ذرات معلق در آب مثل گل و لای، زنگ آهن، آهک، کلر، گازهای سمی، شن و ماسه، شوری، فلزات سنگین، ترکیبات نیتراته، سرب، جیوه، آزبست، اسیدیته آب و بعلاوه میکروارگانیسم های زنده مثل ویروس، قارچ، باکتری و پسماندهای آن ها را به صورت کامل از آب حذف می نماید.

به نظر می رسد طعم آب بعد از گذشتن از این دستگاه تصفیه حرفه ای بسیار بهتر و متفاوت تر از هر آبی خواهد بود که تا به حال خورده اید. عمر میانه فیلترهای این دستگاه با توجه به شرایط آب ورودی از 5 ماه تا 4 سال متغیر است و این موضوع را حتما باید با کارشناسی که برای نصب دستگاه مراجعه می نماید آنالیز کنید.

نکته قابل توجه در این محصول امکان تنظیم زمان خاموش شدن به صورت اتوماتیک است. با این قابلیت می توانید دستگاه را برای شب تا صبح یا زمان هایی که در خانه نیستید خاموش کنید. شما حتی می توانید این دستگاه را به یخچال وصل کنید تا آب مخزن آب سرد کن را هم تصفیه کند.

دستگاه تصفیه نماینده آب آکوا مدل JW-08 به همراه فیلتر تصفیه آب کد 02 مجموعه 3 عددی

61 %

9,300,000

3,645,000 تومان

مشاهده و خرید

4. دستگاه تصفیه آب جوی واتر - مدل JW-UF-6s

دستگاه تصفیه آب جوی واتر آب را در 6 مرحله تصفیه می نماید و تمام فلزات سنگین، سختی آب، املاح و آلودگی ها را با دقت 99٪ از آب حذف می نماید. این دستگاه توانایی تصفیه 200 لیتر آب در شبانه روز را دارد و یک فیلتر معدنی ساز هم دارد که مواد لازم و مفید را به آب اضافه می نماید. این دستگاه را می توانید زیر سینک ظرفشویی نصب کنید. عمر میانه فیلترها بین 12 تا 24 ماه است و با توجه به مقدار آلایندگی آب ورودی متغیر است. بهتر است در زمان نصب، زمان مناسب برای تعویض فیلترها را از کارشناس بپرسید.

دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله ای جوی واتر مدل JW-UF-6s

42 %

2,050,000

1,180,000 تومان

مشاهده و خرید

فیلتر

حالا که با انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی آشنا شدید می توانیم به سراغ فیلترها برویم. هر دستگاه با توجه به مقدار و روش تصفیه آب، احتیاج به یک فیلتر خاص دارد. برخی از دستگاه ها از فیلتر مخصوص با برند خودشان و برخی دیگر از یک فیلتر مشترک استفاده می نمایند. اگر بخواهیم از فیلترهای پرکاربرد پارچ تصفیه نام ببریم باید به فیلتر Maxtra، فیلتر آکواستار مدل Hi-Pot و فیلتر یزدگل اشاره کنیم. از فیلترهای دستگاه های تصفیه هم می توانیم به فیلتر 6تایی جوی واتر، فیلتر 6تایی لابستر و فیلتر 8تایی آکوا پیورست اشاره کنیم که با دستگاه های تصفیه آب حرفه ای خانگی معرفی شده در این مطلب هم هماهنگ هستند.

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

فیلتر ممبران چیست و چه کاربردی دارد؟

فیلتر ممبران علاوه بر جداسازی ذرات خاک، املاح و رسوبات از آب می تواند لاکتری ها را هم از آن جدا کند، سپس آب خالص و سالم را به سمت شیر خروجی و آب آلوده را به سمت فاضلاب راهنمایی می نماید.

فرآیند اسموز مک چیست؟

در این فرآیند یک فناوری غشاء لایه لایه غلظت آب را آنالیز می نماید و فقط اجازه عبور آب را می دهد، نه ذراتی مثل گل ولای یا نمک. نام دیگر این فرآیند غلظت سنجی است.

استفاده از پارچ بهتر است یا دستگاه تصفیه آب؟

شما باید براساس کیفیت آب محل زندگی و بعلاوه نوع استفاده ای که دارید یکی از دستگاه های تصفیه آب را انتخاب کنید. اگر کیفیت آب در حد مطلوب است و فقط برای نوشیدن می خواهید آبی سالم تر داشته باشید استفاده از پارچ یا کلمن مناسب شما است. اما اگر کیفیت آب منطقه پایین است، مثلا آب شور است یا همراه با آن گل ولای مخلوط شده است، بهتر است از دستگاه های تصفیه آبی که زیر سینک یا روی دیوار نصب می شوند بهره ببرید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2168

به "انواع تجهیزات تصفیه آب و نکاتی که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع تجهیزات تصفیه آب و نکاتی که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید