ایران از دید گردشگران اندونزیایی چگونه است؟

به گزارش مجله عکسفا، گردشگران اندونزیایی که به ایران سفر نموده اند، از این کشور به عنوان یکی از مقاصد گردشگری بسیار زیبا و جذاب یاد می نمایند. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه ایران را از دید گردشگران اندونزایی به نظاره بنشینیم.

ایران از دید گردشگران اندونزیایی چگونه است؟

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

سایت خبری کمپاس در گزارشی درباره ایران از دید گردشگران اندونزیایی نوشته است:

با اینکه ایران مملو از جاذبه های فرهنگی و تاریخی است ولی این کشور، یکی از کشورهای مشهور به عنوان مقصد گردشگری در جهان محسوب نمی گردد؛ تحریم های 30 ساله چند کشور علیه ایران موجب شده است تا گردشگران نگاه ویژه ای به ایران نداشته باشند.

همچنین در این گزارش آمده است که دارندگان گذرنامه اندونزی دیگر نیازی به اخذ ویزا سفارت این کشور در اندونزی ندارند و ایران به دارندگان گذرنامه های اندونزیایی ویزا بدو ورود ارائه می نماید.

پس از لغو ویزا برای ورود اتباع اندونزی به ایران، تعداد گردشگرانی که از این کشور جنوب شرق آسیا به ایران سفر می نمایند، به طور قابل توجهی افزایش داشته است. از میان این گردشگران ریسا بلوسفیر و فری هو کتابی از سفرنامه خود به ایران چاپ نموده اند.

ریسا بلوسفیر نویسنده و یکی از گردشگران اندونزیایی که به ایران سفر نموده، در بخشی از کتاب خود با عنوان Born to Travel که توسط انتشاراتی Gramedia Pustaka Utama به چاپ رسیده، چنین می نویسد:

زمانی که تصمیم به سفر به ایران گرفتم، این کشور برای من بسیار ناشناخته بود. سوالات زیادی در مورد ایران همراه با ترس در ذهن من وجود داشت که موجب می شد بیش از پیش برای بازدید از این کشور مشتاق باشم.

فری هو به عنوان مبتکر اصلی کتاب Born to Travel که او نیز به ایران سفر نموده است، چنین می گوید:

نباید پیش از سفر به ایران به اخبار بین المللی منفی علیه این کشور توجهی داشت. زیرا تجربه ای که شما از سفر به ایران کسب خواهید کرد، 180 درجه متفاوت با اخبار منتشر شده در سطح رسانه های بین المللی است. ایرانیان دوستدار اتباع خارجی هستند. آنان علیرغم تسلط کم به زبان انگلیسی علاقه مند هستند با اتباع خارجی مصاحبهیی را شروع نمایند.

وی اضافه کرد که در ایران نه تنها بزرگسالان بلکه بچه ها نیز دوست دارند با گردشگران خارجی در کشورشان آشنا شوند و با آنان سخن بگویند. روزی پس از از انتها مصاحبه با یکی از ایرانیان به عنوان یادگاری یک Wayang Kulit (صنایع دستی اندونزی) به او هدیه دادم. عکس العمل او برای من فوق العاده بود؛ او ساعت مچی خود را باز کرد و آن را به من هدیه داد و اصرار من برای نپذیرفتن آن نیز بی فایده بود.

ریسا بلوسفیر درباره سفر خود به ایران چنین می گوید:

بیان خوش، روحیه یاری به هم نوع، احترام به یکدیگر صفاتی است که برای توصیف یک ایرانی می توان به کار برد. 90 درصد ایرانیان چنین صفات و روحیاتی دارند. ایرانیان علاقه ویژه به یادگاری دادن به گردشگران خارجی دارند. در طول سفر به ایران من هدایا و یادگاری های بسیاری را از ایرانیانی دریافت کردم که برای اولین بار بود با آنان ملاقات می کردم.

وی ادامه داد که سفر یکماهه به ایران بسیار هیجان انگیز بود. ایران کشور وسیع و بسیار زیبایی است. در این کشور همچنین صنایع فرهنگی و هنری بسیار یافت می گردد. ایران همچنین جاذبه های گردشگری تاریخی فراوانی دارد. غذاهای ایرانی نیز فوق العاده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 359

به "ایران از دید گردشگران اندونزیایی چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از دید گردشگران اندونزیایی چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید