ثبت تاریخ شفاهی تجربه زیست کادر درمان در ایام کرونا

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، قربان علی کناررودی، رئیس گروه تحقیقات تاریخ معاصر و تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در شرح جزئیات این خبر اضافه نمود: به منظور همکاری و معرفی کادر درمان برای مصاحبه، مکاتباتی از سوی پژوهشکده اسناد با فرهنگستان علوم پزشکی ایران و جامعه جراحان ایران صورت گرفت که نتیجه آن اعلام آمادگی و همکاری این مراکز با پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در معرفی افراد شاخص کادر درمان برای انجام مصاحبه های تاریخ شفاهی در ایام کرونا شد.

ثبت تاریخ شفاهی تجربه زیست کادر درمان در ایام کرونا

کناررودی در ادامه اضافه نمود: هم اکنون لیستی از شخصیت های علمی و فرهنگی کشور برای انجام مصاحبه تاریخ شفاهی توسط پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی تهیه شده است که در این لیست اسامی تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی از بین روسای انجمن های علمی و فرهنگی، استادان دانشگاه، فرهنگستان علوم، فرهنگستان ادب فارسی، فرهنگستان علوم پزشکی، انجمن جامعه شناسی، انجمن جمعیت شناسی و ... وجود دارد.

وی اعلام کرد: به همین دلیل فرهنگستان علوم پزشکی و جامعه جراحان ایران با پژوهشکده سازمان لیستی از افراد فعال در کادر درمان کشور(نیروهای موثر نظام سلامت) تهیه شد و قرار است تجربه زیسته آن ها از روزهای کرونا در قالب تاریخ شفاهی ثبت گردد.

کناررودی ادامه داد: تا به امروز با 6 نفر از فعالان کادر درمان از جمله دکتر عارفی، دکتر سجادی، دکتر نیکنام، دکتر ملک افضلی، دکتر صدری زاده و دکتر کلانتر معتمدی گفت وگوهایی به صورت آنلاین صورت گرفته است که در نهایت فایل صوتی این مصاحبه ها پیاده سازی و تدوین خواهد شد و در پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آرشیو نگهداری می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1304

به "ثبت تاریخ شفاهی تجربه زیست کادر درمان در ایام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت تاریخ شفاهی تجربه زیست کادر درمان در ایام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید