باقی ماندن حداقل یک علامت طولانی مدت در 37% از بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش مجله عکسفا، تحقیقی که از طریق دانشگاه آکسفورد انجام شده است نشان می دهد در یک سوم بهبود یافتگان کرونا، سه یا شش ماه بعد از ابتلا به ویروس حداقل یک علامت طولانی مدت مشاهده شده است.

باقی ماندن حداقل یک علامت طولانی مدت در 37% از بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرنگاران به نقل از رویترز نتایج تحقیق گسترده ای که از طریق دانشگاه آکسفورد و موسسه ملی سلامت آمریکا اجرا شده است نشان می دهد در 37% از بیماران مبتلا به کوید-19 سه یا شش ماه بعد از ابتلا به ویروس، حداقل یک علامت طولانی مدت مشاهده شده است

به گفته دانشگاه آکسفورد، پس از بررسی علائم در بیش از 270،000 نفر از افراد بهبود یافته از کرونا، شایع ترین علائم شامل مسائل تنفسی، خستگی، درد و اضطراب بوده است.

بر اساس این پژوهش، این علائم میان افرادی که پیش از این به علت ویروس کرونا بستری شده بودند و همچنین در زنان بیشتر از مردان بوده است. این تحقیق در خصوص علائم طولانی مدت کوید-19، شدت آن ها و اینکه تا چه مدت باقی خواهند ماند اطلاعات بیشتری ارائه نداده است.

با این حال، افراد مسن و مردان بیشتر مسائل تنفسی و مسائل شناختی داشتند، در حالی که جوانان و زنان بیشتر دچار سردرد ، علائم شکمی و اضطراب یا افسردگی بودند.

پل هریسون استاد دانشگاه آکسفورد در این رابطه گفته است: ما بایستی مکانسیم هایی که بر اساس آن، ویروس تاثیرات متفاوتی بر افراد بهبود یافته از بیماری می گذارد را شناسایی کنیم. این اطلاعات برای جلوگیری از پیامدهای طولانی مدت کوید-19 یا درمان آن ها ضروری خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1809

به "باقی ماندن حداقل یک علامت طولانی مدت در 37% از بیماران مبتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقی ماندن حداقل یک علامت طولانی مدت در 37% از بیماران مبتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید