ادعای تازه رسانه های انگلیسی ، حمله هکرهای ایران و روسیه برای یافتن راز واکسن کرونا

به گزارش مجله عکسفا، بعضی رسانه های انگلیسی مدعی شدند هکرهای ایرانی و روسی به پایگاه داده های دانشگاه ها و مراکز علمی بریتانیا حمله نموده اند تا راز و رمز فراوری واکسن احتمالی ویروس کرونا را به دست آورند.

ادعای تازه رسانه های انگلیسی ، حمله هکرهای ایران و روسیه برای یافتن راز واکسن کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، روزنامه دیلی میل ادعا کرد به اسنادی دست یافته که نشان می دهد حمله های هکری اخیر به سایت های چند دانشگاه بریتانیایی از روسیه و ایران و هدف آنها به دست آوردن اطلاعات مربوط به فراوری دارو یا واکسن کرونا بوده است. این روزنامه در عین حال مدعی شد حمله های هکری ناکام بوده و هیچ کدام به نتیجه نرسیده است.

یکی از منابع اطلاعاتی بریتانیا مدعی است حمله های سایبری برای سرقت اطلاعات علمی همیشه اقدامی مرسوم در دنیای مجازی بوده اما در ماه های اخیر به دلیل شیوع گسترده کرونا در دنیا شدت گرفته است. بر این اساس، هکرها می کوشند با نفوذ کردن به ایمیل ها و سرورها یافته های علمی دانشمندان و پزشکان را بدزدند و این اطلاعات را در اختیار مراکز علمی کشور خود قرار دهند.

هفته گذشته بیل ایوانینا، مدیر مرکز ضداطلاعات و امنیت ملی آمریکا به مراکز علمی و پزشکی ایالات متحده هشدار داده بود مراقب سرقت های علمی و حمله های هکری باشند. او به بی بی سی گفت: ما به همه درباره تهدید سرویس های اطلاعاتی خارجی برای استفاده از یافته های علمی هشدار داده ایم و انتظار داریم دیگران از جمله هکرهای حزب کمونیست چین در پی دست یافتن به حاصل کار دانشمندان ما باشند.

روزنامه انگلیسی در حالی اتهام حمله هکری را به طرف های روس و ایرانی زده که هیچ سندی برای آن ارائه نداده است. ضمن اینکه در بسیاری از کشورها دانشمندان و پزشکان در کوشش برای یافتن درمان و واکسن ویروس کرونا و بیماری کووید-19 هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 952

به "ادعای تازه رسانه های انگلیسی ، حمله هکرهای ایران و روسیه برای یافتن راز واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تازه رسانه های انگلیسی ، حمله هکرهای ایران و روسیه برای یافتن راز واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید