ایران و تحولات منطقه، محور ملاقات سفیر آمریکا با مشاور امنیت ملی عراق

به گزارش مجله عکسفا، سفیر آمریکا در بغداد در ملاقات با مشاور امنیت ملی عراق درباره موضوع ایران و تحولات منطقه گفت و گو کرد.

ایران و تحولات منطقه، محور ملاقات سفیر آمریکا با مشاور امنیت ملی عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد امروز با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق ملاقات کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه ای گفت: الاعرجی امروز میزبان متیو تولر سفیر آمریکا بود و دو طرف در این ملاقات درباره اوضاع امنیتی و سیاسی در سطوح منطقه ای و بین المللی و راه های تقویت همکاری و ادامه روابط میان بغداد و واشنگتن به منظور دستیابی به امنتیت و ثبات در منطقه گفت وگو کردند.

همچنین دو طرف ضمن آنالیز پیرامون مسائل اردوگاه مرزی الهول بر ضرورت ایجاد یک راهکار واقعی و عملی برای مشکل باقی ماندن این اردوگاه تاکید نمودند.

الاعرجی با اشاره به اینکه منطقه احتیاج به چینش مجدد تکه های پازل خود دارد، گفت: عراق همیشه کوشش می نماید که نقطه همگرایی و نزدیکی با همه باشد به روشی که امنیت و ثبات را در منطقه به وجود آورد و از درگیری های بعدی جلوگیری کند.

سفیر ایالات متحده هم به نوبه خود بر توافق با طرف عراقی برای پیگیری سریع جلسه پیروز گفت وگوی راهبردی(میان بغداد و واشنگتن) تاکید نمود و گفت: آمریکا کوشش می نماید تا اوضاع منطقه تشدید نشود و آمریکا همچنین به روابطی طبیعی میان ایران و عراق در راستای تامین منافع همه چشم دوخته است و مذاکرات وین با طرف ایرانی برای ایجاد پل های اطمینان میان واشنگتن و تهران است.

مشاور امنیت ملی عراق به دعوت رسمی علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی فردا (دوشنبه) 23 فروردین ماه در رأس هیأتی به تهران سفر می نماید.

وی قرار است در این سفر با همتای ایرانی خود درباره موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بحث و گفتگو کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1572

به "ایران و تحولات منطقه، محور ملاقات سفیر آمریکا با مشاور امنیت ملی عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و تحولات منطقه، محور ملاقات سفیر آمریکا با مشاور امنیت ملی عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید